Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rozhovor s E.Diemertem o speciálu RS 0.1.

Před časem představil Renault nový závodní vůz o označením Sport RS 01 s motorem Nissan GT-R . Už v příštím roce bychom se s ním mohli vidět na závodních okruzích. Karbonový monokok je vyrobený ve spolupráci s firmou Dallara a splňuje normy LMP1.

Dvakrát přeplňovaný šestiválec, který pohání zadní kola přes sedmistupňovou sekvenční převodovku Sadev, dosahuje výkonu více než 500 k, což umožní rychlost přes 300 km/h. Osmnáctipalcová kola Braid mají speciální pneumatiky, šestipístkové karbon-keramické brzdy mají průměr kotoučů 380 mm. Cena speciálu pro Renault Sport Tropy o rozměrech – délka 4,7m, šířka 2,0 m a výška 1,1 m, je v přepočtu necelých deset milionů korun.

Jak Renault Sport RS 0.1 vlastně vznikal, jsme se zeptali pana Erica Diemerta, ředitele designu divize Renault Sport Technologies.


Jaká byla očekávání ohledně designu Renaultu Sport R.S. 01?

Přáním divize Renault Sport Technologies bylo vyvinout automobil prozkoumávající novou oblast týkající se výkonnosti. Bylo důležité, aby se tato dynamičnost projevila v estetice. Renault Sport R.S. 01 musel také vybočit z řady, aby se stal symbolickým výrobkem značky. Proto jsme sériové výrobní řady opustili. Tento přístup ve spojení s vytvořením konceptu vozidla a volným polem působnosti vyvolaly v našem týmu velké nadšení.


Které významné etapy provázely model vozu představeného v Moskvě?

Veškeré projekty, na kterých pracujeme, začínají interní soutěží. Šestnáct designerů naší sítě v střediscích ve Francii a v zahraničí se vloni v listopadu pustilo do skutečné fáze tvorby. Po třech týdnech jsme vybrali řešení Akia Shimizua, mladého Japonce z externího designového studia v Gyancourtu. Jeho návrhy zaujaly svým silným výrazem a bezprostředním vztahem s identitou Renaultu. Jeho náčrty byly vytvořeny jako digitální model. Tato etapa nám umožnila přejít do technické fáze, ve které probíhaly krátké výměny mezi týmy Renault Sport Technologies a Dallara. Výzva tedy spočívala v nalezení nejlepší možné rovnováhy mezi estetickým očekáváním a aerodynamickými požadavky. Opakované výpočty CFD potvrdily výkonnost. Model byl následně vyfrézován ve skutečné velikosti, což je rozhodující etapa pro ověření rozměrů a chování automobilu. Byli jsme utvrzeni v našem výběru a následně provedené změny se týkaly zejména přesného vytvoření rozměrů karoserie, otvorů pro vstup vzduchu a ostatních extraktorů. Definitivní design byl schválen v dubnu tohoto roku.



Jak hodnotíte tento výsledek?

Nejprve je třeba zdůraznit, že celá práce byla provedena za pět měsíců, což je na sériové projekty, na kterých obvykle pracujeme, mimořádně krátká doba. Renault Sport R.S.01 je výsledkem úspěšné souhry v rámci značné naléhavosti spojené s nalezením výkonnosti na nejvyšší úrovni. S odstupem času se ukazuje, že aerodynamika bude určitě v hojné míře řídit, ale především stimulovat naši tvořivost! Celý náš tým je na konečný produkt velmi hrdý. Nyní s netrpělivostí čekáváme, až naše vozy uvidíme na startovní listině prvního závodu!



Děkujeme za rozhovor

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar