Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Manta GSe je elektrická, ale už ne veterán

Manta je skutečnou ikonou značky Opel – její nadčasový design dodnes vzrušuje vyznavače automobilové krásy, ačkoli tento model vyjel už před půl stoletím. Tehdy jej samozřejmě poháněl zážehový čtyřválcový motor.

Dnes Opel představuje Mantu GSe jako první „RestoMod“ verzi v historii německé značky. RestoMod je stále populárnější kategorie dokonale restaurovaných veteránů (proto „Resto“), které jsou ovšem vybaveny/modifikovány s využitím nejmodernějších technologií (proto „Mod“).

Pozn.red. Opel Manta GSe v tomto provedení ovšem ztrácí statut historického automobilu, neboť v žádném případě neodpovídá definici FIVA. Doufejme, že více dalších automobilek nedostane nápad elektrifikovat historická vozidla.

Manta GSe ElektroMOD je (jak její název napovídá) poháněná elektromotorem dokonale je tedy odpovídá směřování značky Opel – je elektrická, bezemisní a nabitá emocemi!

Písmeno „e“ v označení Manty GSe znamená elektrifikaci - původní zážehový čtyřválec pod ikonickou černou kapotou Manty udělal totiž místo elektromotoru o výkonu 108 kW/147 k. Nová Manta GSe je tak nejsilnější Mantou první generace jakou kdy Opel vyrobil. V letech 1974 a 1975 byly Manty GT/E poháněny zážehovým motorem o výkonu 77 kW/105 k. Elektrická Manta GSe ročníku 2021 se chlubí točivým momentem 255 Nm, který je k dispozici okamžitě po rozjezdu. Řidič unikátního prototypu může buď ručně ovládat původní čtyřstupňovou manuální převodovku, nebo může prostě zařadit čtvrtý rychlostní stupeň a dál jet v automatickém režimu. Výkon se přenáší tradičně na zadní kola, takže Manta GSe si drží tradiční koncepci (a tedy i chování) sportovního vozu.

Lithium-iontová baterie prototypu má kapacitu 31 kWh, což umožňuje dojezd kolem 200 kilometrů. Stejně jako u sériových elektromobilů Opel Corsa-e a Opel Mokka-e dokáže i Manta GSe rekuperovat brzdnou energii a ukládat ji do trakční baterie. Vůz má zabudovanou 9,0 kW palubní nabíječku, která umožňuje jednofázové i třífázové nabíjení střídavým proudem, úplné nabití trakční baterie Manty GSe trvá necelé čtyři hodiny.

Zatímco původní Manta A byla inspirací pro novou „tvář“ Opel Vizor aktuálních modelů Mokka a Crossland, prototyp Manta GSe ElektroMOD dostal originální čelní masku Pixel-Vizor. Manta GSe tak může komunikovat se svým okolím pomocí této velkoplošné LED obrazovky.

Neonově žlutá barva, která odpovídá nedávno aktualizovaným korporátním barvám automobilky Opel, kontrastně rámuje charakteristickou černou kapotu Manty GSe, která vyjíždí na speciálně navržených 17“ litých kolech Ronal s pneumatikami 195/40 R17 vpředu/205/40 R17 vzadu.

Interiér je vybaven nejnovější digitální technologií značky Opel. Původní kulaté přístroje jsou historií, nyní se řidič dívá na široký Pure Panel, podobný, s jakým vyjela nová produkční Mokka. Dva širokoúhlé displeje 12“ a 10“ zobrazují všechny důležité informace, samozřejmě např. stav nabití akumulátoru a aktuální dojezd. Hudbu zprostředkovává Bluetooth box dodaný legendární značkou Marshall.

Sportovní sedadla nabízejí samozřejmě mnohem vyšší pohodlí i lepší boční oporu než původní sedadla Opelu Manta. Řidič Manty GSe drží tříramenný sportovní volant Petri připravený speciálně pro značku Opel - styl sedmdesátých let byl zachován a žlutá značka v pozici „12 hodin“ vnáší do interiéru sportovní nádech. Povrchové panely kokpitu jsou nyní matně šedé, což dokonale ladí se žlutými dekorativními prvky. Strop je potažený Alcantarou a dotváří dokonalý styl prototypu Opel Manta GSe ElektroMOD.



Opel 20.5.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar