Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Reuter + Zafira OPC = rekord

Nejtěžší a nejzáludnější závodní okruh na světě – Severní smyčka Nürburgringu slouží k pořádání nejen automobilových závodů včetně 24 hodinovky cestovních vozů, ale využívají jej i automobilky k testování svých především sportovně laděných modelů.

 

A není divu, protože jeden okruh měří 20,5 km, má 88 levých a 84 pravých zatáček, výškový rozdíl 292 metrů. Jedna zatáčka střídá druhou, neustále s kopce do kopce, nechybí ani klopený „karusel". A k tomu často velice proměnlivé počasí, v jedné části okruhu třeba prší a v druhé svítí sluníčko. To vše klade na jezdce i techniku automobilů značné nároky.

Jak jsme už řekli záludná trať slouží automobilkám nejen k testování, ale i k rekordním jízdám, aby dokázaly jak výkonné jsou jejich automobily. Sportovně laděné modely Opel se od ostatních verzí liší především typickou modrou barvou a zkratkou OPC - Opel Performance Center. Dva z těchto modelů jsou držiteli „sportovních" rekordů. Naposledy se o něj postaral Manuel Reuter, bývalý jezdec týmu Opel v DTM. Se Zafirou OPC projel jeden okruh v čase 8:54,38 minuty. Opel Zafira OPC tak nereprezentuje dosud bezkonkurenční kombinaci jízdní dynamika a variability, ale je zároveň nejrychlejším sériovým vanem na světě.

Dynamiku má na svědomí přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 s výkonem 240 k a točivým momentem 177 kW, což umožňuje sprint na „stovku" za 7,8 s a rychlost 231 km/h.

Manuel Reuter, který se podílí na vývoji a nastavení podvozku modelů OPC byl s výkonem spokojen: „Člověk v každé situaci pozoruje, že na nejtěžší závodní trati světa si uchovává svoji jemnost a vybroušenost. Zafira se chová fantasticky".

Ještě dodejme, že Reuter se postaral už o jeden rekord. V říjnu loňského roku byl s Astrou OPC nejrychlejší v kategorii dvoulitrových automobilů. Rekordní jízdy nejlépe ukazují, jaký výkon se skrývá v modelech OPC. Jsou to opravdové sportovní vozy, a to při neomezeném každodenním použití.

 

Jindřich Lasík, 19.5.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar