Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Opel Corsa - pět hvězdiček v testech Euro NCAP

Uplynulo jen několik málo týdnů od oficiálního představení nového Opelu Corsa na autosalonu v Londýně a novinka dává jasně najevo, že to s útokem na přední pozici svého segmentu myslí vážně. V nezávislých bariérových testech Euro NCAP získala maximálních pět hvězdiček za ochranu pasažérů.

 

Výborný výsledek doplnilo „tříhvězdičkové" hodnocení za ochranu dětí ve voze a za ochranu chodců při případné kolizi.

Všechny prvky aktivní i pasivní bezpečnosti modelů Opel, včetně nové Corsy, jsou dokonale sladěné v komplexní systém, pro který Opel používá souhrnné označení SAFETEC.

Mezi nejdůležitější prvky pasivní bezpečnosti patří především: pevná karoserie s optimalizovanými deformačními zónami, dvoufázové čelní airbagy, které se přizpůsobují intenzitě nárazu, boční airbagy pro řidiče a jeho předního spolujezdce, pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů předních sedadel, patentovaný systém bezpečnostního uchycení pedálů PRS, který uvolňuje pedály brzdy a spojky v případě čelního nárazu. Uchycení dětských sedaček zajišťuje systém kotevních bodů ISOFIX. 

O aktivní bezpečnost se stará vyspělý podvozek a řada „asistenčních" prvků, jako je např. ABS nebo elektronický stabilizační systém ESP. Významným prvkem jsou také adaptivní světlomety AFL.

Nová Corsa myslí na bezpečnost silničního provozu promyšleným systémem brzdových světel, která se rozblikají (s frekvencí 5 záblesků za sekundu), pokud se při prudkém brždění aktivuje ABS, což včas upozorní řidiče vzadu jedoucích vozů na kolizní situaci. Při aktivaci airbagů se rozsvítí varovné osvětlení vozu. Riziko poranění chodců při případné kolizi snižuje speciální konstrukce předního nárazníku a kapoty motoru, jejich struktura je vyplněna vypěňovaným materiálem.

Bariérové testy Euro NCAP zkoumají ochranné vlastnosti vozu při třech různých nárazech. Při čelním nárazu vozu jedoucího rychlostí 64 km/h do deformovatelné bariéry s překrytím 40 procent, při nárazu deformovatelné překážky do boku vozu pohybující se rychlostí 50 km/h (obě překážky simulují střet s jiným vozidlem) a boční náraz v rychlosti 29 km/h do překážky ve tvaru sloupu.

 

JL, 29.8.2006

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar