Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Model ID.7 Pro S ujel 941 km na jedno nabití

Volkswagen překonal na okruhu Nardò v jižní Itálii milník v hospodárnosti. Sériově vyrobený vůz ID.7 Pro S s výkonem 210 kW (286 k) a bez technických úprav sady akumulátorů (využitelná kapacita 86 kWh) ujel vzdálenost 941 kilometrů.

Maximální dojezd podle metodiky WLTP (v kombinovaném jízdním cyklu) až 709 kilometrů tak byl výrazně překonán, a to o 232 kilometrů, resp. 32,7 procenta. Při jízdě dlouhé 941 kilometrů byla průměrná spotřeba elektrické energie pouhých 9,2 kWh/100 km, což je mimořádně nízká hodnota. V přepočtu na spotřebu nafty to odpovídá přibližně 1 litru na 100 km. Cílem zkušební jízdy v Nardò bylo zjistit, jaká je maximální hospodárnost modelu ID.7 Pro S uvedeného na trh v roce 2024.

Zkušební jízda s novým modelem ID.7 Pro S byla realizována v prosinci s profesionálními jezdci programu Volkswagen Driving Experience na nízkorychlostním okruhu v testovacím areálu Nardò. Venkovní teploty se při testu hospodárnosti pohybovaly mezi 5 a 15 stupni Celsia. Okruh dlouhý 12,5 kilometru umožňuje cílenou simulaci nejrůznějších dopravních scénářů a testy na velké vzdálenosti. Průměrná rychlost jízdy při testu hospodárnosti dosáhla 29 km/h. To odpovídá typickým rychlostem v dopravních špičkách ve velkoměstech, které se podle aktuálního „dopravního indexu“ firmy TomTom specializované na navigaci pohybují mezi 22 km/h (Hamburk) a 31 km/h (Amsterdam).

Sériově vyráběný model ID.7 Pro S s akumulátorovou baterií o kapacitě 86 kWh (využitelná) je koncipován pro nejvyšší možnou hospodárnost a patří mezi nejvýkonnější elektromobily ve své třídě. Testovaný vůz nebyl pro zkušební jízdu ani v nejmenším technicky upraven a pocházel z běžné sériové produkce výrobního závodu pro elektromobilitu v Emdenu.

Základy mimořádné hospodárnosti modelu ID.7 Pro S tvoří vynikající aerodynamika a velmi moderní systém pohonu. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) je pouhých 0,23 (v závislosti na výbavě). Inovativní a účinný systém pohonu s označením „APP550“ se vyznačuje vysokým výkonem i hospodárností.

Do zadní nápravy integrovaný elektromotor poskytuje maximální točivý moment 545 N.m a v oficiálním zkušebním cyklu WLTP umožňuje modelu ID.7 spotřebu elektrické energie mezi 16,2 a 13,6 kWh/100 km. ID.7 Pro S přesto v případě potřeby nabízí sportovní zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy.

Nabíjení modelu ID.7 Pro S na cestách navíc probíhá mimořádně rychle díky nabíjecímu výkonu až 200 kW na příslušných stejnosměrných nabíječkách. S tímto nabíjecím výkonem lze za pouhých 10 minut přijmout dostatek energie pro dalších 244 kilometrů. Z 10 na 80 procent se sada akumulátorů nabije stejnosměrným proudem při maximálním nabíjecím výkonu za cca 26 minut.



VW 21.1.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar