Prodejní výsledky Mitsubishi v Evropě
Společnost Mitsubishi Motors Europe (dále jen MME) zaznamenala 19% nárůst prodaných vozů na 165 259 (oproti 139 365 vozům za kalendářní rok 2017).
Dvouciferný růst
Na většině trhů v regionu MME33 společnost zaznamenala významný dvouciferný růst prodejních čísel, zejména pak ve Francii, Itálii, Nizozemí, Polsku nebo Švýcarsku; na prvních dvanácti místech jsou následující trhy:
Prodejní výsledky za kalendářní rok 2018, odrážející globální růst MMC a podpořené novými modely, proaktivnější obchodní a marketingovou strategií značky a koordinovaným úsilím na úrovni místních distributorů, umožnily MME se poprvé od roku 2005 vrátit do první pětky tohoto tradičního průmyslového odvětví (tj. v Německu, Velké Británii, Španělsku, Francii a Itálii).
V kalendářním roce 2018 se také Mitsubishi Motors poprvé od roku 2000 podařilo v Německu prodat více než 50 tisíc vozidel.
„SUV + EV“, jen tak dále
Z pohledu jednotlivých modelů pak výsledky za kalendářní období 2018 znovu potvrzují správnost strategie Mitsubishi Motors budovat jasně definovaný cíl, jenž spojuje renomované zkušenosti v oblasti SUV a elektrifikovaných vozidel:
V tomto ohledu i nadále hraje roli vlajkové lodi značky model Outlander PHEV, jehož výrazně modernizovaná verze MY2019 prudce oživila poptávku – s emisemi 46 g/km je totiž jedním z několika málo modelů SUV schopných plnit požadavky nové zkušební metodiky WLTP EU, zatímco většina konkurentů se z evropského trhu zcela stáhla.
Nové Eclipse Cross, stojící o třídu níže a uvedené počátkem roku 2018, vylepšilo evropské prodeje o více než 27 000 vozů, zatímco pro kompaktní ASX se v Evropě opět rozhodlo přes 30 000 zákazníků.
Také model L200 si udržel svoji tržní pozici, když lehce zpomalil po dvou růstech v letech 2016 a 2017 (+11%) a to rok před zahájením prodeje svého nástupce.
V neposlední řadě je zde malý a úsporný model Space Star/Mirage s nízkými emisemi 103 g/km (min. – 1,0 litru, man. převodovka), jenž i nadále pomáhá snižovat hodnoty potřebné ke splnění evropských předpisů flotilového průměru emisí (CAFE) – vedle Outlanderu PHEV a i-MiEV – zejména na trhu jako Německo, kde se prodala prakticky polovina z celkového počtu těchto vozů.
Mitsubishi 17.1.2019
Na většině trhů v regionu MME33 společnost zaznamenala významný dvouciferný růst prodejních čísel, zejména pak ve Francii, Itálii, Nizozemí, Polsku nebo Švýcarsku; na prvních dvanácti místech jsou následující trhy:
Německo | 52 196 | +15 % |
Velká Británie | 30 952 | +17 % |
Španělsko | 13 46 | +24 % |
Francie | 7 303 | +64 % |
Itálie | 7 262 | +41 % |
Nizozemí | 7 203 | +43 % |
Polsko | 5 894 | +48 % |
Norsko | 5 513 | - |
Rakousko | 5 507 | +14 % |
Švédsko | 5 131 | -4 % |
Švýcarsko | 4 799 | + 46% |
Belgie | 3 531 | +17 % |
Prodejní výsledky za kalendářní rok 2018, odrážející globální růst MMC a podpořené novými modely, proaktivnější obchodní a marketingovou strategií značky a koordinovaným úsilím na úrovni místních distributorů, umožnily MME se poprvé od roku 2005 vrátit do první pětky tohoto tradičního průmyslového odvětví (tj. v Německu, Velké Británii, Španělsku, Francii a Itálii).
V kalendářním roce 2018 se také Mitsubishi Motors poprvé od roku 2000 podařilo v Německu prodat více než 50 tisíc vozidel.
„SUV + EV“, jen tak dále
Z pohledu jednotlivých modelů pak výsledky za kalendářní období 2018 znovu potvrzují správnost strategie Mitsubishi Motors budovat jasně definovaný cíl, jenž spojuje renomované zkušenosti v oblasti SUV a elektrifikovaných vozidel:
Space Star/Mirage | 36 031 | +19 % |
ASX | 32 362 | -20 % |
Eclipse Cross | 27 279 | nový |
Outlander PHEV | 24 415 | +27 % |
L200 | 20 906 | -5,5% |
V tomto ohledu i nadále hraje roli vlajkové lodi značky model Outlander PHEV, jehož výrazně modernizovaná verze MY2019 prudce oživila poptávku – s emisemi 46 g/km je totiž jedním z několika málo modelů SUV schopných plnit požadavky nové zkušební metodiky WLTP EU, zatímco většina konkurentů se z evropského trhu zcela stáhla.
Nové Eclipse Cross, stojící o třídu níže a uvedené počátkem roku 2018, vylepšilo evropské prodeje o více než 27 000 vozů, zatímco pro kompaktní ASX se v Evropě opět rozhodlo přes 30 000 zákazníků.
Také model L200 si udržel svoji tržní pozici, když lehce zpomalil po dvou růstech v letech 2016 a 2017 (+11%) a to rok před zahájením prodeje svého nástupce.
V neposlední řadě je zde malý a úsporný model Space Star/Mirage s nízkými emisemi 103 g/km (min. – 1,0 litru, man. převodovka), jenž i nadále pomáhá snižovat hodnoty potřebné ke splnění evropských předpisů flotilového průměru emisí (CAFE) – vedle Outlanderu PHEV a i-MiEV – zejména na trhu jako Německo, kde se prodala prakticky polovina z celkového počtu těchto vozů.
Mitsubishi 17.1.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout