Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi - evropské prodeje + 28 %

V závěru roku, v němž značka Mitsubishi v Evropě dosáhla významného milníku (40 let oficiálního působení na evropském trhu + návrat k ziskovosti ve fiskálním roce 2013), pokračovala společnost Mitsubishi Motors Corporation v posilování svých pozic v regionu.

Na 34 trzích (oblast MME34 s výjimkou Ruska a Ukrajiny, a včetně pick-upu L200) zaznamenala se 136 928 prodanými vozidly nárůst prodeje o 28 % (oproti 106 712 vozům prodaným v kalendářním roce 2013):

Tyto výsledky odrážejí v první řadě celkovou ekonomickou situaci v Evropě, ať už jde o oživení (ve Španělsku, kde prodej značky vzrostl o 51 %, což představuje posun z 9. na 6. místo v TOP 10 trhů teritoria MME34), posílení prodeje (ve Velké Británii nárůst o 52 %) nebo trvalý růst v největší ekonomice Střední Evropy - v Polsku, které nyní vstoupilo mezi TOP 5 trhů MME34 (nárůst o 77 %). Na mnoha trzích Evropy však Mitsubishi zaznamenalo ještě rychlejší tempo růstu.

Výkonnost trhů regionu MME34 zároveň odráží dobré výsledky Mitsubishi zaznamenané na ostatních vyspělých trzích v průběhu kalendářního roku 2014 jako jsou např. USA (nárůst o 24,8 %) či Kanada (nárůst o 7,6 %).

Žebříček nejlepších 10 trhů regionu MME34 za kalendářní rok 2014:


1.Německo24 974 vozů+ 14 %
2.Velká Británie22 793+ 52 %
3.Izrael13 154+ 108 %
4 Nizozemsko12 074- 2 %
5.Polsko6 632+ 77 %
6.Španělsko6 147+ 51 %
7.Norsko5 843- 7 %
8.Švédsko5 778+ 77 %
9.Turecko5 428+ 6 %
10. Francie5 106- 3 %




Příznivý poměr výkon a cena

Nárůst prodeje vozů Mitsubishi Motors je odrazem atraktivní nabídky vozidel s logem tří diamantů s příznivým poměrem hodnoty a ceny, která přesvědčila zákazníky v Evropě. Ti mají na výběr z různých modelů, počínaje bestsellerem Mitsubishi ASX (+ 33 %), přes legendární ikonu offroadů Mitsubishi Pajero / Montero / Shogun (+ 26 %) až po současnou generaci pick-upu L200.

Totéž se vztahuje i na úspěchy nejmenšího člena rodiny vozidel Mitsubishi - "Global Small" (Space Star/Mirage a Attrage) - na jeho klíčových trzích v Evropě, kterými jsou Německo (9 350 prodaných vozů Space Star) či Dánsko (1 732 prodaných vozů Space Star), přičemž právě v Dánsku tento model umožnil opětovný návrat značky Mitsubishi na scénu (celkově 2624 prodaných vozů Mitsubishi, což představuje nárůst o více než 200 %). V Izraeli, kde je Mitsubishi Motors nejrychleji rostoucí značkou v místním žebříčku Top 25 už druhý rok po sobě, významně přispěl k úspěchu právě "Global Small" s 3 762 vozidly Space Star a 4 117 vozidly Attrage prodanými v kalendářním roce 2014.

Další indicii úspěchu značky Mitsubishi Motors lze nalézt také ve Velké Británii, kde síť autorizovaných prodejců a opravců Mitsubishi vygenerovala vyšší finanční výnos z prodeje, než kdykoliv předtím v historii značky v zemi.


TOP 5 modelů Mitsubishi Motors v teritoriu MME34 v roce 2014:

1.Outlander… 617 vozidel (19 980 plug-in PHEV)
2.ASX36 702+ 33%
3.Space Star/Mirage, Attrage30 982(+ 66% Space Star/Mirage)
4.L20018 371(+ 11%)
5.Pajero/Montero/Shogun6 491 vozidel (+ 26%)



Plug-in vozy Mitsubishi výrazně přispěla k úspěchu značky v regionu
Relevantnost nabídky vozů Mitsubishi v teritoriu MME34 je také zřejmá i díky úspěchům plug-in hybridního modelu Mitsubishi Outlander PHEV (19 980 prodaných vozů):


1.Nizozemsko7 666 vozidel
2.Velká Británie5 370
3.Švédsko2 289
4. Norsko1 485
5.Německo1 060



Mitsubishi Outlander PHEV, který se postupně dostal do prodeje na trzích v regionu MME34, se umístil na vrcholu žebříčku jako nejprodávanější plug-in hybrid v Evropě. Jeden z nejlepších příkladů je Švédsko, kde se prodalo 2 289 vozidel, díky čemuž získal 50 % podíl na trhu ve třídě vozidel "Super Eco Car", daleko před svým konkurentem, který se umístil na druhém místě se 745 prodanými vozy. Tento úspěch dosáhla značka Mitsubishi Motors díky vyspělé úrovni sofistikovaného inženýrství modelu Outlander PHEV a jeho uživatelským hodnotám určeným pro reálný život (SUV s pohonem všech kol 4WD se dvěma elektromotory a s technologií samo dobíjení, několik automatických režimů pohonu, pět míst k sezení při objemu zavazadlového prostoru 463 l, atd), na rozdíl od jiných méně úspěšných plug-in hybridních modelů konkurence, které nabízejí pouze daňové zvýhodnění, které je však stejně dostupné pro všechny modely dané kategorie.


Pokračování už brzy
Tento pozitivní trend pro značku Mitsubishi Motors v Evropě by měl pokračovat i v průběhu kalendářního roku 2015, kdy budou na trh uvedeny další důležité produkty, včetně zcela nové generace oblíbeného
pick-upu Mitsubishi L200 (thajská specifikace pod označením Triton), stejně jako i další pozoruhodné iniciativy značky Mitsubishi Motors ...

***


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar