Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pagani Huayra za 1,5 mil euro bez daně na legendách

Letošní unikátní motoristická slavnost LEGENDY, která se koná ve dnech 10.-11. června 2017 již tradičně v areálu Psychiatrické nemocnice v Praze Bohnicích představí jeden z klenotů automobilového světa, italský supersportovní vůz Pagani Huayra v barevném provedení Rosso Monza.

Tento vůz vystavený byl vyroben ve městě San Cesario sul Panaro nedaleko italské Modeny, kde společnost Horacia Paganiho od roku 1992 sídlí. Na svém výrobním štítku nese pořadové číslo 51 z celkové série 100 kusů a rok výroby 2016. Vůz, který má najeto pouze 7 kilometrů je také vlastnoručně podepsán Horaciem Paganim a tento podpis je zalakován na pravé zadní části karoserie v červeném barevném odstínu.

Tento exponát, jehož specifikace trvala 6 měsíců má svého majitele v České republice. Díky jeho pochopení pro sdílení úchvatného „umění na čtyřech kolech“ mají možnost si návštěvníci letošní slavnosti LEGENDY tento supersport detailně prohlédnout. Cena vozu je 1,5 milionu euro bez daně.


Modelová řada Huayra, kterou Pagani poprvé představil světu na Ženevském autosalonu v roce 2011, vzdává svým pojmenováním poctu Bohu větru dle pradávné legendy Inků žijících v Jižní Americe. Huayra nahradila předešlý model Zonda a její vývoj, včetně dlouhodobých silničních testů, trval téměř 5 let.

Základem je vysoce pevný karbonový monokok, který doplňuje dvojice rámů vpředu a vzadu z chrom-molybdenové oceli. K nim jsou přichyceny obě nápravy a uložení motoru. Také povrchové díly jsou v zájmu udržení nízké hmotnosti vozu pouhých 1350 kg vyrobeny z kompositních materiálů. Maximální rychlost je 360 km/h.

Skutečnost, že modelu Huayra bude vyrobeno v sérii pouze 100 kusů je součástí dohody Horacia Paganiho s dodavatelem pohonné jednotky, německou značkou Mercedes-AMG. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s označením M158, kde dvě řady válců svírají úhel 60° je ve voze uložen podélně před zadní nápravou.

Objemu motoru 5980 cm3 odpovídá výkon 537 kW (730 k). Stejně famózní je točivý moment 1000 Nm v pásmu 2250 až 4500/min. Výfukový systém z titanu váží méně než 10 kg a jeho dodavatelem je, stejně jako u modelu Zonda F, německá specializovaná firma MHG-Fahrzeugtechnik.

Konstrukci motoru Mercedes-AMG odpovídá také převodovka a podvozek. Výkon je přenášen výhradně na zadní nápravu prostřednictvím sedmistupňové samočinné převodovky Xtrac, vážící 96 kg. Řazení rychlostních stupňů je samozřejmě možné v módu automatu a stejně tak sekvenčním způsobem řadící pákou nebo páčkami pod volantem.

Obě nápravy z hořčíku, titanu a dalších slitin jsou osazeny brzdami z produkce italské firmy Brembo. Této konstrukci dominují keramické kotouče, s jejichž pomocí zastaví Huayra ze stokilometrové rychlosti údajně za 2 sekundy. Na 100 km/ zrychlí za pouhé 3,3 sekundy. Stavitelné tlumiče mají ve svém výrobním listu rovněž zkušeného specialistu z oboru – švédskou firmu Öhlins Racing AB.


Interiéru dominují dvě sportovní sedadla z jemné kůže a přístrojová deska z kevlaru. Hliníkový štít s přístroji je z jednoho kusu a na jeho výrobě se podílí firma Richard Mille, tvůrce luxusních švýcarských hodinek. V jeho středu je umístěn displej informující o základním nastavení a funkcích vozu.

O tom, že Pagani Huayra je vlastně unikátní „hodinářské“ dílo se sofistikovanou technologií svědčí i několik faktů. Žádný ze sta exemplářů tohoto supersportu není stejný a každý je unikátní. Další zajímavostí je označení každého šroubu na voze nejen logem Pagani, ale také šestimístným výrobním číslem, určujícím jeho pozici ve voze.

Model Huayra byl rovněž hrdinou čtvrtého dílu americké filmové série Transformers.

Foto Daniel Martínek



PR 24.5.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar