Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche Česká republika na startu nové éry

Porsche Česká republika, oficiální importér značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy stojí v roce 2020 na startovní čáře nové éry osobní mobility. Přichází největší změna v historii společnosti.

V letošním roce uvede firma Porsche Česká republika, největší importér automobilů do České republiky, na trh devět modelů s elektrickým pohonem, z toho tři čisté elektromobily a šest plug-in hybridních vozidel. Elektromobilní ofenzivu odstartuje Volkswagen ID.3 – první síťově propojený elektromobil pro každodenní provoz, který bude díky ceně začínající pod hranicí 800 tisíc korun dostupný mnohem širšímu okruhu zákazníků. Stranou nebude ani Audi e-tron Sportback a řada plug-in hybridů: od kompaktního Golfu GTE přes TFSIe modely Audi až po špičkový Touareg R Hybrid o výkonu bezmála 500 k. Porsche ČR očekává, že již v roce 2025 budou elektrické a hybridní vozy tvořit až pětinu prodejů společnosti.

Volkswagen Group plánuje do roku 2029 uvést na trh až 75 čistě elektrických modelů a zhruba 60 hybridů. Celkový počet prodaných elektromobilů koncernu Volkswagen by se do roku 2029 měl zvýšit přibližně na 26 milionů, hybridů by pak mělo být 6 milionů.

„Po rekordním roce 2017 jsme v souvislosti s komplikacemi spojenými se zavedením nových pravidel pro testování emisí WLTP čelili poměrně citelným výpadkům výroby u našich značek jak v roce 2018, tak loni,“ říká Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche ČR. „Navzdory těmto okolnostem značky Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy obhájily pozici importéra č. 1 ve svých segmentech.“

Dodávky zákazníkům v roce 2019 činily 41 743 vozů (- 7,0 %). Obrat společnosti Porsche ČR dosáhl v roce 2019 hodnoty 25,609 miliardy korun (-1,7 %). „Významnou roli v našich aktivitách hrají servisní služby,“ uvádí Franz Pommer. „Kladná hodnocení v průzkumech spokojenosti i obchodní výsledky v této oblasti potvrzují, že se nám tato činnost daří. Loni jsme dosáhli celkového obratu v oblasti After Sales ve výši 4,204 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 6,6 %.“

Společnost Porsche Česká republika s.r.o. vstoupila do roku 2020 se 173 zaměstnanci (+ 2 proti 2019). Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 124 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 237 smluvních partnerů. Značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy jsou díky tomu zastoupeny na téměř 100 místech naší země, přičemž celkový počet zaměstnanců dealerské organizace přesahuje 3 tisíce.


Volkswagen

Volkswagen zůstává přes pokles celkového trhu na pozici nejúspěšnější importované značky s počtem 20 869 registrací. Na výsledku mají své podíly žádané modely Passat či Touareg, jež se staly jedničkami svých segmentů (dle SDA). Společnost Porsche ČR nezapomíná ani na tradiční automobily se spalovacím motorem. Pro rok 2020 chystá řadu zásadních novinek v čele s nedávno představenou osmou generací legendárního modelu Volkswagen Golf, jehož předprodej byl zahájen v polovině ledna.

Kromě modelu Golf letos Volkswagen představí i jeho sportovně laděné deriváty jako naftové GTD, legendární benzinové GTI či špičkový Golf R s výkonem 333 koní a pohonem všech kol. V druhé polovině roku rodinu Golf doplní praktické kombi Variant a outdoorový Alltrack. Milovníky jízdy s nebem nad hlavou Volkswagen potěší kabrioletem T-Roc Cabriolet, jehož předprodej byl již spuštěn.

Momentálně nejsilnější segment SUV letos Volkswagen obohatí faceliftovaným modelem Tiguan a vrcholným plug-in hybridem Touareg R. Po úspěšném etablování modernizovaného manažerského bestselleru Passat se modernizace dočká rovněž stylový Arteon doplněný atraktivní karosářskou verzí Shooting Brake.


Audi

„Uplynulý rok byl z našeho pohledu rokem stabilizačním. Doplnili jsme portfolio modelů a motorizací, zahájili nástup nízkoemisní mobility reprezentované modely Audi e-tron a PHEV vozy, zároveň jsme rozšířili i nabídku vysokovýkonných sportovních modelů RS a faceliftovali supersport R8,“ zhodnotil uplynulý rok Marcel Archleb, vedoucí divize Audi.

Značka Audi loni registrovala 2600 vozů, přičemž zaznamenala 32% meziroční nárůst klientských objednávek. Na něm mají významný podíl nejúspěšnější modely značky Audi: nová generace A6 (540 vozů), faceliftované provedení Q7 včetně SQ7 a Q8/SQ8 (obě modelové řady shodně 418 vozů). Audi Q8 se dočkalo špičkové benzinové verze RS Q8, paletu SUV z opačné strany doplnilo atraktivní Audi Q3 Sportback a model Q5 se dočkal hybridního provedení TFSIe s možností externího dobíjení PHEV, které v roce 2020 doplní spektrum plug-in hybridních typů A6, A7, A8 a Q7 TFSIe. Modernizací prošla také tradiční modelová řada A4 a také supersportovní R8 s unikáním atmosférickým motorem V10.

Na prodejním poli značka Audi uvedla na trh nabídku značkového financování operativním leasingem Audi Now.



SEAT/CUPRA

Španělské značce se loni dařilo a s globálním růstem 10,9 % dodala zákazníkům 574 100 vozů, čímž překonala rekord z roku 2018. „Těší mě, že k celkové pozitivní bilanci značky SEAT výraznou měrou přispěl také náš trh. S 6671 registrovanými vozy jsme zaznamenali meziroční nárůst o 9,96 %, za což bych rád poděkoval všem našim nadšeným a spokojeným zákazníkům,“ říká Aleš Novák, vedoucí divize SEAT/CUPRA.

Klíčovým bodem pozitivního trendu se kromě SUV Arona, Ateca a Tarraco stal hlavně model Leon, který se úspěšně prodává již od roku 2012. Po osmi letech ho vystřídá zbrusu nová třetí generace. Ještě letos se na platformě MEB odprezentuje první elektromobil SEAT, typ el-Born, jehož první kusy se objeví v Česku do konce roku.

Nezanedbatelnou měrou se k úspěchům španělské automobilky zařadila rovněž značka CUPRA s absolutními prodejními růsty přes 70 % v globálním měřítku – letos portfolio rozšíří nový crossover CUPRA Formentor a samozřejmě také CUPRA Leon, vycházející z nové generace Leonu. Široké spektrum úspěšnosti značky SEAT pak dokresluje 11 000 celosvětově prodaných městských koloběžek EXS. Letos dá SEAT mikromobilitě další rozměr s novým e-Scooterem, prvním (elektrickým) motocyklem v dějinách společnosti.


Volkswagen Užitkové vozy

„Říci, že rok 2019 byl pro značku Volkswagen Užitkové vozy v České republice mimořádně úspěšný, je málo. V uplynulém roce jsme totiž dosáhli nejlepších prodejních výsledků v historii. Velký dík za to patří všem našim klientům i celé naší prodejní a servisní síti,“ děkuje Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy.

Značka Volkswagen Užitkové vozy uzavřela loňský rok s 6637 registracemi nových vozů, a s velkým odstupem se tak umístila na prvním místě v segmentech N1+N2/M1+M2. Díky nárůstu o 6,3 % v porovnání s rokem 2018, který výrazně překonal vývoj celkového českého trhu
(+1,9 %), se tržní podíl zvýšil o 0,7procentního bodu na 16,9 %. Volkswagen Užitkové vozy udává tón také v samotném segmentu N1, v němž si na své konto připsal 2962 registrací, což mu vyneslo tržní podíl 14,5 %.

Na vynikajících obchodních výsledcích se podílejí všechny modelové řady – podíly ve svých segmentech trhu navýšily Transporter, Caddy, Crafter i Amarok (největší meziroční skok
+ 15,2 %). Největší poptávce se tradičně těší modelová řada T, která byla v závěru loňského roku uvedena na český trh v modernizovaném provedení T6.1 – již s novým logem a brand designem, který postupně aplikuje na všechny modely v roce 2020, kdy představí další generaci oblíbeného Caddy. Kultovní Transporter letos oslaví kulaté výročí 70 let na šestnáctém ročníku Transporter srazu v Praze.


Projekt MOON

V roce 2019 společnost Porsche Česká republika odstartovala projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem MOON. Česko se tak stalo jednou z pěti pilotních zemí, kde začala působit stejnojmenná dceřiná firma Porsche Holding Salzburg, která je mateřskou společností i Porsche Česká republika. Značka MOON nabízí dealerům i zákazníkům nejmodernější nabíjecí infrastrukturu, zahrnující od elektronicky řízeného kabelu pro nabíjení střídavým proudem až 22 kW přes nástěnné nabíječky, domácí akumulátorové systémy a fotovoltaické systémy až po zařízení pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 300 kW. Zákazník si tak bude moci již při objednání nového elektromobilu zvolit sofistikovaný nabíjecí systém ovládaný přes aplikaci v chytrém telefonu. Za krátké působení v roce 2019 se podařilo klientům dodat 117 zařízení MOON za bezmála 6,5 milionu Kč, přičemž nejprodávanějším produktem se stal Wallbox MOON connect AC 22 kW.



Porsche ČR 4.2.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar