Rozloučení s panem prezidentem Václavem Havlem
Památku prvního českého prezidenta chce uctít i naše redakce. Proto v den posledního rozloučení a státního smutku nenajdete na našich stránkách obvyklé články. Chceme se tak důstojně rozloučit s panem Václavem Havlem, velkou osobností našich,ale i evropských dějin.
Díky panu Václavu Havlovi vlastně vděčíme i za to, že otevřel hranice do Evropy a celého světa a skončilo období komunistické nadvlády a omezování lidské svobody. Škoda, že na to řada našich spoluobčanů tak rychle zapomněla, co se dělo před rokem 1989.
Mohli jsme začít cestovat po autosalonech, automobilových závodech i veteránských akcích. Vůbec nám nevadilo, že jsme spali v autech, brali si jídlo z domova a za ušetřené penízky si kupovali jen benzin. Ale mohli jsme být konečně „při tom“. Už jsme nebyli odkázání jen na zahraniční časopisy, pokud se nám vůbec dostaly do ruky a nebyly nám zabaveny.
Díky Vám, pane Václave Havle. Nikdy nezapomeneme.
Po změně režimu v roce 1989 nastala i velká obměna vozového parku Pražského hradu. Po svém zvolení prezidentem republiky jezdil Václav Havel krátce v Renaultu 21, který dostal darem od portugalského prezidenta Soarese. Dnes je vystaven v Národním technickém muzeu. V roce 1990 ho nahradilo BMW 735i, o rok později BMW 750i, roku 1992 následoval Mercedes-Benz 600 SE.
A jaké bylo hodnocení řidičů? „Je to normální sériový Renault 21 TSE s karburátorovým motorem 66 kW, žádný supermodel. Proti běžnému provedení má jen tři změny: klimatizaci, kožená sedadla a státní vlajky na blatnících. A moc krásně se s ním jezdí. Když jsem do něj poprvé sedl, zdálo se mi, že už nemusím dělat vůbec nic, že se to ani nemusí řídit, že to jede samo. Proti autům, na která jsem byl zatím zvyklý, je to strašidelný rozdíl. Když mi skončí šichta a já přesednu do své zmrzlé stopětky, mám pocit, že vůbec neumím řídit,“ prohlásil kdysi jeden z řidičů vládní limuzíny.
Redakce autokaleidoskop.cz
Mohli jsme začít cestovat po autosalonech, automobilových závodech i veteránských akcích. Vůbec nám nevadilo, že jsme spali v autech, brali si jídlo z domova a za ušetřené penízky si kupovali jen benzin. Ale mohli jsme být konečně „při tom“. Už jsme nebyli odkázání jen na zahraniční časopisy, pokud se nám vůbec dostaly do ruky a nebyly nám zabaveny.
Díky Vám, pane Václave Havle. Nikdy nezapomeneme.
Po změně režimu v roce 1989 nastala i velká obměna vozového parku Pražského hradu. Po svém zvolení prezidentem republiky jezdil Václav Havel krátce v Renaultu 21, který dostal darem od portugalského prezidenta Soarese. Dnes je vystaven v Národním technickém muzeu. V roce 1990 ho nahradilo BMW 735i, o rok později BMW 750i, roku 1992 následoval Mercedes-Benz 600 SE.
A jaké bylo hodnocení řidičů? „Je to normální sériový Renault 21 TSE s karburátorovým motorem 66 kW, žádný supermodel. Proti běžnému provedení má jen tři změny: klimatizaci, kožená sedadla a státní vlajky na blatnících. A moc krásně se s ním jezdí. Když jsem do něj poprvé sedl, zdálo se mi, že už nemusím dělat vůbec nic, že se to ani nemusí řídit, že to jede samo. Proti autům, na která jsem byl zatím zvyklý, je to strašidelný rozdíl. Když mi skončí šichta a já přesednu do své zmrzlé stopětky, mám pocit, že vůbec neumím řídit,“ prohlásil kdysi jeden z řidičů vládní limuzíny.
Redakce autokaleidoskop.cz
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout