Nissan míří na vrchol
Na rok 2011 budou v automobilce Nissan vzpomínat jako na rok, kdy společnost překonala nebývalé problémy a dosáhla rekordních objemů prodeje a rozšířila své podnikání na celém světě. Vloni prodala rekordní počet 4,67 milionů vozů, což představuje nárůst o 14,4 % oproti roku 2010.
Společnost Nissan rovněž zaznamenala dvouciferný růst ve třech ze svých čtyř hlavních regionů a dařilo se jí plnit cíle jejího náročného střednědobého plánu Nissan Power 88 (NP88) - udržitelné hodnoty provozní marže ve výši 8 % a dosažení 8% podílu na globálním trhu do roku 2016.
Značný podíl na tomto úspěchu lze přičíst odhodlání společnosti Nissan plnit svůj slib a přinášet stále rostoucímu počtu zákazníků na celém světě celou řadu inovativních a relevantních modelů využívajících praktické a uživatelsky přívětivé technologie.
Nissan plánuje do roku 2016 představovat každých šest týdnů jeden nový model a každý rok programu NP88 uvádět 15 nových technologií .
Úspěch produktové expanze, podporovaný rostoucí mírou lokalizované výroby, je patrný na zahraničním objemu prodeje a objemu výroby, když tyto parametry v roce 2011 dosáhly historicky nejvyšších hodnot.
Loni byla pro Nissan největším trhem Čína, kde sedany Sunny a Teana pomohly dosáhnout rekordního objemu prodeje 1,25 mil vozů. K další expanzi přispěje druhý výrobní závod ve městě Huadu, dovaný společně s čínskou firmou Dongfeng, který lokální výrobní kapacitu zvedne na 1,2 milionu vozů.
Výrazné investice pokračují také na americkém kontinentu, kde byly oznámeny plány na vybudování závodu v brazilském městě Resende poblíž Rio de Janeira . Nový závod ve městě Aguascalientes posílí zase přítomnost Nissanu v Mexiku.
V Indii, kde se objem prodeje zvyšuje měsíc za měsícem, zdvojnásobí alianční závod ve městě Oragadam, poblíž města Chennai, svou výrobní kapacitu na 400 000 vozů a tento rok ještě uvede svůj třetí lokálně vyráběný model, sedmimístné městské vozidlo Evalia, společně s vozy Sunny a Micra.
Nissan slaví úspěch i na zavedených trzích. V Japonsku společnost podnikla rychlé a rozhodné kroky k omezení dopadů zemětřesení a v USA dosáhla rekordního ročního objemu prodeje a tržního podílu 8,2 procent.
Rekordy padaly také v Evropě, kde byl Nissan v roce 2011 nejrychleji rostoucí automobilovou značkou, když zaznamenala 25% meziroční nárůst objemu prodeje oproti roku 2010, a to na trhu, který rostl jen o 4 procenta. V Evropě prodal 695 702 vozů, což je o 120 000 více než v roce 2010.
Tím společnost dosáhla své historicky nejvyšší roční míry penetrace tržního podílu v Evropě ve výši 3,7%. V září Nissan dosáhl historicky nejvyššího tržního podílu v tomto regionu ve výši 4,2 procent.
V loňském roce společnost Nissan rostla na téměř každém evropském trhu. V Rusku prodej Nissanu vzrostl o 75 % (60 000) a firma tak dosáhla celkového tržního podílu 5,5 %. Významný růst byl zaznamenán také ve Spojeném království (11% růst), Francii (31% růst), Německu (18% růst) a Itálii (16% růst).
Avšak úspěch v Evropě se neomezoval jen na prodej. Výrobní závod automobilky v Sunderlandu (GB) vyrobil rekordních 480 485 vozů. Poptávka po modelech vyráběných v závodě v Sunderlandu - Qashqai, Qashqai+2, Note a Juke - byla tak velká, že tento závod běžel celý rok na nepřetržitý provoz.
Dva modely Qashqai se ukázaly jako nejprodávanější a dohromady se jich za rok prodalo přes 250 000. Za první kompletní rok výroby se vozů Juke prodalo přes 123 000. O další prodejní úspěch se postarala Micra, nyní vyráběná v Indii, který se na celkovém objemu prodeje podílel 75 000 vozy, a model X-Trail, který ztrojnásobil své výsledky z roku 2010 na 33 000 vozů.
Také závody ve Španělsku a Rusku zaznamenaly zvýšení objemu výroby, aby pokryly poptávku.Výrazného nárůstu prodeje dosáhly pick-up Navara a dodávka NV200 (vyráběné v Barceloně). Nejnovější evropský závod Nissanu v ruském Petrohradě v květnu zavedl třetí směnu, aby zahájil produkci vozu Murano, společně s doposud vyráběnými modely Teana a X-Trail.
Aby Nissan udržel tempo v Evropě i v roce 2012, bude nadále klást na první místo zákazníka. Ústředním tématem je rozšiřování dealerské sítě, ale pozornost bude věnována také zvyšování odbornosti a přinášení servisu té nejvyšší kvality.
Během roku v Evropě potěší první produkt vyvinutý skupinou NISMO určený pro tradiční trh – Nissan Juke NISMO, zatímco koncept INVITATION předznamenává uvedení nového a dynamického zástupce v tradičním segmentu B, kde v roce 2013 doplní vozy Micra a Juke.
Vedoucí pozici Nissanu v segmentu vozů s nulovými emisemi posílí přicházející výrobní verze 100% elektromobilu e-NV200 ve verzi dodávky a osobního vozu. V roce 2013 bude v Sunderlandu zahájena lokální výroba vozu Nissan LEAF.
JL, 15.3.2012
Značný podíl na tomto úspěchu lze přičíst odhodlání společnosti Nissan plnit svůj slib a přinášet stále rostoucímu počtu zákazníků na celém světě celou řadu inovativních a relevantních modelů využívajících praktické a uživatelsky přívětivé technologie.
Nissan plánuje do roku 2016 představovat každých šest týdnů jeden nový model a každý rok programu NP88 uvádět 15 nových technologií .
Úspěch produktové expanze, podporovaný rostoucí mírou lokalizované výroby, je patrný na zahraničním objemu prodeje a objemu výroby, když tyto parametry v roce 2011 dosáhly historicky nejvyšších hodnot.
Loni byla pro Nissan největším trhem Čína, kde sedany Sunny a Teana pomohly dosáhnout rekordního objemu prodeje 1,25 mil vozů. K další expanzi přispěje druhý výrobní závod ve městě Huadu, dovaný společně s čínskou firmou Dongfeng, který lokální výrobní kapacitu zvedne na 1,2 milionu vozů.
Výrazné investice pokračují také na americkém kontinentu, kde byly oznámeny plány na vybudování závodu v brazilském městě Resende poblíž Rio de Janeira . Nový závod ve městě Aguascalientes posílí zase přítomnost Nissanu v Mexiku.
V Indii, kde se objem prodeje zvyšuje měsíc za měsícem, zdvojnásobí alianční závod ve městě Oragadam, poblíž města Chennai, svou výrobní kapacitu na 400 000 vozů a tento rok ještě uvede svůj třetí lokálně vyráběný model, sedmimístné městské vozidlo Evalia, společně s vozy Sunny a Micra.
Nissan slaví úspěch i na zavedených trzích. V Japonsku společnost podnikla rychlé a rozhodné kroky k omezení dopadů zemětřesení a v USA dosáhla rekordního ročního objemu prodeje a tržního podílu 8,2 procent.
Rekordy padaly také v Evropě, kde byl Nissan v roce 2011 nejrychleji rostoucí automobilovou značkou, když zaznamenala 25% meziroční nárůst objemu prodeje oproti roku 2010, a to na trhu, který rostl jen o 4 procenta. V Evropě prodal 695 702 vozů, což je o 120 000 více než v roce 2010.
Tím společnost dosáhla své historicky nejvyšší roční míry penetrace tržního podílu v Evropě ve výši 3,7%. V září Nissan dosáhl historicky nejvyššího tržního podílu v tomto regionu ve výši 4,2 procent.
V loňském roce společnost Nissan rostla na téměř každém evropském trhu. V Rusku prodej Nissanu vzrostl o 75 % (60 000) a firma tak dosáhla celkového tržního podílu 5,5 %. Významný růst byl zaznamenán také ve Spojeném království (11% růst), Francii (31% růst), Německu (18% růst) a Itálii (16% růst).
Avšak úspěch v Evropě se neomezoval jen na prodej. Výrobní závod automobilky v Sunderlandu (GB) vyrobil rekordních 480 485 vozů. Poptávka po modelech vyráběných v závodě v Sunderlandu - Qashqai, Qashqai+2, Note a Juke - byla tak velká, že tento závod běžel celý rok na nepřetržitý provoz.
Dva modely Qashqai se ukázaly jako nejprodávanější a dohromady se jich za rok prodalo přes 250 000. Za první kompletní rok výroby se vozů Juke prodalo přes 123 000. O další prodejní úspěch se postarala Micra, nyní vyráběná v Indii, který se na celkovém objemu prodeje podílel 75 000 vozy, a model X-Trail, který ztrojnásobil své výsledky z roku 2010 na 33 000 vozů.
Také závody ve Španělsku a Rusku zaznamenaly zvýšení objemu výroby, aby pokryly poptávku.Výrazného nárůstu prodeje dosáhly pick-up Navara a dodávka NV200 (vyráběné v Barceloně). Nejnovější evropský závod Nissanu v ruském Petrohradě v květnu zavedl třetí směnu, aby zahájil produkci vozu Murano, společně s doposud vyráběnými modely Teana a X-Trail.
Aby Nissan udržel tempo v Evropě i v roce 2012, bude nadále klást na první místo zákazníka. Ústředním tématem je rozšiřování dealerské sítě, ale pozornost bude věnována také zvyšování odbornosti a přinášení servisu té nejvyšší kvality.
Během roku v Evropě potěší první produkt vyvinutý skupinou NISMO určený pro tradiční trh – Nissan Juke NISMO, zatímco koncept INVITATION předznamenává uvedení nového a dynamického zástupce v tradičním segmentu B, kde v roce 2013 doplní vozy Micra a Juke.
Vedoucí pozici Nissanu v segmentu vozů s nulovými emisemi posílí přicházející výrobní verze 100% elektromobilu e-NV200 ve verzi dodávky a osobního vozu. V roce 2013 bude v Sunderlandu zahájena lokální výroba vozu Nissan LEAF.
JL, 15.3.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












