Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Pajero slaví 3 miliony

Tradičně oblíbený model Mitsubishi Pajero potvrzuje svoji výjimečnou pozici v dnešním světě, kde už jsou vozy typu SUV běžnou záležitostí, což dokládá překonáním milníku 3 milionů vyrobených kusů od roku 1982.

Číslo zahrnuje výrobu závodu „Pajero Manufacturing Co., Ltd.“ společnosti Mitsubishi Motors v japonské prefektuře Gifu i zahraniční výrobu z předpřipravených montážních sestav. Mitsubishi Pajero je nástupcem čtyřkolky PX33 z roku 1936. Když se v Japonsku v květnu roku 1982 začalo prodávat Pajero první generace, stalo se průkopníkem nového trendu vozů SUV zaměřených na moderní životní styl.

Mitsubishi PX33 byl přelomovým modelem japonské automobilky i celého automobilového průmyslu, neboť se jednalo o vůbec první japonský osobní vůz s pohonem všech kol (4WD). Vyrobeny byly celkem čtyři výzkumné prototypy s tímto označením. Při testování na hranicích možností všechny tyto prototypy hladce uspěly. Ve fázi prototypu byla i verze Diesel – vybavená motorem 445AD od Mitsubishi Motors – avšak celý projekt byl tehdy náhle zastaven. Poctu svému předchůdci vzdal roku 1989 rallyový speciál Mitsubishi Ralliart se siluetou modelu PX33.

Model Pajero ve čtyřech generacích si postupně oblíbili zejména evropští zákazníci, neboť pro Pajero je Evropa světovým trhem číslo jedna a stále roste (od ledna do listopadu 2014: 5 892 vozů, tj. nárůst o
29 %). Pajero se ve Velké Británii prodává pod označením Shogun, resp. Montero ve Španělsku.

K takovému výsledku bezpochyby přispěla i neposkvrněná série úspěchů na závodních tratích, kterou se nemůže pochlubit žádné jiné SUV na trhu, včetně dvanácti vítězství na legendární dakarské rallye nebo čtyř pohárů ze seriálů Cross Country Rally světového šampionátu FIA.

Automobilka Mitsubishi Motors se i nadále zasazuje o budoucí výrobu velkých SUV, což dokládá koncept Concept GC-PHEV z roku 2013.

Koncept označovaný Grand Cruiser, velikostně posazený nad dnešní Outlander PHEV, byl vyvinut s cílem zhmotnit vize MMC na téma velkého, robustního a výkonného SUV, schopného hýčkat všechny cestující v maximálním bezpečí v jakémkoli terénu. To je výsledek pokrokového hybridního pohonu typu plug-in (PHEV), jenž zahrnuje přeplňovaný zážehový motor 3,0 l V6 MIVEC, spojku, osmistupňovou automatickou převodovku, výkonný elektromotor a velkokapacitní akumulátor, zabudovaný pod podlahou zavazadelníku kvůli lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravami.
Nové pohonné ústrojí podobně jako u Outlanderu PHEV automaticky přepíná mezi čistě elektrickým režimem jízdy a jednotlivými hybridními režimy v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách, stavu dobití akumulátoru a dalších okolnostech.


Mitsubishi 19.12.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar