Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nemáte informace k záchranářským automobilům?

O pomoc nás požádal pan Jiří Čadek z Policejní historické společnosti, který pro svoji připravovanou publikaci o záchranářských automobilech v České republice shání nejrůznější informace a dokumenty. Jaké to jsou, se dočtete níže.

V rámci Rallye Vltava 1974 byl představen americký automobil AMC Gremlin vybavený záchranářskou výbavou HURST (hydraulický rozpínák, nůžky atd.) a údajně včetně několika praktických ukázek zásahu. Tato technika (a možná i automobil) se měla vystavovat ve stejném roce na Strojírenském veletrhu v Brně.

Dále jde o zmapování závodní kariéry Cyrila Svobody a Jany Svobodové-Schmalzové (účast na podnicích, foto vozidel, stupně vítězů apod.).

Nedaří se zatím zmapovat činnost a vybavení Záchranného týmu Narex/Narimex především v letech 1980-1986 (vrácení dosavadních vozidel a "přezbrojení" na T623) a 1990-1995 (rozdělení na ZS Slovakia Alfa a ZS Narimex).

Dle dobového tisku (Brněnský večerník) měl tým např. v roce 1982 disponovat při VC Brno vozem VW Golf 1600 GTI ve vlastní úpravě s lékařskou výbavou. Dále dle dosavadních rešerší se tým neúčastnil první GP F1 na Hungaroringu v roce 1986, přestože se dnes běžně traduje, že se jí zúčastnil. Obdobných nesrovnalostí máme povícero. Obecně je zájem také o detailní fotografie používané techniky a logicky o fotografie dosud nevyužité/nepublikované.

Na trase Praha-Benešov-Tábor-České Budějovice-Dolní Dvořiště se na přelomu 70 a 80 let zkoušel systém tísňového volání "Autovoc", československý patent asi z roku 1972. Obsluhu trasy a tísňový dispečink měly zajišťovat požární útvary v Benešově, Táboře a v Českých Budějovicích. K tomu měl každý jmenovaný útvar získat jeden rychlý zásahový vůz VAZ 2102 ve speciální úpravě od Metalexu. Celostátním (odborným) tiskem se prezentoval vůz předaný do Benešova. Údajně vznikl následně druhý vůz, třetí údajně nebyl vyroben, protože mezitím byl zkušební provoz potichu ukončen a tím celý systém zanikl dříve, než byl dobudován. Společnost uvítá jákékoliv podrobnosti k tomuto tématu, protože systémově jde o předchůdce dnes zaváděného systému eCall.

„Jak vyplývá z našeho názvu, nejviditelnějším naším výstupem jsou policejní vozidla (viz http://forum.phsos.cz/projekty/publikace/policejni ), ale zajímáme se o všechna "nevšední služební vozidla na našich cestách" (viz http://forum.phsos.cz/projekty/publikace/nevsedni ). Pokud byste při probírání vašich archívů narazili i na taková vozidla, rádi uvítáme vaši pomoc i v tomto směru,“ říká Jiří Čadek.


V případě informací kontaktujte:

Jiří Čadek
praha@phsos.cz
tel. 720 478 829
www.phsos.cz


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar