Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan LEAF s pěti hvězdičkami EuroNCAP

Evropský program hodnocení nových vozů (Euro NCAP) přiznal elektromobilu Nissan LEAF nejvyšší úroveň bezpečnosti na základě jeho výsledků v přísných nárazových testech prováděných nezávislou organizací. Jako první elektromobil získal pět hvězdiček.

Současný držitel titulů Evropský vůz roku a Světový vůz roku získal 89 % hodnocení za bezpečnost dospělých, 83 % hodnocení za ochranu dětí a 84 % hodnocení za své palubní asistenční bezpečnostní systémy, které zahrnují standardně systém elektronického řízení stability (ESC) a omezovač rychlosti. Kompaktní rodinný hatchback získal rovněž 65 % hodnocení za bezpečnost chodců, částečně díky nízké konstrukci čelní části a také díky relativní absenci „tvrdých bodů" pod kapotou.
Hodnocení bezpečnosti proběhlo podle standardního postupu Euro NCAP s provedením zkoušek čelního nárazu, bočního nárazu, bočního nárazu do sloupu a posouzením rizika úrazu krku. 48 článků lithium-iontové baterie, které jsou umístěny ve speciálním prostoru pod podlahou vozu, bezpečně zvládlo všechny nárazy.
Kromě toho byl systém baterií elektromobilu během simulací nárazů zapnut, aby byly odzkoušeny zabudované prvky bezpečnosti elektrického systému, které v případě nehody zajišťují automatické odpojení. I ty ve zkouškách spolehlivě obstály.
Výsledky ale zas tolik nepřekvapí, protože Nissan LEAF prošel větším počtem zkoušek než kterýkoli jiný vůz. Kromě klasických zkoušek čelním přesazeným nárazem a bočními nárazy byl testován elektrický systém, aby se zjistilo, že jej nelze nikdy přebít a že odpojovací program při nárazu funguje tak, jak bylo zamýšleno.
Výsledek Euro NCAP přichází necelý měsíc poté, co LEAF získal nejvyšší hodnocení za bezpečnost (Top Safety Pick) od Pojišťovacího ústavu pro bezpečnost na dálnicích (IIHS) v USA a je letos druhým pětihvězdičkovým oceněním pro Nissan v Evropě. V únoru dosáhl stejného hodnocení i kompaktní crossover Nissan Juke.
Rodinný hatchback pohání kompaktní elektromotor a měnič v přední části vozu. Pohonná soustava přenáší sílu na přední kola. Střídavý motor nabízí výkon 80 kW a točivý moment 280 Nm, což stačí k rychlosti 145 km/h.
Vůz přichází s plnou úrovní výbavy, která zahrnuje klimatizaci, satelitní navigaci, zadní parkovací kameru, zásuvku na rychlé dobití a inovativní možnost připojení chytrého telefonu.


J.L. 1.6.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar