Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi v Ženevě - včera, dnes a zítra

Několik týdnů po úspěšné světové premiéře vozu Lancer sport sedan na autosalonu v Detroitu se Ženeva stane další příležitostí pro oslavy Mitsubishi Motors. Od prvního vozu s třemi diamanty ve znaku si letos připomínáme devadesát let.

Na autosalonu Mitsubishi předvede svůj vůbec první automobil Model A, který spatřil světla světa už v roce 1917, věrná napodobenina Fiatu. Prodalo se však jen dvacet kusů. Po čtyřech letech bylo rozhodnuto přejít na konstrukci autobusů a nákladních automobilů, během druhé světové války dokonce obrněná vozidla. V počátečních letech byly vozy vyráběny v závodě Mitsubishi na výrobu lodí a letadel. Právě tady lze vysledovat základ kreativního inženýrství a jeho dobrá pověst pokud jde o přesnost, spolehlivost, kvalitu a celkový výkon cestovních, off-roadových, silničních nebo závodních vozů. Ovšem nepůjde o originál, ale věrnou repliku.
Historie Mitsubishi Motors jako výrobce automobilů začala však mnohem dříve než byla v roce 1917 motorová divize zahrnuta do Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. jako „Mitsubishi Motors Corporation a dokonce ještě před jejím návratem do rodiny Mitsubishi v roce 2004.
Jaký pokrok mezitím japonská značka udělala a jaká nová inovativní řešení inženýři přinášejí budou dokumentovat například nový Outlander nebo koncept Prototype-X, jenž se má stát základem nejvýkonnější verze Lancer Evo.
Devadesát let inženýrských zkušeností, 70 let technologie 4x4 a 45 let úspěchů v automobilovém sportu se odrazilo na vývoji současných nových modelů Lancer nebo z kategorie SUV (Outlander) či offroad (Pajero).
V Ženevě bude představen Outlander-V6-Concept, který je hodně podobný stříbrnému Pajeru Evo 2+2 (na snímku), představené před pěti roky právě ve Švýcarsku. Výstavní exponát je vybavený novým motorem 3.0 l V6 MIVEC.
V devadesátileté historii představuje dnes hybnou sílu společnosti globální platforma, představená v říjnu roku 2005 s uvedením nového Outlanderu. Od roku 2007 bude využita u nové rodiny sedanů C-segmentu (Lancer sport sedan a jeho derivátů), které sdílejí design s koncepty z roku 2005: Concept-X a Concept-Sportback.
S touto platformou dokazuje Mitsubishi Motors své strategické rozhodnutí, soustředit vývoj produktů na limitovaný počet inteligentních platforem (ze 14 na 6), s vnitřní flexibilitou potřebnou pro naplnění regionálních potřeb.

JL, 8.2.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar