Opel Insignia - Car of the Year 2009
Motorističtí novináři ze 23 zemí Evropy rozhodli, že králem pro rok 2009 – Car of the Year 2009 se stává nový Opel Insignia. Dostal od nich o piuhý jeden bod více než Ford Fiesta. Třetí příčka patří vozu VW Golf.
„Většina členů odborné jury ankety Car of the Year oceňovala skvělý styling nové Insignie, ale v případě této novinky střední třídy z Rüsselsheimu jde o víc než o pouhý styl,“ stojí v hodnocení poroty COTY. „Insignii charakterizuje špičková bezpečnostní výbava, komfort a široká škála výkonných a hospodárných motorů. Bohatou standardní výbavu lze rozšířit o takové sofistikované prvky, jako je např. kamerový systém Opel Eye, který dokáže číst dopravní značky, elektronicky řízený podvozek FlexRide nebo adaptivní světlomety AFL.
Při volbě nejlepšího vozu pro rok 2009 hodnotili novináři především design, bezpečnost, jízdní vlastnosti a ovladatelnost a výkonové parametry. Elegantní design propojuje umělecký styling s německou precizností. Stylisticky čistá karoserie vyniká extrémně nízkým odporem vzduchu – koeficient odporu vzruchu Cd činí 0,27, což se pozitivně projevuje v hospodárnosti jízdy, dynamice.
Opel Insignia se v showroomech českých dealerů objeví začátkem příštího roku. Zákazníci budou moci vybírat z devíti motorů, propojených se šestistupňovými převodovkami (manuálními i automatickými), přičemž všechny agregáty plní emisní limity normy Euro 5. Pětice zážehových motorů pokrývá výkonové spektrum 115 až 260 k. Výkony čtyř nových turbodieselů 2.0 sahají od 110 do 190 k.
Aktuální úspěch Insignie je již třetím vítězstvím značky Opel v anketě Automobil roku. Prvním premiantem se stal v roce 1985 Opel Kadett, o dva roky později na tento úspěch navázal Opel Omega.
Porotu ankety „Car of the Year“ tvoří 59 motoristických publicistů ze 23 zemí Evropy, z nichž dvacet ji umístilo na první místo, zatímco Fiestu devatenáct. Každý členů poroty měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit mezi nejméně pět vozů ze sedmi, přičemž maximální počet bodů, který mohl přidělit jednomu automobilu je omezen číslem 10. Do ankety bylo přihlášeno původně 57 automobilů, přičemž do finále jich postoupilo sedm. Mezi nimi také Škoda Superb, která se rozhodně nemusí stydět za sedmou příčku.
Pozn.
Jestli titul Automobil roku 2009 německé značce Opel, součást koncernu GM, pomůže dostat se z obtížné situace se teprve ukáže. Zatím Opel požádal vládu o finanční výpomoc, určenou na investice do vývoje nových produktů a do montážních zařízení. Podle vládních zdrojů uvažuje spolková země Hesensko o tom, že automobilce Opel poskytne záruky na úvěry v hodnotě 500 milionů eur (12,5 miliardy korun).
Největší americká automobilka General Motors oznámila, že ve třetím čtvrtletí prodělala 2,5 miliardy dolarů (téměř 50 miliard korun) po rekordní ztrátě 42,5 miliardy dolarů ve stejném loňském období.
JL, 19.11.2008
Při volbě nejlepšího vozu pro rok 2009 hodnotili novináři především design, bezpečnost, jízdní vlastnosti a ovladatelnost a výkonové parametry. Elegantní design propojuje umělecký styling s německou precizností. Stylisticky čistá karoserie vyniká extrémně nízkým odporem vzduchu – koeficient odporu vzruchu Cd činí 0,27, což se pozitivně projevuje v hospodárnosti jízdy, dynamice.
Opel Insignia se v showroomech českých dealerů objeví začátkem příštího roku. Zákazníci budou moci vybírat z devíti motorů, propojených se šestistupňovými převodovkami (manuálními i automatickými), přičemž všechny agregáty plní emisní limity normy Euro 5. Pětice zážehových motorů pokrývá výkonové spektrum 115 až 260 k. Výkony čtyř nových turbodieselů 2.0 sahají od 110 do 190 k.
Aktuální úspěch Insignie je již třetím vítězstvím značky Opel v anketě Automobil roku. Prvním premiantem se stal v roce 1985 Opel Kadett, o dva roky později na tento úspěch navázal Opel Omega.
Porotu ankety „Car of the Year“ tvoří 59 motoristických publicistů ze 23 zemí Evropy, z nichž dvacet ji umístilo na první místo, zatímco Fiestu devatenáct. Každý členů poroty měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit mezi nejméně pět vozů ze sedmi, přičemž maximální počet bodů, který mohl přidělit jednomu automobilu je omezen číslem 10. Do ankety bylo přihlášeno původně 57 automobilů, přičemž do finále jich postoupilo sedm. Mezi nimi také Škoda Superb, která se rozhodně nemusí stydět za sedmou příčku.
| 1. | Opel Insignia | 321 bodů |
| 2. | Ford Fiesta | 320 |
| 3. | Volkswagen Golf | 223 |
| 4. | Citroën C5 | 198 |
| 5. | Alfa Romeo MiTo | 148 |
| 6. | Škoda Superb | 144 |
| 7. | Renault Mégane | 121 |
Pozn.
Jestli titul Automobil roku 2009 německé značce Opel, součást koncernu GM, pomůže dostat se z obtížné situace se teprve ukáže. Zatím Opel požádal vládu o finanční výpomoc, určenou na investice do vývoje nových produktů a do montážních zařízení. Podle vládních zdrojů uvažuje spolková země Hesensko o tom, že automobilce Opel poskytne záruky na úvěry v hodnotě 500 milionů eur (12,5 miliardy korun).
Největší americká automobilka General Motors oznámila, že ve třetím čtvrtletí prodělala 2,5 miliardy dolarů (téměř 50 miliard korun) po rekordní ztrátě 42,5 miliardy dolarů ve stejném loňském období.
JL, 19.11.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









