Opel Ampera míří do ČR
Už na šest tisíc závazných objednávek registruje automobilka Opel na model Ampera, elektromobil s prodlouženým dojezdem – a právě v těchto dnech vybraní dealeři sítě Opel C&S finalizují objednávky i prvních tuzemských zákazníků.
Ampera se v ČR nabízí za jednotnou celoevropskou cenu 1 080 000 Kč. Za tuto cenu dostane zákazník špičkově vybavený elektromobil, který lze využívat v každodenním povozu, aniž by jeho akční rádius limitovala kapacita akumulátorů.
Do standardní výbavy patří mj. stabilizační systém ESP, čelní, boční, hlavové a kolenní airbagy, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání vozu, kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek, vyhřívaná přední sedadla s koženým čalouněním, litá kola 17“, barevný dotykový displej palubního počítače a informačního systému>
Interiér poskytuje prostor, komfort a prvky výbavy kompaktního automobilu prémiové kategorie: Variabilitu pětidveřové karoserie, pohodlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby zvětšit na 1005 litrů.
Kola jsou poháněna vždy elektricky – unikátní li-ion akumulátor s kapacitou 16 kWh napájí trakční elektromotor o výkonu 111 kW/150 k. Akumulátory umožňují zcela bezemisní dojezd 40 až 80 km - podle terénu, způsobu jízdy a vnější tepoty. Podle normy ECE R101, upravující metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO2, vykazuje Ampera kombinovanou spotřebu paliva nižší než 1,6 l/100 km a emituje méně než 40 g/km CO2.
Systém elektrického pohonu Voltec umožňuje dynamickou jízdu – točivý moment 370 Nm, který je k dispozici už od prakticky nulových otáček, umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za přibližně 9 s, maximální rychlost je 161 km/h.
Nezávislé výzkumy dokazují, že ryze elektrický dojezd modelu Ampera uspokojuje nároky na běžné každodenní ježdění více než 80 procent evropských řidičů. Díky zážehovému motoru, který je určen pouze k pohonu generátoru, má Ampera na jedno nabití akumulátorů a jednu nádrž benzinu dojezd přes 500 kilometrů. Pokud kapacita akumulátoru klesne na minimální hodnotu, zážehový motor se automaticky spustí, aby poháněl generátor.
Sada akumulátorů o kapacitě 16 kWh je uložena ve středovém tunelu vozu a pod zadními sedadly. Akumulátor lze dobíjet ze standardní elektrické zásuvky v domácnosti 230 V/16 A. Proudem 16 A se akumulátor plně nabije za méně než 4 hodiny, přičemž nabíjení lze naprogramovat tak, aby se využilo levného proudu mimo odběrových špiček.
JL, 20.2.2012
Do standardní výbavy patří mj. stabilizační systém ESP, čelní, boční, hlavové a kolenní airbagy, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání vozu, kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek, vyhřívaná přední sedadla s koženým čalouněním, litá kola 17“, barevný dotykový displej palubního počítače a informačního systému>
Interiér poskytuje prostor, komfort a prvky výbavy kompaktního automobilu prémiové kategorie: Variabilitu pětidveřové karoserie, pohodlný prostor pro čtyři dospělé pasažéry a zavazadlový prostor objemu 310 litrů, který lze v případě potřeby zvětšit na 1005 litrů.
Kola jsou poháněna vždy elektricky – unikátní li-ion akumulátor s kapacitou 16 kWh napájí trakční elektromotor o výkonu 111 kW/150 k. Akumulátory umožňují zcela bezemisní dojezd 40 až 80 km - podle terénu, způsobu jízdy a vnější tepoty. Podle normy ECE R101, upravující metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO2, vykazuje Ampera kombinovanou spotřebu paliva nižší než 1,6 l/100 km a emituje méně než 40 g/km CO2.
Systém elektrického pohonu Voltec umožňuje dynamickou jízdu – točivý moment 370 Nm, který je k dispozici už od prakticky nulových otáček, umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za přibližně 9 s, maximální rychlost je 161 km/h.
Nezávislé výzkumy dokazují, že ryze elektrický dojezd modelu Ampera uspokojuje nároky na běžné každodenní ježdění více než 80 procent evropských řidičů. Díky zážehovému motoru, který je určen pouze k pohonu generátoru, má Ampera na jedno nabití akumulátorů a jednu nádrž benzinu dojezd přes 500 kilometrů. Pokud kapacita akumulátoru klesne na minimální hodnotu, zážehový motor se automaticky spustí, aby poháněl generátor.
Sada akumulátorů o kapacitě 16 kWh je uložena ve středovém tunelu vozu a pod zadními sedadly. Akumulátor lze dobíjet ze standardní elektrické zásuvky v domácnosti 230 V/16 A. Proudem 16 A se akumulátor plně nabije za méně než 4 hodiny, přičemž nabíjení lze naprogramovat tak, aby se využilo levného proudu mimo odběrových špiček.
JL, 20.2.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








