Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Fluence - příběh tříprostorového sedanu

Renault Fluence ztělesňuje příběh tříprostorového sedanu s mezinárodním určením: v současnosti se vyrábí v pěti zemích po celém světě (Koreji, Turecku, Rusku, Argentině, Indii) a prodává se ve více než 80 zemích.

Trh s tříprostorovými vozy, jehož je Renault Fluence součástí, je nejdůležitější na světě. Prvním trhem vozu Renault Fluence je nyní Turecko (které představuje 22 % z celkového počtu vozů Fluence prodaných ve světě – údaje z konce června 2012). Fluence je v této zemi lídr v segmentu tříprostorových vozů.


Vše začalo v Koreji v roce 2008
Příběh Fluence začíná v Koreji. Vůz byl od samého počátku zkonstruován pro mezinárodní uplatnění, nejdříve byl od června 2008 vyráběn v závodě v Busanu pod značkou Renault Samsung Motors, což je místní značka Renault v Koreji. Jméno vozu v Koreji: SM3, facelift byl realizován v září 2012.


Turecko v roce 2009
Renault Fluence získává status světového vozu v listopadu 2009, kdy začíná sjíždět z výrobních pásů závodu v turecké Burse. Geografická situace Turecka umožňuje jeho prodej v Turecku, Rusku, Rumunsku, ale i na všech trzích střední Evropy, jakož i na trzích ve Středomoří. V Turecku se z vozu Fluence rychle stává vlajková loď značky Renault.


Rusko, Argentina v roce 2010
Nová etapa je zahájena se spuštěním výroby vozu Fluence v Argentině (v závodě v Cordobě) v prosinci 2010 a v Rusku (závod Avtoframos v Moskvě) v dubnu 2011. V těch zemích Fluence rozšířil a obohatil řadu Renault a posílil tak image značky.


Brazílie v roce 2011
Brazílie prodává vozy Fluence vyrobené v Argentině od února 2011, kdy se stává symbolem nového designu a kvality a získává četná ocenění. Poslední událost v čase: odhalení vozu Fluence GT, sportovní a velmi žádaná verze, na autosalónu v São Paulo dne 22. října 2012.


Kurz směr Indie
Od května 2011 je Fluence vyráběn v závodě aliance Renault-Nissan v Chennai a začíná dobývat indický trh. Získává ocenění „sedan roku 2011“, které uděluje prestižní indický časopis ze světa automobilů Top Gear a dále cenu „sedan střední třídy za rok“ udělovanou časopisem Zig Wheels.


Fluence je zároveň součástí mobilizace podniku v oblasti životního prostředí, neboť je rovněž k dispozici v elektrické verzi: Renault Fluence Z.E., prodávané v Evropě od podzimu 2011.


Stejně jako předchozí verze i nový Renault Fluence je vyráběn v závodě Oyak Renault v Burse, která má geografickou podobu příznivou pro vývoz na hlavní trhy prodeje. Závod Oyak Renault, který se specializuje na výrobu středních kompaktních vozů, zásobuje trhy Středomoří, východní Evropy, Ruska, Maghrebu, Středního východu, jakož i západní Evropy. V roce 2011 bylo více než 70 % výroby exportováno do více než 100 zemí.
S roční kapacitou 360 000 vozů (údaj za rok 2011) je závod Oyak Renault již 14 let lídrem v oblasti výroby automobilů v Turecku. Závod byl založen v roce 1969 a historicky vyrobil vozy, které ovlivnily turecké prostředí jako R12, R11, R9, R19, R21, tříprostorový Megane, Symbol, Fluence atd… Z jeho montážních linek sjíždí každý 6. vůz vyrobený v Turecku. Například Renault Clio Symbol byl bez ohledu na segment a značku po několik let nejprodávanějším vozem v Turecku.
Nový Fluence zahájil výrobu současně s novým vozem Clio, vedle vozů Symbol, Megane a Fluence Z.E. Tento výkon je umožněn díky kompetentnosti a dynamičnosti týmů (závod má 6 200 zaměstnanců), konkurenceschopnosti závodu, jakož i díky výkonné síti dodavatelů.






















Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar