Opel Meriva - pět hvězdiček Euro NCAP
Opel Meriva získal nejvyšší ocenění pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP, čímž navázal na modely Astra a Insignia. Vysoké hodnocení si odnesl v každé ze čtyř hlavních kategorií: Za ochranu dospělých členů posádky, za ochranu dětí, ochranu chodců a za bezpečnostní asistenční systémy.
Testy Euro NCAP potvrdily, že inovativní zadní boční dveře se závěsy na zadních sloupcích karoserie poskytují vysokou úroveň bezpečnosti při všech druzích kolizí a nárazů. Protisměreně se otvírající dveře FlexDoors se samočinně zamykají, pokud rychlost vozu přesáhne 4 km/h. Po nehodě zamykací mechanizmus dveře automaticky odemkne.
Dveře FlexDoors tvoří hlavní součást promyšleně koncipovaného a harmonicky vyváženého designu. Pasivní bezpečnost zajišťuje pevná struktura karoserie, doplněná škálou zádržných systémů, poskytujících optimální ochranu všem členům posádky. Systém ochranných prvků zahrnuje tříbodové bezpečnostní pásy, čelní, boční a hlavové airbagy, přední sedadla jsou vybavena dvojstupňovými přepínači bezpečnostních pásů atd. Aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech snižují riziko poranění krční páteře.
Meriva má patentovaný systém PRS, který při čelním nárazu uvolní pedály od karoserie, čímž se snižuje riziko poranění nohou řidiče. Deformovatelný sloupek řízení je doplněný přídavným čalouněním ve spodní části palubní desky. Nechybí ani elektronický stabilizační systém ESP nejnovější generace s vylepšeným regulačním software pro vyšší stabilitu vozu při brzdění a snížení rizika převrácení.
Bezpečnost dětí i chodců
Konstruktéři věnovali pozornost bezpečnosti dětí. Vynikající výsledek je zásluhou dětských sedaček Opel, které se uchycují do standardně připravených kotevních bodů systému ISOFIX na krajních zadních sedadlech a pojišťují se horním popruhem, upevněným do oka na zadní straně opěradla. V případě potřeby lze deaktivovat airbag spolujezdce a potom lze dětskou sedačku namontovat i na přední sedadlo.
Nová generace dosáhla výborného výsledku i při hodnocení ochrany chodců. Přední kapota je pevná, ale současně je v oblasti případného kontaktu s chodcem dostatečně poddajná, tak, aby se snížilo riziko poranění hlavy.
Inteligentní konstrukce
Inteligentní konstrukce se vyplácí v mnoha ohledech. Kromě optimální bezpečnosti posádky snižuje náklady na opravy a údržbu. Týká se především poškození vozu při drobných kolizích v malých rychlostech. Speciální konstrukce nejvíce ohrožených oblastí snižuje náklady na případné opravy.
JL, 25.11.2010
Dveře FlexDoors tvoří hlavní součást promyšleně koncipovaného a harmonicky vyváženého designu. Pasivní bezpečnost zajišťuje pevná struktura karoserie, doplněná škálou zádržných systémů, poskytujících optimální ochranu všem členům posádky. Systém ochranných prvků zahrnuje tříbodové bezpečnostní pásy, čelní, boční a hlavové airbagy, přední sedadla jsou vybavena dvojstupňovými přepínači bezpečnostních pásů atd. Aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech snižují riziko poranění krční páteře.
Meriva má patentovaný systém PRS, který při čelním nárazu uvolní pedály od karoserie, čímž se snižuje riziko poranění nohou řidiče. Deformovatelný sloupek řízení je doplněný přídavným čalouněním ve spodní části palubní desky. Nechybí ani elektronický stabilizační systém ESP nejnovější generace s vylepšeným regulačním software pro vyšší stabilitu vozu při brzdění a snížení rizika převrácení.
Bezpečnost dětí i chodců
Konstruktéři věnovali pozornost bezpečnosti dětí. Vynikající výsledek je zásluhou dětských sedaček Opel, které se uchycují do standardně připravených kotevních bodů systému ISOFIX na krajních zadních sedadlech a pojišťují se horním popruhem, upevněným do oka na zadní straně opěradla. V případě potřeby lze deaktivovat airbag spolujezdce a potom lze dětskou sedačku namontovat i na přední sedadlo.
Nová generace dosáhla výborného výsledku i při hodnocení ochrany chodců. Přední kapota je pevná, ale současně je v oblasti případného kontaktu s chodcem dostatečně poddajná, tak, aby se snížilo riziko poranění hlavy.
Inteligentní konstrukce
Inteligentní konstrukce se vyplácí v mnoha ohledech. Kromě optimální bezpečnosti posádky snižuje náklady na opravy a údržbu. Týká se především poškození vozu při drobných kolizích v malých rychlostech. Speciální konstrukce nejvíce ohrožených oblastí snižuje náklady na případné opravy.
JL, 25.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










