Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rekordní odbyt pro Škoda Auto

Škoda Auto dosáhla v prvním pololetí roku 2010 s 378 747 vozidly prodanými na všech trzích nového prodejního rekordu. Proti srovnatelnému období loňského roku je to nárůst o 15 %. Jen v červnu se pro škodovku rozhodlo 71 320 zákazníků (+ 8,3 %).

Značný podíl na pozitivním výsledku má čínský trh, kde činil nárůst v červnu 2010 oproti srovnatelnému měsíci uplynulého roku více jak 50 % = 15 158 vozidel. Od ledna do června 2010 bylo v Číně prodáno 84 135 vozidel, což představuje nárůst o 83 %.
Vynikajícím způsobem se vyvíjely i další trhy značky Škoda. V zámořských regionech se podařilo zvýšit odbyt za prvních šest měsíců o téměř 50 % na 25 000 vozů. Zotavení vykazují i trhy ve východní Evropě. Jen v červnu zde Škoda zvýšila prodej o 48,2 %. V Rusku bylo v porovnání se stejným měsícem předcházejícího roku prodáno dvakrát tolik vozidel. Značka s okřídleným šípem zaznamenala v západní Evropě (bez Německa) nárůst o 34,5 % oproti prvnímu pololetí roku 2009 na 117.283 vozidel. Zřetelně se na tomto zvýšení podílela Velká Británie (+ 61,2 %) a Španělsko (+ 50 %).
I na tuzemském trhu je vývoj pozitivní. „V červnu bylo zákazníkům expedováno 5 743 vozidel. Za celé pololetí to představuje nárůst o 16,6 % oproti roku 2009. Domácí značka Škoda tak i nadále zůstává nejrychleji rostoucí značkou v ČR. Tržní podíl značky Škoda v ČR činil za období 01-06/2010 34,8 %, což znamená oproti srovnatelnému období roku 2009 nárůst o 4,5 %“, komentuje statistiky v ČR Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.
Druhým největším odbytištěm české značky po Číně je i nadále Německo. V červnu zde bylo zaregistrováno 13 343 vozidel. Škoda Auto zůstává nadále značkou číslo 1 mezi dovozci v Německu i přes negativní vývoj na tamním trhu.
Celosvětově nejoblíbenějším modelem je Octavia. Od ledna do června roku 2010 stoupl její prodej o 20 % na 158 024 ks. Obdobná je i situace v ČR, kdy prodeje modelu Octavia představují poloviční tržní podíl všech vozů prodaných za první pololetí roku 2010 v segmentu nižší střední třídy.
Dobrým způsobem se vyvíjely i prodeje Yeti (25 868 vozidel) a Superbu. Čísla prodeje vlajkové lodi značky Škoda, společně se Superbem Combi, se podařilo zvýšit o 150 % na 47 830 vozů. Mimo to bylo v prvním pololetí roku 2010 expedováno k zákazníkům celosvětově 111 967 Fabií, 14 900 Roomsterů a 18 738 Octavií Tour.



JL, 20.7.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar