Nejlepší design roku 2007
Časopis AutoDesign&Styling uspořádal odbornou anketu na téma nejlepší design sériově vyráběného automobilu a nejlepší design mezi koncepčními vozidly za rok 2007.
Porota složená z čtyřiadvaceti nezávislých designérů, motoristických novinářů a odborníků na automobilový design zvolila v kategorii sériových aut jako vůz s nejlepším designem Volvo C30. Malý hatchback zaujal svým jedinečným stylem, v němž tvůrci citlivě rozvinuli prvky známé z větších sedanů a kombíků z výrobního programu skandinávské automobilky a zároveň dokázali připomenout bohatou historii značky, z níž ovšem čerpali jen ideově – tvary jsou už naprosto moderní.
V kategorii konceptů zvítězila futuristická Mazda Taiki. Odvážný koncept rozvíjí směr, který naznačily koncepty Nagare, Ryuga a Hakaze. Automobil je variací na principy aerodynamiky, působí živě, ne však agresivně a přináší nový pohled na sportovní automobil budoucnosti.
Celkem bylo nominováno 29 konceptů a 36 sériových automobilů. Každý ze čtyřiadvaceti porotců volil vždy pořadí pěti nejzajímavějších automobilů v kategorii.
Koncepty
Sériové vozy
JL, 4.12.200
V kategorii konceptů zvítězila futuristická Mazda Taiki. Odvážný koncept rozvíjí směr, který naznačily koncepty Nagare, Ryuga a Hakaze. Automobil je variací na principy aerodynamiky, působí živě, ne však agresivně a přináší nový pohled na sportovní automobil budoucnosti.
Celkem bylo nominováno 29 konceptů a 36 sériových automobilů. Každý ze čtyřiadvaceti porotců volil vždy pořadí pěti nejzajímavějších automobilů v kategorii.
Koncepty
| 1. Mazda Taiki concept | 55 bodů |
| 2. Citroën C-Cactus | 40 |
| 3. Citroën C5 Airscape | 28 |
| 4. VW Up! | 27 |
| 5. KTM X-Bow | 24 |
Sériové vozy
| 1. Volvo C30 | 43 bodů |
| 2. Fiat 500 | 40 |
| 3. Maserati GranTurismo | 26 |
| 4.-5. Audi R8 | 25 |
| 4.-5. Ford Mondeo | 25 |
JL, 4.12.200
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









