Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Qashqai slaví první narozeniny

Prodej kompaktního crossoveru byl zahájen v březnu a koncem července dosáhl počet dodávek v Evropě 66 000 vozů, což překračuje očekávání. Pro uspokojení poptávky investovala společnost Nissan 3,5 miliónů eur do závodu v Sunderlandu, kde se vyrábí 850 vozů denně.

Aby byl závod v britském Sunderlandu schopný uspokojit evropskou poptávku, rozhodlo vedení Nissanu, že výrobu rozšíří i do Japonska, do výrobního závodu na ostrově Kjúšú. Výroba Qashqaie (v Japonsku pod název Dualis) zde bude zahájena začátkem roku 2008 s roční produkcí 24 000 vozů.
V Evropě ukázal zákaznický průzkum zajímavé trendy. Zjednodušeně řečeno Qashqai kupují mladší lidé než je průměr v segmentu C i SUV. Typickému kupujícímu je 44 let, tj. o tři roky méně než průměrnému zákazníkovi v segmentu C a dokonce o šest méně než v SUV. Sedm z deseti zákazníků jsou muži, což je rovněž méně než je průměr v obou těchto segmentech.
Povzbudivá je statistika ukazující, že celá jedna třetina kupujících spadá do kategorie 36 - 45letých, ve srovnání s průměrně 20 procenty v segmentu C. Prvotní reakce zákazníků ukazují, že kupující si model Qashqai oblíbili, protože přináší na trh něco nového.
Poměrně vysoký je počet zákazníků, kteří si Qashqai koupili jako svůj první vůz značky Nissan. Např. ve Španělsku je to devět z deseti kupujících a takřka stejný trend se objevuje i v Itálii (84 procent) nebo v Polsku (80 procent). Kupující uvádějí, že klíčovými faktory, díky kterým přešli ke značce Nissan, byly kvalita interiéru a celkový design.
Polovina všech objednávek byla na vznětový motor 1.5 dCi, další oblíbenou volbou jes 22 procenty provedení se zážehovým motorem 1.6, těsně následované verzí se vznětovým motorem 2.0 l. Podíl vozidel s pohonem všech kol činí 25 procent.
Model Qashqai byl navržen a vyvinut v Evropě po rozsáhlém průzkumu kupních schémat a hloubkové zákaznické analýze. Nissan Europe zjistil, že na trhu existuje příležitost pro vůz dynamičtějšího designu, který by postrádal agresivitu vnímanou z kompaktních SUV, avšak zachoval oblíbenou vyvýšenou pozici řidiče. Tímto modelem je právě Qashqai.

ML, 18.9.2007



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar