Nový tříválec Ford EcoBoost 1.0 ve výrobě
V závodě Ford v Kolíně nad Rýnem byla zahájena sériová výroba nejmenšího zážehového motoru Ford. Nový tříválec 1.0 EcoBoost s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním pomocí výfukového turbodmychadla se nejprve představí začátkem roku 2012 v Evropě, poté budou následovat další trhy po celém světě.
Ford do moderní výrobní linky pro EcoBoost investoval 134 milionů eur (v přepočtu asi 3,38 mld. Kč). Celkem 870 zaměstnanců motorárny v Kolíně nad Rýnem vyrobí každý rok až 350 000 motorů nového typu. Po spuštění výroby litrového EcoBoostu v rumunské Craiově začátkem roku 2012 by evropská výrobní kapacita mohla narůst na 700 000 jednotek. V příštích letech by se měl nejmenší EcoBoost začít vyrábět i mimo Evropu, což zvýší roční objem produkce až na 1,3 milionu kusů.
Vedle 55 automatizovaných a 14 poloautomatizovaných výrobních procesů je zde také 90 stanovišť pro zručné dělníky. Použitá technologie umožňuje obrábět s přesností 10 mikronů, což odpovídá jedné desetině až jedné pětině tloušťky lidského vlasu.
Ford zavedl nové výrobní techniky, které snížily objem chladícího média používaného při obrábění hliníkových dílů z dřívějších až dvou litrů na jeden obrobek na pouhých pět mililitrů. To znamená úsporu více než 99 %.
Nová technologie „zkoušení za studena“ dovoluje testovat zkompletované motory bez nastartování, čímž poklesla spotřeba paliva a emise výrobního procesu o 66 %.
Maloobjemový zážehový motor EcoBoost
Nejnovější člen rodiny EcoBoost poskytuje výkon odpovídající tradičním zážehovým motorům o objemu 1,6 l, ale při nižší spotřebě a emisích. Ačkoliv samotný blok by se vešel na list papíru o formátu A4, nabízí motor 1,0 l úctyhodný nejvyšší výkon až 92 kW a točivý moment 170 Nm (při dočasném zvýšení plnicího tlaku dokonce až 200 Nm). To znamená, že jeho měrný výkon je historicky nejvyšší ze všech sériově vyráběných motorů značky Ford.
Malý a silný nový EcoBoost bude debutovat začátkem roku 2012 v evropském Fordu Focus, který nabídne spotřebu 5,0 l/100 km. Motor se objeví také v modelu Ford C-MAX i v připravované novince Ford B-MAX, která se začne vyrábět během roku 2012.
Vedle 55 automatizovaných a 14 poloautomatizovaných výrobních procesů je zde také 90 stanovišť pro zručné dělníky. Použitá technologie umožňuje obrábět s přesností 10 mikronů, což odpovídá jedné desetině až jedné pětině tloušťky lidského vlasu.
Ford zavedl nové výrobní techniky, které snížily objem chladícího média používaného při obrábění hliníkových dílů z dřívějších až dvou litrů na jeden obrobek na pouhých pět mililitrů. To znamená úsporu více než 99 %.
Nová technologie „zkoušení za studena“ dovoluje testovat zkompletované motory bez nastartování, čímž poklesla spotřeba paliva a emise výrobního procesu o 66 %.
Maloobjemový zážehový motor EcoBoost
Nejnovější člen rodiny EcoBoost poskytuje výkon odpovídající tradičním zážehovým motorům o objemu 1,6 l, ale při nižší spotřebě a emisích. Ačkoliv samotný blok by se vešel na list papíru o formátu A4, nabízí motor 1,0 l úctyhodný nejvyšší výkon až 92 kW a točivý moment 170 Nm (při dočasném zvýšení plnicího tlaku dokonce až 200 Nm). To znamená, že jeho měrný výkon je historicky nejvyšší ze všech sériově vyráběných motorů značky Ford.
Malý a silný nový EcoBoost bude debutovat začátkem roku 2012 v evropském Fordu Focus, který nabídne spotřebu 5,0 l/100 km. Motor se objeví také v modelu Ford C-MAX i v připravované novince Ford B-MAX, která se začne vyrábět během roku 2012.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout