Neoplan Starliner pro Toyota Racing F1
„Naposledy jsem seděl v autobuse na škole“, přiznal Ralf Schumacher, který se zúčastnil předání vlakové lodi značky Neoplan, proslulého výrobce autobusů, týmu Toyota Formule jedna.
Slavnostní předání autobusu Starliner SHDL týmu Panasonic Toyota Racing vyústilo ve velkolepou oslavu pro klienty.
Tým Panasonic Toyota Racing již několik let svěřuje transport závodních vozů do péče firmy MAN Nutzfahrzeuge Group. Nyní se do skupiny19 přepravních kamionů MAN připojí i reprezentační autobus Neoplan Starliner. Vzájemnou spolupráci mezi výrobcem autobusů a závodním týmem detailně představili prezident Toyota Motosport John Howett a marketingový manažér Andy Fuchs.
Ročně navštíví sídlo Toyoty Motosport v Kolíně nad Rýnem přes 5000 hostů jejich partnerů, aby se seznámili s vývojem a výrobou monopostu F1. Právě pro tyto účely je potřeba disponovat exkluzivním a komfortním dopravním prostředkem. Neoplan Starliner představuje špičku v segmentu luxusních zájezdových autobusů.
Ředitel společnosti Neoplan pan Joachim Reinmuth pohlíží na „Autobus roku 2006" pro Toyotu nikoliv jen jako na „velkolepý dopravní prostředek", ale také jako na vhodný marketingový nástroj.
Hosté celé akce byli unešeni prohlídkou různých oddělení společnosti Toyota Motosport, zejména sterilním prostředím, v němž se jednotlivé díly po každém závodě z monopostu demontují a po proměření vracejí zpět do vozu. Toyota Motosport GmbH zaměstnává 680 lidí, které spojuje vysoká motivace celého týmu včetně obou závodních jezdců Ralfa Schumachera a Jarna Trulliho, jenž v minulých dnech podepsal s Toyotou tříletou smlouvu.
Ralf Schumacher ohromil hosty společnosti Neoplan rychlými odpověďmi na otázky, týkajících se konstrukce monopostu a detailní strategie během závodu. Údiv vzbudila informace o přetížení 5G, které působí na jezdce při brzdění, akceleraci a průjezdu ostrými zatáčkami.
Neoplan Starliner nese na svých bocích vyobrazené tváře Ralfa Schumachera a Jarna Trulliho včetně log sponzorů týmu.
Technické údaje
Délka: 13 990 mm
Šířka: 2550 mm
Výška včetně klimatizace: 3970 mm
Rozvor: 6550 mm
Rozchod kol: 2920/3050 mm
Motor: MAN D 2876 LOH
Objem: 12 816 cm3
Výkon: 353 kW/480 k
Točivý moment: 2300 Nm
Převodovka: 12ti stupňová MAN TipMatic
Nejvyšší povolená nosnost: 24 900 kg
Sedadla: 36+5+1+1 (2 řady sedadel obrácených zády k sobě, pětisedadlová rohová klubová sedačka s jedním separátním sedadlem)
Informační systém: DVD s plochou přední obrazovkou, dvě DVD před druhými dveřmi a na odkládacím boxu. Integrovaný DVB-T modul pro digitální TV příjem během stání autobusu.
AH, 29.8.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout