Prezidentský Superb do NTM
V roce 2004 Škoda Auto navázala na tradici poskytování vozu z produktové palety automobilky hlavě státu. Prezidentská kancelář využívala vozy se znaky Laurin&Klement nebo Škoda již v letech 1918 – 1963.
V zájmu uchování prezidentského speciálu i pro další generace se Škoda Auto a prezidentská kancelář dohodly na věnování prvního novodobého vozu Škoda Superb, který užíval prezident republiky Václav Klaus v letech 2004 – 2006, do sbírky Národního technického muzea v Praze. Tento vůz zaujme místo vedle dalších automobilových exponátů, které drahocenná sbírka muzea obsahuje.
Historickou zajímavostí byl požadavek prezidenta Masaryka na zvláštní vybavení, kdy do jeho vozu Škoda-Hispano Suiza bylo třeba namontovat speciální lampičky na to, aby prezident Masaryk mohl pracovat ve voze i za tmy. V současné době jde již o standardní výbavu prezidentského speciálu.
Člen představenstva společnosti Škoda Auto Martin Jahn při slavnostním aktu dodal: „Model Škoda Superb je prvním vozem automobilky Škoda, který sloužil prezidentu České republiky, a na to můžeme být právem hrdi.“
Prezident České republiky Václav Klaus převzal koncem roku 2003 vůz Škoda Superb v černé metalické barvě a se speciálními úpravami.
Automobil Škoda Superb, určený pro prezidenta ČR pohání benzinový šestiválcový motor V6 2.8 30V s výkonem 142 kW spojený s pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Výbava vozu vychází ze sériového provedení Elegance, ale je však rozšířena o další prvky. Na obou stranách přední části jsou umístěny speciální nosiče prezidentských standart. V interiéru jsou instalována sedadla potažena černou kůži, komfort cestování zpříjemňuje střešní okno se solárními články, sluneční rolo na zadním okně, sedadlo spolujezdce s výklopnou opěrou Footboard a další prvky, zvyšující pohodlí na zadních sedadlech. Ve výbavě nechybí integrovaný navigační systém umožňující příjem TV signálu, digitální Sound-Systém, telefon, vysílačka a maják se sirénou. Prezidentský automobil je vybaven všemi dostupnými elektronickými bezpečnostními systémy, předními, bočními a hlavovými airbagy. Na speciálně lakovaných kolech z lehkých slitin jsou osazeny pneumatiky značky Barum.
Reprezentativní vůz se stejným názvem – Škoda Superb vyráběla česká automobilka i v letech 1934 až 1949.
JL, 8.2.2007
Historickou zajímavostí byl požadavek prezidenta Masaryka na zvláštní vybavení, kdy do jeho vozu Škoda-Hispano Suiza bylo třeba namontovat speciální lampičky na to, aby prezident Masaryk mohl pracovat ve voze i za tmy. V současné době jde již o standardní výbavu prezidentského speciálu.
Člen představenstva společnosti Škoda Auto Martin Jahn při slavnostním aktu dodal: „Model Škoda Superb je prvním vozem automobilky Škoda, který sloužil prezidentu České republiky, a na to můžeme být právem hrdi.“
Prezident České republiky Václav Klaus převzal koncem roku 2003 vůz Škoda Superb v černé metalické barvě a se speciálními úpravami.
Automobil Škoda Superb, určený pro prezidenta ČR pohání benzinový šestiválcový motor V6 2.8 30V s výkonem 142 kW spojený s pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Výbava vozu vychází ze sériového provedení Elegance, ale je však rozšířena o další prvky. Na obou stranách přední části jsou umístěny speciální nosiče prezidentských standart. V interiéru jsou instalována sedadla potažena černou kůži, komfort cestování zpříjemňuje střešní okno se solárními články, sluneční rolo na zadním okně, sedadlo spolujezdce s výklopnou opěrou Footboard a další prvky, zvyšující pohodlí na zadních sedadlech. Ve výbavě nechybí integrovaný navigační systém umožňující příjem TV signálu, digitální Sound-Systém, telefon, vysílačka a maják se sirénou. Prezidentský automobil je vybaven všemi dostupnými elektronickými bezpečnostními systémy, předními, bočními a hlavovými airbagy. Na speciálně lakovaných kolech z lehkých slitin jsou osazeny pneumatiky značky Barum.
Reprezentativní vůz se stejným názvem – Škoda Superb vyráběla česká automobilka i v letech 1934 až 1949.
JL, 8.2.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout