Oliver Solberg testoval Škodu Octavie RS
Nová Škoda Octavia RS přichází s řadou novinek. Norský soutěžní jezdec Oliver Solberg vyzkoušel její silnější motor a upravený podvozek. Jaké byly jeho dojmy z řízení oblíbeného modelu s přídomkem RS?
Octavia RS udělala za své čtyři generace obrovský pokrok. Nejnovější verze má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr TSI s výkonem 265 k, což je o 20 k víc než předchůdce. „Okamžitě dostupný výkon je skvělý. Nemusíte přemýšlet nad zařazenou rychlostí, ale stačí se v zásadě v jakýchkoli otáčkách dotknout plynu a Octavia vystřelí vpřed. Líbí se mi také zvuk nového výfuku, který zvláště v režimu Sport zní báječně. Je to správný sportovní zvuk, který nepotřebuje ani reproduktory uvnitř. Režim Sport nabízí také ostřejší reakce motoru, což ještě zrychluje reakce na plyn,“ popisuje rally jezdec a dodává, že obdobný základ pohonného ústrojí má i jeho soutěžní Fabia RS Rally2. Podívejte se jeho postřehy ostatně sami:
Na klikatých silnicích vynikne ještě jedna novinka a tou je o 15 milimetrů nižší podvozek. „Nižší těžiště má stejně jako u závodního auta velký vliv na jízdní dynamiku. Octavia RS je v rychlých zatáčkách krásně agilní a brzdy snesou hodně,“ říká Oliver Solberg. Octavia RS navíc zachovala komfort posádky na dlouhých cestách. Auto je pevné a přesné, ale nastavení tlumičů není příliš tvrdé. „Kombinaci rychlosti a pohodlí ocení řidiči hlavně na běžných silnicích. Je to díky podvozku, který je citlivý a přesný, ale stále není příliš tuhý,“ vysvětluje Oliver.
„Líbí se mi také vyvážení. Octavia má díky velkému zavazadelníku poměrně masivní převis za zadní nápravou. Proti hatchbacku máte vyšší hmotnost vzadu, a to je vždy klíčem k zábavnému řízení. Je to znát hlavně v nájezdu do zatáček, kdy se Octavia do oblouku pěkně stočí celá a dokáže být velmi neutrální. Se stabilizačním systémem v režimu ESC Sport může být auto i lehce přetáčivé, a to se mi líbí,“ dodává Oliver s tím, že samozřejmě mluví o ostré jízdě na okruhu.
Škoda Octavia RS
Octavia RS má ostřeji řezanou příď se sportovnějším výrazem a novou grafikou světel, jejichž linka je nyní více protažena dolů. LED Matrix světlomety jsou u ní standardem. Přední hrana kapoty se více svažuje k masce chladiče a celý předek tak působí nižším a dynamičtějším dojmem. Uvnitř najdete osvědčená sportovní sedadla se skvělým bočním vedením těla a integrovanými hlavovými opěrkami, příjemný dekor v kombinaci černé s červenými prvky a tak, jak je již tradicí u modelů RS, i bohatou výbavu. „To vše oceníte hlavně na delších cestách,“ říká Oliver Solberg, kterého mohli vidět diváci za volantem Škody Fabia R5 při Sosnová Classic,
Škoda Auto 23.11.2024
Na klikatých silnicích vynikne ještě jedna novinka a tou je o 15 milimetrů nižší podvozek. „Nižší těžiště má stejně jako u závodního auta velký vliv na jízdní dynamiku. Octavia RS je v rychlých zatáčkách krásně agilní a brzdy snesou hodně,“ říká Oliver Solberg. Octavia RS navíc zachovala komfort posádky na dlouhých cestách. Auto je pevné a přesné, ale nastavení tlumičů není příliš tvrdé. „Kombinaci rychlosti a pohodlí ocení řidiči hlavně na běžných silnicích. Je to díky podvozku, který je citlivý a přesný, ale stále není příliš tuhý,“ vysvětluje Oliver.
„Líbí se mi také vyvážení. Octavia má díky velkému zavazadelníku poměrně masivní převis za zadní nápravou. Proti hatchbacku máte vyšší hmotnost vzadu, a to je vždy klíčem k zábavnému řízení. Je to znát hlavně v nájezdu do zatáček, kdy se Octavia do oblouku pěkně stočí celá a dokáže být velmi neutrální. Se stabilizačním systémem v režimu ESC Sport může být auto i lehce přetáčivé, a to se mi líbí,“ dodává Oliver s tím, že samozřejmě mluví o ostré jízdě na okruhu.
Škoda Octavia RS
Octavia RS má ostřeji řezanou příď se sportovnějším výrazem a novou grafikou světel, jejichž linka je nyní více protažena dolů. LED Matrix světlomety jsou u ní standardem. Přední hrana kapoty se více svažuje k masce chladiče a celý předek tak působí nižším a dynamičtějším dojmem. Uvnitř najdete osvědčená sportovní sedadla se skvělým bočním vedením těla a integrovanými hlavovými opěrkami, příjemný dekor v kombinaci černé s červenými prvky a tak, jak je již tradicí u modelů RS, i bohatou výbavu. „To vše oceníte hlavně na delších cestách,“ říká Oliver Solberg, kterého mohli vidět diváci za volantem Škody Fabia R5 při Sosnová Classic,
Škoda Auto 23.11.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout