Práce je mým koníčkem - říká Richard Luhan
Offroady provázejí Richarda Luhana z OffRoad Centra Liberec už léta. Spojení koníčka s profesionalitou je důkazem ideální kombinace. Už dvacet se mu stala práce opravdovým koníčkem. Tehdy si Richard Luhan pořídil první zahraniční čtyřkolku, terénní Nissan Patrol, pokud nepočítáme ruský Gaz 69 nebo Nivu.
Robustnost a na tehdejší dobu skvělé vlastnosti v terénu daly podnět k dráze profesionálního „ofrouďáka“. Postupně vystřídal několik Patrolů, až skončil u Toyoty. Vize vybudovat zázemí pro stavbu a servis offroadových vozů se začala naplňovat počátkem devadesátých let. Příležitost na sebe nedala dlouho čekat, a tak nové zázemí dílen a velké venkovní plochy bývalého statku ve Vratislavicích umožnily první přestavby civilních teréňáků na pravé terénní speciály. Dnes se k němu sjíždějí podobně „postižení“ lidé z celé republiky.
Každý touží po něčem jiném. Proto je těžké říct, o jaké věci a služby je největší zájem. „Rozdělil bych je do tří skupin. Záleží, za jakým účelem si offroad vlastně pořizují. Jedni chtějí jezdit hlavně v terénu, jiní používají auto především k práci a třetí skupina jsou ti, kteří si chtějí offroadem zvýšit sebevědomí. Někdo si potrpí na doplňky, i když je vůbec třeba nevyužije, ale jen když auto s nimi vypadá lépe. Nejraději by si na něj navěsili co nejvíce doplňků,“ vysvětluje Richard Luhan, jehož soutěžní srdce vždy tepalo pro závody, ve kterých byl cítit benzín. Začal plochou dráhou, kde byla velká příležitost k úpravám jak motorů, tak podvozků, a tím získání cenných zkušeností. To už fungovaly dílny a zázemí se přetvářelo na specializaci na terénní speciály.
Na přelomu století již fungovalo ryze ofrouďácké zázemí se vším všudy. Servis, přestavby vozidel na terénní speciály včetně vývoje novinek a úprav pro širokou škálu terénních aut. V té době se kolem něj začala formovat skupina nadšenců, kteří si zvolili za životní styl offroad. To dalo impuls ke vzniku klubu libereckého Off Road centra, které se může pochlubit na dnešní poměry až nevídanou aktivitou a čítá 18 členů. Velké zkušenosti získal hlavně na expedicích v náročných podmínkách rumunských hor, kam také každý rok jezdí pravidelně s partou kamarádů. Každý rok pořádá minimálně jeden výjezd jako komerční expedici pro zájemce o extrémní offroad, řekli bychom až adrenalinový.
V dnešní době je pojmem mezi příznivci terénních aut. Tým čtyř mechaniků si poradí s každým offroadem. Richard Luhan se stal profíkem v úpravách a stavbách terénních speciálů. Svoji činnost rozšířil na specializovanou prodejnu a e-shop s doplňky pro terénní automobily všech značek, včetně prodeje a montáže offroadových pneumatik.
Možností, jak si nechat upravit svůj terénních automobil, je opravdu hodně. Můžete jít třeba cestou speciálního podvozku, tzv. body liftu, nebo karosářských úprav, pevnostních nárazníků, montáže navijáků, vybavení CB vysílačkami, střešními stany, pomocným nářadím, ale také úprav motoru a převodových mechanismů, včetně uzávěrek diferenciálu.
Zbývá jen navštívit osobně Off Road Centrum ve Vratislavicích nad Nisou nebo se podívat na www.4x4-offroad.cz. Tam najdete kontakt, přehled činnosti, e-shop, fórum a bazar a všechny informace o klubu.
JL, 4.1.2010
Každý touží po něčem jiném. Proto je těžké říct, o jaké věci a služby je největší zájem. „Rozdělil bych je do tří skupin. Záleží, za jakým účelem si offroad vlastně pořizují. Jedni chtějí jezdit hlavně v terénu, jiní používají auto především k práci a třetí skupina jsou ti, kteří si chtějí offroadem zvýšit sebevědomí. Někdo si potrpí na doplňky, i když je vůbec třeba nevyužije, ale jen když auto s nimi vypadá lépe. Nejraději by si na něj navěsili co nejvíce doplňků,“ vysvětluje Richard Luhan, jehož soutěžní srdce vždy tepalo pro závody, ve kterých byl cítit benzín. Začal plochou dráhou, kde byla velká příležitost k úpravám jak motorů, tak podvozků, a tím získání cenných zkušeností. To už fungovaly dílny a zázemí se přetvářelo na specializaci na terénní speciály.
Na přelomu století již fungovalo ryze ofrouďácké zázemí se vším všudy. Servis, přestavby vozidel na terénní speciály včetně vývoje novinek a úprav pro širokou škálu terénních aut. V té době se kolem něj začala formovat skupina nadšenců, kteří si zvolili za životní styl offroad. To dalo impuls ke vzniku klubu libereckého Off Road centra, které se může pochlubit na dnešní poměry až nevídanou aktivitou a čítá 18 členů. Velké zkušenosti získal hlavně na expedicích v náročných podmínkách rumunských hor, kam také každý rok jezdí pravidelně s partou kamarádů. Každý rok pořádá minimálně jeden výjezd jako komerční expedici pro zájemce o extrémní offroad, řekli bychom až adrenalinový.
V dnešní době je pojmem mezi příznivci terénních aut. Tým čtyř mechaniků si poradí s každým offroadem. Richard Luhan se stal profíkem v úpravách a stavbách terénních speciálů. Svoji činnost rozšířil na specializovanou prodejnu a e-shop s doplňky pro terénní automobily všech značek, včetně prodeje a montáže offroadových pneumatik.
Možností, jak si nechat upravit svůj terénních automobil, je opravdu hodně. Můžete jít třeba cestou speciálního podvozku, tzv. body liftu, nebo karosářských úprav, pevnostních nárazníků, montáže navijáků, vybavení CB vysílačkami, střešními stany, pomocným nářadím, ale také úprav motoru a převodových mechanismů, včetně uzávěrek diferenciálu.
Zbývá jen navštívit osobně Off Road Centrum ve Vratislavicích nad Nisou nebo se podívat na www.4x4-offroad.cz. Tam najdete kontakt, přehled činnosti, e-shop, fórum a bazar a všechny informace o klubu.
JL, 4.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














