Motocykly v galerii (VII) - Moto Guzzi,Moto Morini, MV Agusta
Dnes končí náš seriál v představování nejzajímavějších motocyklů, které budou k vidění na exkluzivní výstavě MMOTION2007. Začíná již ve čtvrtek 29. listopadu a potrvá do 1. prosince v pražském Veletržním paláci.
Když se chýlila ke konci první světová válka, sehrál Carlo Guzzi jistou roli při vzniku italského letectva. Ale jeho opravdovou láskou byly motocykly. Byl návrhář spíše instinktem a měl nadání pro novátorské nápady. A teď už to zní jako pohádka. Carlo pocházel z chudé rodiny. Ale mezi jeho přáteli byli dva zazobaní letečtí důstojníci, Giorgio Parodi a Giovanni Ravelli. Dohodli se, že Guzzi navrhne nový nedostižný stroj, Parodi sežene peníze a Ravelli na něm bude vítězit na závodních drahách. Ravelli bohužel zahynul při leteckém neštěstí na konci války a říká se, že orel ve znaku Moto Guzzi rozpíná křídla na jeho počest. Mezníkem byl bezesporu vývoj spolehlivého motoru s válci v úhlu 90 stupňů o objemu 754 cm³ a také model V7 z roku 1965. Tato koncepce motorů poznamenala značku na mnoho desetiletí. Orel statečně a hrdě doplachtil až do našeho tisíciletí a v posledních letech nabírá výšku. Ty tam jsou doby, kdy v šuplících vývojového oddělení továrny v Mandello del Lario ležely zaprášené výkresy. Tradice, nové technologie a esprit italského designu opět slaví úspěchy.
Griso 1200 8V
Nové Griso je pokračováním unikátního a úspěšného konceptu originálního motocyklu, který dokazuje, že extravagantní design může poskytovat i skvělé jízdní vlastnosti. Zcela nový čtyřventilový motor nabízí mohutný výkon 110 k a točivý moment 108 Nm. Exkluzivní design je podtržen radiálními brzdami a kotouči typu Wave a použitím kombinace perleťového laku s matným satinovým lakováním rámu a motoru.
Moto Morini
Když v roce 1946 zakládal Alfonso Morini firmu, nesoucí jeho jméno, měl už za sebou úspěšnou dráhu motocyklového závodníka. Dlužno poznamenat, že jeho první motocykl z roku 1946 byl věrnou kopií stroje DKW RT 125. Ale nebyl sám – kopírovaly ho také BSA a Harley-Davidson. V prvních letech firmy považoval Alfonso za důležité závodění. Alfonso Morini zemřel v roce 1969 a firma přešla do rukou jeho dcery Gabriely. V roce 1972 přišel na svět na tu dobu úžasný dvouválec s válci do V v úhlu 72 stupňů a rozvodovou tyčí – model 3 ½. Objevily se další variace na toto téma – terénní Kangaroo 350 a Camel 500. Roku 1982 dokonce i prototyp přeplňovaného motoru s turbodmychadlem. Roku 1987 firmu převzala Cagiva a v současné době znovu ožívá sen velkého závodníka plnokrevnými výjimečnými dvouválci.
Corsaro Veloce 1200
Model Veloce vychází ze základního modelu Corsaro 1200, kterým zahájila produkci motocyklů znovuzrozená známá značka Moto Morini. Tento naked bike charakteristický svou kompaktní stavbou, extrémním zátahem motoru vyhovuje již v základní verzi představám jezdců, kteří vyžadují od stroje sílu kombinovanou se skvělou ovladatelností. Je vhodný pro zkušené jezdce jež mají v oblibě sportovní jízdu. Verze Veloce podtrhuje sportovní charakteristiku sadou laděných výfuků, sportovními stupačkami, řídící jednotkou pro okruhovou jízdu, kvalitnějšími regulovatelnými komponenty podvozku.
Motor je kapalinou chlazený krátkozdvihový dvouválec o objemu 1187 cm³, výkon 140 k (103 kW) při 8500/min a točivý moment 123 Nm při 6500/min dovoluje motocyklu dosáhnout rychlost přes 250 km/h, skvělou ovladatelnost zajišťuje rám z chrommolybdenové oceli, plně seřiditelná vidlice Marzocchi a centrální tlumič Sachs a čtyřpístkové brzdy Brembo.
MV Agusta
Pro hraběte Domenica Agustu, který roku 1927 zdědil otcův letecký podnik, byly motocykly vždycky koníčkem. Letecký závod budoval dál, připojil i výrobu vrtulníků, ale vždy měl ambice vyrábět motocykly. Nakonec to dokázal. V 50. a 60. letech dominovala MV na závodních drahách. Jejích 75 jezdců sklidilo 270 vítězství v závodech Grand Prix a také titul mistra světa konstruktérů. Slavné závodní stroje měly základ v malých dvoudobých motocyklech poválečné Itálie roku 1946. Přišly další úspěchy a slavná závodnická jména. Jsem rád, že jsem si mohl na milánské výstavě EICMA díky p. Medveďovi osobně potřást rukou se slavným závodníkem Agostinim. S mužem, který byl symbolicky u znovuzrození motocyklu MV Agusta. Zásluhu na tom měl Claudio Castiglioni a Cagiva, která značku koupila a vyvíjela nový čtyřválec 750 cm³ ve spolupráci s Ferrari. Spolupracoval na něm také fenomenální designér Massimo Tamburini. Nový model F4 byl představen v roce 1997 na milánské výstavě a přišlo na něj přes 7000 objednávek! Je to stroj, který důstojně a právem nese slavné jméno hraběte Domenica Agusty.
F4 312R
Model F4 312R je posledním krokem vývoje řady MV AGUSTA F4, jež se vyznačuje revolučním stylem, který je podpořen neustálým technologickým vývojem. Tato designová perla, stvořená fenomenálním designérem motocyklů Massimem Tamburinim je v očích laické i odborné veřejnosti vnímána již za motocyklovou legendu, jež se vyznačuje krásou, sofistikovaným řešením a technickou exkluzivitou, což potvrzuje 35 ocenění „Motorcycle of the Year“ , které model F4 získal od zahájení produkce.
Motor kapalinou chlazený řadový čtyřválec 998 cm³ s radiálním uspořádáním ventilů, výkon 183 k (134 kW) při 12 400/min, točivý moment 115 Nm při 10 000/min, dovoluje motocyklu dosáhnout 300 km/h , skvělou ovladatelnost zajišťuje rám z chrommolybdenové oceli, plně seřiditelná vidlice Marzocchi a centrální tlumič Ohlins a čtyřpístkové Nissin brzdy.
F4 BRUTALE 910R
Tzv. naked bike byl rovněž stvořen designérem motocyklů Massimem Tamburinim a vyznačuje se fascinujícím stylem. Je možné ji používat pro běžné každodenní ježdění, i odborná veřejnost oceňuje výborný agresivní výkon motoru a špičkovou ovladatelnost, která poskytuje emotivní zážitky jako na závodních strojích.
Kapalinou chlazený řadový čtyřválec 909 cm³ s radiálním uspořádáním ventilů, výkon 136 k (100 kW) při 11 000/min a točivý moment 96 Nm při 7900/min dovoluje rychlost přes 250 km/h.
Standa Berkovec, 23.11.2007
Griso 1200 8V
Nové Griso je pokračováním unikátního a úspěšného konceptu originálního motocyklu, který dokazuje, že extravagantní design může poskytovat i skvělé jízdní vlastnosti. Zcela nový čtyřventilový motor nabízí mohutný výkon 110 k a točivý moment 108 Nm. Exkluzivní design je podtržen radiálními brzdami a kotouči typu Wave a použitím kombinace perleťového laku s matným satinovým lakováním rámu a motoru.
Moto Morini
Když v roce 1946 zakládal Alfonso Morini firmu, nesoucí jeho jméno, měl už za sebou úspěšnou dráhu motocyklového závodníka. Dlužno poznamenat, že jeho první motocykl z roku 1946 byl věrnou kopií stroje DKW RT 125. Ale nebyl sám – kopírovaly ho také BSA a Harley-Davidson. V prvních letech firmy považoval Alfonso za důležité závodění. Alfonso Morini zemřel v roce 1969 a firma přešla do rukou jeho dcery Gabriely. V roce 1972 přišel na svět na tu dobu úžasný dvouválec s válci do V v úhlu 72 stupňů a rozvodovou tyčí – model 3 ½. Objevily se další variace na toto téma – terénní Kangaroo 350 a Camel 500. Roku 1982 dokonce i prototyp přeplňovaného motoru s turbodmychadlem. Roku 1987 firmu převzala Cagiva a v současné době znovu ožívá sen velkého závodníka plnokrevnými výjimečnými dvouválci.
Corsaro Veloce 1200
Model Veloce vychází ze základního modelu Corsaro 1200, kterým zahájila produkci motocyklů znovuzrozená známá značka Moto Morini. Tento naked bike charakteristický svou kompaktní stavbou, extrémním zátahem motoru vyhovuje již v základní verzi představám jezdců, kteří vyžadují od stroje sílu kombinovanou se skvělou ovladatelností. Je vhodný pro zkušené jezdce jež mají v oblibě sportovní jízdu. Verze Veloce podtrhuje sportovní charakteristiku sadou laděných výfuků, sportovními stupačkami, řídící jednotkou pro okruhovou jízdu, kvalitnějšími regulovatelnými komponenty podvozku.
Motor je kapalinou chlazený krátkozdvihový dvouválec o objemu 1187 cm³, výkon 140 k (103 kW) při 8500/min a točivý moment 123 Nm při 6500/min dovoluje motocyklu dosáhnout rychlost přes 250 km/h, skvělou ovladatelnost zajišťuje rám z chrommolybdenové oceli, plně seřiditelná vidlice Marzocchi a centrální tlumič Sachs a čtyřpístkové brzdy Brembo.
MV Agusta
Pro hraběte Domenica Agustu, který roku 1927 zdědil otcův letecký podnik, byly motocykly vždycky koníčkem. Letecký závod budoval dál, připojil i výrobu vrtulníků, ale vždy měl ambice vyrábět motocykly. Nakonec to dokázal. V 50. a 60. letech dominovala MV na závodních drahách. Jejích 75 jezdců sklidilo 270 vítězství v závodech Grand Prix a také titul mistra světa konstruktérů. Slavné závodní stroje měly základ v malých dvoudobých motocyklech poválečné Itálie roku 1946. Přišly další úspěchy a slavná závodnická jména. Jsem rád, že jsem si mohl na milánské výstavě EICMA díky p. Medveďovi osobně potřást rukou se slavným závodníkem Agostinim. S mužem, který byl symbolicky u znovuzrození motocyklu MV Agusta. Zásluhu na tom měl Claudio Castiglioni a Cagiva, která značku koupila a vyvíjela nový čtyřválec 750 cm³ ve spolupráci s Ferrari. Spolupracoval na něm také fenomenální designér Massimo Tamburini. Nový model F4 byl představen v roce 1997 na milánské výstavě a přišlo na něj přes 7000 objednávek! Je to stroj, který důstojně a právem nese slavné jméno hraběte Domenica Agusty.
F4 312R
Model F4 312R je posledním krokem vývoje řady MV AGUSTA F4, jež se vyznačuje revolučním stylem, který je podpořen neustálým technologickým vývojem. Tato designová perla, stvořená fenomenálním designérem motocyklů Massimem Tamburinim je v očích laické i odborné veřejnosti vnímána již za motocyklovou legendu, jež se vyznačuje krásou, sofistikovaným řešením a technickou exkluzivitou, což potvrzuje 35 ocenění „Motorcycle of the Year“ , které model F4 získal od zahájení produkce.
Motor kapalinou chlazený řadový čtyřválec 998 cm³ s radiálním uspořádáním ventilů, výkon 183 k (134 kW) při 12 400/min, točivý moment 115 Nm při 10 000/min, dovoluje motocyklu dosáhnout 300 km/h , skvělou ovladatelnost zajišťuje rám z chrommolybdenové oceli, plně seřiditelná vidlice Marzocchi a centrální tlumič Ohlins a čtyřpístkové Nissin brzdy.
F4 BRUTALE 910R
Tzv. naked bike byl rovněž stvořen designérem motocyklů Massimem Tamburinim a vyznačuje se fascinujícím stylem. Je možné ji používat pro běžné každodenní ježdění, i odborná veřejnost oceňuje výborný agresivní výkon motoru a špičkovou ovladatelnost, která poskytuje emotivní zážitky jako na závodních strojích.
Kapalinou chlazený řadový čtyřválec 909 cm³ s radiálním uspořádáním ventilů, výkon 136 k (100 kW) při 11 000/min a točivý moment 96 Nm při 7900/min dovoluje rychlost přes 250 km/h.
Standa Berkovec, 23.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











