Reuter + Zafira OPC = rekord
Nejtěžší a nejzáludnější závodní okruh na světě – Severní smyčka Nürburgringu slouží k pořádání nejen automobilových závodů včetně 24 hodinovky cestovních vozů, ale využívají jej i automobilky k testování svých především sportovně laděných modelů.
Jak jsme už řekli záludná trať slouží automobilkám nejen k testování, ale i k rekordním jízdám, aby dokázaly jak výkonné jsou jejich automobily. Sportovně laděné modely Opel se od ostatních verzí liší především typickou modrou barvou a zkratkou OPC - Opel Performance Center. Dva z těchto modelů jsou držiteli „sportovních" rekordů. Naposledy se o něj postaral Manuel Reuter, bývalý jezdec týmu Opel v DTM. Se Zafirou OPC projel jeden okruh v čase 8:54,38 minuty. Opel Zafira OPC tak nereprezentuje dosud bezkonkurenční kombinaci jízdní dynamika a variability, ale je zároveň nejrychlejším sériovým vanem na světě.
Dynamiku má na svědomí přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 s výkonem 240 k a točivým momentem 177 kW, což umožňuje sprint na „stovku" za 7,8 s a rychlost 231 km/h.
Manuel Reuter, který se podílí na vývoji a nastavení podvozku modelů OPC byl s výkonem spokojen: „Člověk v každé situaci pozoruje, že na nejtěžší závodní trati světa si uchovává svoji jemnost a vybroušenost. Zafira se chová fantasticky".
Ještě dodejme, že Reuter se postaral už o jeden rekord. V říjnu loňského roku byl s Astrou OPC nejrychlejší v kategorii dvoulitrových automobilů. Rekordní jízdy nejlépe ukazují, jaký výkon se skrývá v modelech OPC. Jsou to opravdové sportovní vozy, a to při neomezeném každodenním použití.
Jindřich Lasík, 19.5.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout