Porsche Taycan driftoval non stop přes 17 km
Tým Porsche Experience získal světový rekord za nejdelší nepřetržitý drift elektromobilu na ledě: instruktor Jens Richter za volantem Taycanu GTS zvládl celkem 132 kol v kontrolovaném přetáčivém smyku. Za 46 minut ujel přesně 17,503 kilometru.
Honba za rekordem s instruktorem Porsche Experience Jensem Richterem za volantem začala 14. ledna 2025 odpoledne za obtížných klimatických podmínek. „Při extrémním nepřetržitém zatížení driftujícího Taycanu se povrch ledové dráhy zhoršoval rychleji, než se očekávalo,“ popisuje Jens Richter náročnost situace. „Proto jsme museli první pokus po zhruba 11 kilometrech přerušit.“
Při druhém pokusu tým nasadil kratší hroty a využil toho, že s příchodem tmy teplota atmosféry i ledu opět klesla. Tento pokus byl úspěšný: Jens Richter udržel standardní Taycan GTS v kontrolovaném driftu celkem 17,503 kilometru neboli 132 kol pouze za použití zásahů do akcelerátoru a řízení. Touto vzdáleností si zajistil světový rekord v nejdelším nepřerušovaném driftu elektromobilu na ledu a výrazně překonal předchozí rekord (14,809 kilometru). „Naším novým titulem zapsaným do Guinnessovy knihy rekordů Taycan opět prokázal své 'sideways' jízdní schopnosti na ledě,“ říká Jens Richter. „A tentokrát dokonce s pohonem všech kol. Skutečnost, že lze Taycan GTS tak dobře ovládat i v extrémních podmínkách, vypovídá o jeho vynikajícím podvozku a vyváženém chování.“
Pod dohledem oficiálního rozhodčího z Guinnessovy knihy rekordů se jízda uskutečnila na ledové dráze v Porsche Arctic Center ve finském Levi, asi 150 kilometrů severně od polárního kruhu. Pro pokus o rekord vytvořil tým Porsche Experience driftovací kruh o průměru 59 metrů. Pro úspěšný pokus o rekord byly na obě nápravy vozu Taycan GTS namontovány běžně dostupné zimní pneumatiky Michelin s ocelovými hroty.
Vozidlo bylo vybaveno profesionálním GPS zařízením pro přesné měření trasy. To nejen dokumentuje ujetou vzdálenost, ale také zaznamenává úkony řidiče: pohyby volantu, akcelerace, brzdění a přetížení.
Díky unikátní výkonnosti je tento sportovní elektromobil držitelem čtyř rekordů: Porsche v roce 2023 získalo další guinnessův rekord s vozem Taycan Cross Turismo na trase Sin-ťiang-Tibet. Taycan vystoupal do nadmořské výšky 5573 metrů a zvládl tak největší převýšení ze všech elektromobilů vůbec.
Porsche 28.1.2025
V roce 2021 zrychlil závodník Leh Keen s vozem Porsche Taycan ve výstavní hale v New Orleans v Louisianě až na 165,1 km/h. Vytvořil tak tehdejší rekord v nejvyšší rychlosti, kterou vozidlo jelo v uzavřené budově. A v roce 2020 driftoval instruktor Porsche Experience Dennis Retera s Taycanem na okruhu Porsche Experience Center (PEC) Hockenheimring přesně 210 kol - zvládl tak jet bokem celých 42,171 km za 55 minut.
Porsche Ice Experience funguje v Laponsku od roku 1996 a ve finském Levi od roku 2014. Zimní sporty na způsob Porsche si od té doby našly mnoho příznivců: více než 1 500 účastníků zde každoročně trénuje ovládání vozidla na sněhových a ledových pláních a užívá si pestrý doprovodný program. Areál Porsche Arctic Center se rozkládá na ploše 300 000 metrů čtverečních a nabízí optimální možnosti tréninku ve čtyřech úrovních: Discover, Learn, Boost a Race. Pro sezónu 2025 pak Hermann Tilke, designér mnoha moderních tratí Formule 1, kompletně zrenovoval a rozšířil trať.
Porsche 28.1.2025
Při druhém pokusu tým nasadil kratší hroty a využil toho, že s příchodem tmy teplota atmosféry i ledu opět klesla. Tento pokus byl úspěšný: Jens Richter udržel standardní Taycan GTS v kontrolovaném driftu celkem 17,503 kilometru neboli 132 kol pouze za použití zásahů do akcelerátoru a řízení. Touto vzdáleností si zajistil světový rekord v nejdelším nepřerušovaném driftu elektromobilu na ledu a výrazně překonal předchozí rekord (14,809 kilometru). „Naším novým titulem zapsaným do Guinnessovy knihy rekordů Taycan opět prokázal své 'sideways' jízdní schopnosti na ledě,“ říká Jens Richter. „A tentokrát dokonce s pohonem všech kol. Skutečnost, že lze Taycan GTS tak dobře ovládat i v extrémních podmínkách, vypovídá o jeho vynikajícím podvozku a vyváženém chování.“
Pod dohledem oficiálního rozhodčího z Guinnessovy knihy rekordů se jízda uskutečnila na ledové dráze v Porsche Arctic Center ve finském Levi, asi 150 kilometrů severně od polárního kruhu. Pro pokus o rekord vytvořil tým Porsche Experience driftovací kruh o průměru 59 metrů. Pro úspěšný pokus o rekord byly na obě nápravy vozu Taycan GTS namontovány běžně dostupné zimní pneumatiky Michelin s ocelovými hroty.
Vozidlo bylo vybaveno profesionálním GPS zařízením pro přesné měření trasy. To nejen dokumentuje ujetou vzdálenost, ale také zaznamenává úkony řidiče: pohyby volantu, akcelerace, brzdění a přetížení.
Díky unikátní výkonnosti je tento sportovní elektromobil držitelem čtyř rekordů: Porsche v roce 2023 získalo další guinnessův rekord s vozem Taycan Cross Turismo na trase Sin-ťiang-Tibet. Taycan vystoupal do nadmořské výšky 5573 metrů a zvládl tak největší převýšení ze všech elektromobilů vůbec.
Porsche 28.1.2025
V roce 2021 zrychlil závodník Leh Keen s vozem Porsche Taycan ve výstavní hale v New Orleans v Louisianě až na 165,1 km/h. Vytvořil tak tehdejší rekord v nejvyšší rychlosti, kterou vozidlo jelo v uzavřené budově. A v roce 2020 driftoval instruktor Porsche Experience Dennis Retera s Taycanem na okruhu Porsche Experience Center (PEC) Hockenheimring přesně 210 kol - zvládl tak jet bokem celých 42,171 km za 55 minut.
Porsche Ice Experience funguje v Laponsku od roku 1996 a ve finském Levi od roku 2014. Zimní sporty na způsob Porsche si od té doby našly mnoho příznivců: více než 1 500 účastníků zde každoročně trénuje ovládání vozidla na sněhových a ledových pláních a užívá si pestrý doprovodný program. Areál Porsche Arctic Center se rozkládá na ploše 300 000 metrů čtverečních a nabízí optimální možnosti tréninku ve čtyřech úrovních: Discover, Learn, Boost a Race. Pro sezónu 2025 pak Hermann Tilke, designér mnoha moderních tratí Formule 1, kompletně zrenovoval a rozšířil trať.
Porsche 28.1.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout