Peugeot - první elektromobily pro ČEZ
Včera předal generální ředitel společnosti Peugeot Česká republika Yann Carnoy generálnímu řediteli společnosti ČEZ Martinu Romanovi první tři z deseti elektromobilů Peugeot i0n naplánovaných pro letošní rok.
Představením partnerů a předáním prvních tří elektromobilů vstoupil pilotní projekt společností Peugeot ČR a ČEZ do další fáze. Té předcházelo uzavření dohody, kterou obě společnosti podepsaly v prosinci. Ve smlouvě se společnost Peugeot ČR zavázala k dodání deseti elektromobilů Peugeot i0n v letošním a dalších 55 v příštím roce. K prvním třem předaným vozům přibude během roku dalších sedm, které mají být dle smlouvy letos dodány.
Závazkem energetické společnosti ČEZ je vybudovat do konce příštího roku 150 dobíjecích stanic. Letos nainstaluje ČEZ dobíjecí stanice v 50 lokalitách, nejčastěji v blízkosti větších měst České republiky. Stanice budou nejenom v Praze, ale také v regionu střední Moravy, jižní Moravy, západních a východních Čech.
Prvními partnery Skupiny ČEZ pro vytvoření infrastruktury pro elektromobily jsou ECE – Arkády, Dolní Břežany, Group AIG/LINCOLN, Kaufland, McDonald's, ORCO , Praha 16 – Radotín, Ségécé, TESCO, TNT, VINCI Park. Tyto společnosti se aktivně připojily do pilotního projektu rozvoje elektromobility, který je součástí konceptu energetiky budoucnosti Skupiny ČEZ nazvaného FUTUR/E/MOTION.
„Vývoj technologií vedoucích ke snížení emisí je trvalou součástí produktové strategie. Podpora elektromobility je pro Peugeot přirozeným a samozřejmým krokem. Její vliv na životní prostředí ovšem bude citelný až v okamžiku, kdy budou elektrické vozy dostatečně rozšířeny, což bude ještě pár let trvat. My se snažíme už dnes elektromobily co nejvíce lidem přiblížit – ukázat, nechat vyzkoušet a ocenit výhody těchto vozů. Jsem rád, že nyní můžeme představit Peugeot i0n i infrastrukturním partnerům a věřím, že tyto společnosti, které tu byly představeny, rozšíření elektromobilů a rozvoji infrastruktury napomohou.“ prohlásil na setkání generální ředitel společnosti Peugeot Česká republika Yann Carnoy.
Do roku 2013 ČEZ plánuje instalaci 200 veřejných stanic. Do projektu se vedle firem zapojují také města a obce (Dolní Břežany, Praha 16 – Radotín). Jejich účast přispívá k rozšiřování sítě dobíjecích stanic a vychází z jejich zájmu podporovat bezemisní dopravu.
V současnosti probíhá veřejná zakázka na dodavatele dobíjecích stanic. Ta rozhodne, který z uchazečů dodá technologii pro normální dobíjení a pro rychlé dobíjení. Normální dobíjení pomocí speciální dobíjecí stanice pracuje se stejným napětím a proudy jako běžná zásuvka. Na rozdíl od domácí zásuvky dokáže optimalizovat dobíjení elektromobilu, prodlužuje tím životnost baterie vozu a brání jejímu poškození. Pomocí dobíjecí stanice lze vůz dobít za 6 – 8 hodin. Rychlé dobíjení využívá vyšší proudy a napětí, proto stanice pro tento typ vyžaduje speciální připojení na elektrickou síť. Délka dobití trvá méně než půl hodiny.
Z hlediska uživatele jsou náklady na pohonné látky elektromobilů v přepočtu na kilometr již nyní levnější než u běžného auta na spalovací motor. Celkové náklady na provoz elektromobilů jsou srovnatelné s běžnými vozy a do budoucna lze očekávat jejich výrazné snižování.
JL, 4.5.2011
Závazkem energetické společnosti ČEZ je vybudovat do konce příštího roku 150 dobíjecích stanic. Letos nainstaluje ČEZ dobíjecí stanice v 50 lokalitách, nejčastěji v blízkosti větších měst České republiky. Stanice budou nejenom v Praze, ale také v regionu střední Moravy, jižní Moravy, západních a východních Čech.
Prvními partnery Skupiny ČEZ pro vytvoření infrastruktury pro elektromobily jsou ECE – Arkády, Dolní Břežany, Group AIG/LINCOLN, Kaufland, McDonald's, ORCO , Praha 16 – Radotín, Ségécé, TESCO, TNT, VINCI Park. Tyto společnosti se aktivně připojily do pilotního projektu rozvoje elektromobility, který je součástí konceptu energetiky budoucnosti Skupiny ČEZ nazvaného FUTUR/E/MOTION.
„Vývoj technologií vedoucích ke snížení emisí je trvalou součástí produktové strategie. Podpora elektromobility je pro Peugeot přirozeným a samozřejmým krokem. Její vliv na životní prostředí ovšem bude citelný až v okamžiku, kdy budou elektrické vozy dostatečně rozšířeny, což bude ještě pár let trvat. My se snažíme už dnes elektromobily co nejvíce lidem přiblížit – ukázat, nechat vyzkoušet a ocenit výhody těchto vozů. Jsem rád, že nyní můžeme představit Peugeot i0n i infrastrukturním partnerům a věřím, že tyto společnosti, které tu byly představeny, rozšíření elektromobilů a rozvoji infrastruktury napomohou.“ prohlásil na setkání generální ředitel společnosti Peugeot Česká republika Yann Carnoy.
Do roku 2013 ČEZ plánuje instalaci 200 veřejných stanic. Do projektu se vedle firem zapojují také města a obce (Dolní Břežany, Praha 16 – Radotín). Jejich účast přispívá k rozšiřování sítě dobíjecích stanic a vychází z jejich zájmu podporovat bezemisní dopravu.
V současnosti probíhá veřejná zakázka na dodavatele dobíjecích stanic. Ta rozhodne, který z uchazečů dodá technologii pro normální dobíjení a pro rychlé dobíjení. Normální dobíjení pomocí speciální dobíjecí stanice pracuje se stejným napětím a proudy jako běžná zásuvka. Na rozdíl od domácí zásuvky dokáže optimalizovat dobíjení elektromobilu, prodlužuje tím životnost baterie vozu a brání jejímu poškození. Pomocí dobíjecí stanice lze vůz dobít za 6 – 8 hodin. Rychlé dobíjení využívá vyšší proudy a napětí, proto stanice pro tento typ vyžaduje speciální připojení na elektrickou síť. Délka dobití trvá méně než půl hodiny.
Z hlediska uživatele jsou náklady na pohonné látky elektromobilů v přepočtu na kilometr již nyní levnější než u běžného auta na spalovací motor. Celkové náklady na provoz elektromobilů jsou srovnatelné s běžnými vozy a do budoucna lze očekávat jejich výrazné snižování.
JL, 4.5.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









