Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Motorsport pod střechou

Jak se říká, kdo nic nedělá, nic nezkazí. Pokusit se o něco v dnešní době není vůbec jednoduché, to víme všichni a uspořádat výstavu s motoristickou tematikou to platí dvojnásob. Kdejaká výstava tady už byla, ale prezentace závodních strojů zatím pouze v Lysé nad Labem.

Jedním z organizátorů byl Petr Dufek, motoristický novinář, duchovní otec Zlatého volantu, autor mnoha knížek atd. Někdy v létě vstoupil do organizačního výboru výstavy Expo Racing. Během chvilky se mu podařilo získat nejeden zajímavý exponát, a tak můžeme o prvním ročníku jen říct, napoprvé dobrý. Byť jsme z mnoha úst slyšeli – „nic moc“. Sami ale nedokázali nic.

Mezi opravdové závodnické klenoty patřilo například Ferrari 488 GT3, s nímž skončili Jiří Písařík, Josef Král, Matteo Malucelli druzí v šampionátu Creventic 24h Series. Krasavce pohání přeplňovaný vidlicový osmiválec objemu 3,9 litru a výkonu 600 k při 6500 otáčkách za minutu a točivém momentu 700 Nm.

Závody na okruzích reprezentovalo také Audi R8 LMS GT3 jezdce Richarda Chlada juniora, vicemistra republiky v divizi 4 nad 3500 cm³. Pod kapotou má vidlicový desetiválec objemu 5,2 litru. Dosahuje výkonu kolem 500 k a točivého momentu 500 Nm

Vůbec poprvé se v České republice představil speciál pro Nascar Wheelen Euro Series. V rakouském týmu za jeho volant usedá Martin Doubek. Více než pět metr dlouhé monstrum NASCAR Ford Mustang pohání vidlicový osmiválec Chevrolet objemu 5,8 litru a výkonu 400 k.
Tým přivezl sebou ještě automobil Ginetta G50 GT4 s vidlicovým šestiválcem Ford s objeme 3,5 litru Maserati MC GT4. Vrchaře potěšila expozice úspěšných reprezentantů s vozy Lamborghini Gallardo GT3 (Martin Jerman), Subaru Impreza WRX (Lukáš Vojáček) a Mitsubishi Lancer Evo X (Gábina a Filip Sajlerovi).

Další lahůdkou byl monopost Dallara-Chevrolet, se kterým Tomáš Enge nastupoval v zámořském mistrovství IndyCar včetně věhlasných 500 mil Indianapolisu. Vůz o výkonu 700 k společně s dalšími zajímavými automobily můžete vidět přes rok v muzeu v Lánech.
Zlatým písmem se zapsal letos do autokrosu Petr Nikodém, jenž vybojoval jak evropský, tak domácí titul. Zvláště v Evropě se prosadil proti silné konkurenci s buggy s motocyklovým motorem Suzuki 1,5 litru. Ten jen vyladěn na výkon 250 k a točivý moment 175 Nm a váží 525 kilogramů.

Zastoupeny byly prakticky všechny disciplíny včetně Rally Dakar. Tatru Jamal, doprovodný automobil a „bydlík“ přivezl Bonver Dakar Team, zatímco Buggyra vystavila jak Tatru Martina Kolomého, tak truck Adama Lacka, novopečeného evropského šampiona a jeho kolegy Davida Vršeckého.

Pořadatelů nezapomněli ani na veteránské hnutí, a tak se návštěvníci prostřednictvím Federace klubu historických vozidel a Mercedes Benz Klubu ČR seznámili nejen s vozy Bugatti 35 a Wikov, ale dozvěděli se také o připravované výstavě Grand Veteran. Ta se uskuteční 28. dubna v prostoru bohnické psychiatrické léčebny.

Především mládež využila příležitosti vyzkoušet si nejnovější závodní simulátory.
Pokud se v příštím roce podaří zaplnit ještě jednu halu letňanského výstaviště, potom bychom se mohli dočkat ještě zajímavější přehlídky závodních automobilů a motocyklů. Určitě by bylo vhodné doplnit výstavu ještě o stánky s příslušenstvím, své místo by jistě našly i obrazy Jiřího Rameše. Nápadu je jistě hodně. Důležité je, že první krok byl učiněn.

J.Lasík 6.12.2017







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar