Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Prodejní výsledky značky Renault v roce 2024

Renault, podpořený nebývalou produktovou ofenzívou a uvedením osmi nových modelů v roce 2024 (Scénic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech electric, Renault Duster, Kardian a Grand Koleos) a restylingem (Captur), zaznamenal celosvětový nárůst prodejů o 1,8 % na trhu, který vzrostl o 1,4 %, s 1 577 351 prodanými vozy, což je o 28 000 vozů více než v roce 2023.

V Evropě značka vzrostla o 3,3 %, tedy dvakrát více než trh (+1,7 %), a dosáhla 1 009 000 prodaných vozů a tržního podílu 6,7 %. K tomuto růstu přispěly zejména klíčové trhy značky, a to :


Velká Británie (+21,4 % v objemovém vyjádření na trhu, který vzrostl o 2,8 %),
Španělsko (+10,8 % při růstu trhu o 8 %),
Itálie (+6,7 % při poklesu trhu o 0,3 %),
Francie (+0,4 % při poklesu trhu o 2,5 %).

Velmi dobře si vedlo také Clio, které se umístilo na 2. místě na trhu osobních vozů a oproti roku 2023 si polepšilo o dvě příčky, což v objemovém vyjádření znamená nárůst o 7 %.


Prodej elektrifikovaných vozidel v Evropě vzrostl o 20 %

Aby vyhověl potřebám každého zákazníka, prosazuje Renault svou strategii dvoustupňové elektrifikace a nabízí to nejlepší z každé technologie, hybridní i elektrické. Prodej elektrifikovaných vozidel (elektrická + hybridní) se v Evropě do roku 2024 zvýšil o 20 %.

Plně hybridní nabídka značky je nyní v Evropě k dispozici v celé modelové řadě (od modelu Clio po Rafale nabízí Renault sedm plně hybridních vozidel od segmentu B po D).

V roce 2024 Renault zaznamenal 30% nárůst prodejů svých plně hybridních vozidel, která tvoří 40 % prodejů spalovacích vozidel. Renault je v Evropě na druhém místě v oblasti full-hybridních technologií.

V roce 2024 Renault zaznamenal v Evropě 9% nárůst prodeje elektrických os. a už. vozidel. Od roku 2025 značka doplní svou nabídku o Renault 4 E-Tech elektrický.

Značka učinila ambiciózní rozhodnutí zaměřit se na specializované elektrické platformy AmpR Small (segment B) a AmpR Medium (segment C). Tyto platformy, které jsou v Evropě jedinečné, přinášejí zákazníkům větší hodnotu v podobě lehčích, efektivnějších a modernějších vozidel: potěšení z jízdy, přístup k elektrickým ekosystémům, konektivitu, maximální obyvatelnost atd.


Úspěšný debut modelu Renault 5 E-Tech

Rok po modelu Scénic E-Tech elektrický byl Renault 5 E-Tech elektrický zvolen porotou složenou z 60 novinářů z 23 evropských zemí „Autem roku 2025“. Toto ocenění potvrzuje význam strategie společnosti Renault v oblasti elektromobilů.
Renault 5 E-Tech elektrický, který byl uveden na trh v říjnu ve Francii, první zemi, kde byl uveden na trh, zaznamenal téměř 10 000 registrací a již nyní je nejprodávanějším městským vozem v segmentu B ve Francii za listopad a prosinec dohromady.

Díky tomuto dobrému startu Renault výrazně zvýšil svůj podíl na francouzském trhu s osobními elektrickými vozy, a to z 15,5 % na konci října na 23 % v listopadu a prosinci 2024 dohromady.

V prvním čtvrtletí roku 2025 bude elektrický Renault 5 E-Tech dále nabírat na síle, rozšíří svou cenovou nabídku o verzi s baterií o kapacitě 40 KWh a o verzi za 25 000 eur a bude se prodávat v několika evropských zemích (Velká Británie, Norsko, Švédsko, Dánsko, Finsko, Maďarsko, Polsko atd.).

Dlouho očekávaný příchod elektrického modelu Renault 4 E-Tech bude také znamenat nový produktový vrchol značky v roce 2025.

Vítězné technologické volby

Technologické možnosti značky dnes představují skutečné konkurenční výhody, které zákazníci vítají:
V roce 2024 bylo například 81 % vozů vybaveno multimediálním systémem openR link s integrovanou službou Google.
Panoramatickou střechou Solarbay, novinkou uvedenou na trh v roce 2024, je nyní vybaveno 42 % vozidel, která ji nabízejí (Scenic E-Tech electric, Rafale a Symbioz).

Značka rovněž nabízí u několika modelů novou generaci unikátního systému pohonu všech kol 4CONTROL. Tento systém byl vyvinut s cílem nabídnout vozu větší bezpečnost, agilitu a dynamiku za všech okolností (při jízdě ve městě i při vyšších rychlostech). V roce 2024 jím bylo vybaveno 29 % vozů v nabídce s touto možností.


Potvrzení kvality prodejů

Výkonnost značky je podpořena obchodními základy zaměřenými na hodnotu, které byly zavedeny díky Renaulution.

Prodej soukromým zákazníkům nyní představuje každé druhé vozidlo prodané v Evropě. Na pěti největších evropských trzích značky[1] vzrostl podíl prodeje soukromým zákazníkům z 6,8 %, tj. 264 300 vozů v roce 2023, na 7,1 %, tj. 271 900 vozů.

Dalším ukazatelem kvality prodejů je skutečnost, že zůstatkové hodnoty značky jsou vyšší než v roce 2023 a překonávají trh.

Prodeje vozů segmentů C a D SUV vzrostly o 23 % a nyní tvoří 29 % prodejů značky v Evropě (o 4,8 bodu více než v roce 2023). S kompletní obnovou modelové řady C/D dokončenou v roce 2024 a s příchodem elektrických modelů Scenic E-Tech, Symbioz a Rafale chce značka v roce 2025 dále růst.

Pokud jde o posun na vyšší úroveň, podíl verzí Iconic a Esprit Alpine, které v roce 2023 tvořily 12 % prodejů v Evropě, se zdvojnásobil na 24 % prodejů.


Vyvážená stopa

Značka Renault je i nadále nejprodávanější francouzskou značkou na světě. Díky uvedení prvních dvou modelů v rámci mezinárodního plánu Renault Game Plan, Kardian a Koléos, vzrostl prodej v Brazílii o 10 %, v Koreji o 81 % a v Maroku o 7 %. V roce 2025 bude Koléos uveden na nové trhy a zcela nové SUV segmentu C bude uvedeno na mezinárodní trh.

V Evropě se značka díky vyvážené nabídce s plně hybridní a 100% elektrickou verzí dokáže rychle přizpůsobit každému trhu a vyhovět potřebám zákazníků, kteří postupují v přechodu na elektrický pohon svým vlastním tempem.

Také v Evropě byl výkon osobních automobilů doplněn 4,6% nárůstem prodeje lehkých užitkových vozidel. Renault zaznamenal celosvětově 403 000 prodaných vozů, z toho 310 500 v Evropě. Značka je opět evropským lídrem na trhu lehkých užitkových vozidel[bez pickupů]. Tento výkon je dán úspěchem jejích stěžejních produktů Kangoo (+30,5 %) a Trafic (+14,8 %) v přechodném roce, který byl poznamenán uvedením nového modelu Master, a zkušenostmi sítě Pro+ určené fleetovým zákazníkům.

V roce 2024 značka Renault prokazuje svou schopnost inovovat a plnit očekávání zákazníků. Díky odvážné a vyvážené strategii kombinující elektrifikaci, inovace a kvalitu prodeje značka posiluje své pozice. V roce 2025 potvrdí tuto dynamiku uvedením nových vozů na trh v Evropě, počínaje elektrickým Renaultem 4 E-Tech, a na mezinárodních trzích díky nasazení Mezinárodního herního plánu Renault.




Renault 18.1.2025







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar