Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Mondial de l´Automobile - Paříž

V sobotu 30. září se otevřely brány Pařížského autosalonu, aby přivítaly první návštěvníky výstavy, pořádaného jednou za dva roky. S některými novinkami jsme vás již seznámili, k jiným se budeme postupně vracet. Dnes se podíváme do Paříže spíše hodně obecně.

 

Ještě tak před deseti lety jsme jezdili na autosalony plni očekávání, s jakými novinkami jednotlivé firmy vyrukují. Zpravidla tak polovinu světových premiér dřív nikdo před tím neviděl. Dnes přijdete do výstavních hal a prakticky všechny premiéry byly k vidění minimálně na fotografiích. Za světové novinky jsou považovány také faceliftované automobily, tudíž žádné nové modely. Ty pak musíte pozorně studovat, abyste našli odchylky od předchozích typů. Takže opravdových překvapení je jako šafránu, pokud vůbec nějakou jsou.

To platí rovněž o konceptech, letos nejzajímavější vystavovaly Citroën, Peugeot, Renault, ale k naší radosti i značka Škoda. Za „své" můžeme považovat i modely Kia ze Žiliny či „nošovské" Hyundaie.

Tradiční největší plochu si v Paříži zajistily domácí automobilky, na rozdíl třeba od Frankfurtu, kam se autosalon stěhuje za rok, kde dominují značky Mercedes Benz, BMW či Volkswagen. Jedině na jarní Ženevě jsou síly vyrovnané.

Čínské automobilky by rády také prorazily na evropské trhy, a tak se snaží upoutat pozornost ze všech sil, především pak automobily segmentu SUV či pick-upy. Ty hodně připomínají upravené starší modely různých firem. Na pohled vypadají docela slušně, s interiérem je už to horší a o kvalitě toho zatím mnoho nevíme. Až na jednu výjimku je pro ně i oblast public relations hodně neznámá. Ale za pár let, kdo ví.

Kdysi byly součástí presentací také doprovodné programy, ale protože se šetří všude, tak ani salony nejsou výjimkou. Ještěže na některých stáncích pózují sličné hostesky, aby si oko novináře a hlavně objektiv fotografa či kameramana přišlo na své. V tomto případě jednoznačně vedou Italové - Fiat, Alfa Romeo a Lancia.

Pokud máte štěstí, můžete potkat i osobnosti automobilového sportu. My jsme třeba prohodili pár slov se slavnou postavou „ef-jedna" Alainem Prostem. Nejvíce zklamáni byli příznivci značky Citroën, neboť se nedočkali avizovaného Sebastiena Loeba, který si při jízdě na kole zlomil ruku a jeho světový titul je v nebezpečí. Čest Citroënu zachraňovali ostatní jezdci Kronos týmu, zvláště pak nováček továrního pro příští rok Daniel Sordo.

Pokud byste chtěli vyrazit do Paříže, potom připomínáme, že Mondial de l´Automobile trvá až do 15. října, od úterý do pátku je otevřeno od 10 do 22 hodin, v ostatní dny pak pouze do 20 hodin. Vstupné činí 12 eur. A nezapomeňte navštívit také halu 8 s unikátní výstavou historických automobilů (všechny jsou originály), zapůjčených z francouzských muzeí nebo se svézt po offroadové dráze.

 

Jindřich Lasík, 2.10.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar