Mitsubishi Outlander se vyrábí v Holandsku
Po osmnácti měsících od uvedení nové generace Outlanderu na evropském trhu (jaro 2007) se začala psát další kapitola úspěšné historie tohoto modelu, když byla oficiálně spuštěna evropská produkce v továrně NedCar, která se nachází v holandském Bornu.
Zatímco přípravné práce na spuštění evropské výroby byly zahájeny loni v září, předsériová výroba letos v květnu a stávající výroba v srpnu. NedCar dostál svým tradicím a první Outlander, který sjel z výrobní linky věnoval dětské nadaci, která se stará o provoz prázdninového resortu pro handicapované děti a v roce 2007 zahájila provoz výzkumného a pečovatelského centra pro děti s poškozením mozku.
Vozy Outlander jsou pro evropské trhy (kromě Ruska, Ukrajiny, Norska, Švýcarska, Izraele, Islandu, Makedonie a Chorvatska, kterým Mitsubishi z důvodu celní politiky dodává vozy přímo z Japonska) montovány v NedCaru z komponentů doručených z Japonska, a to na lince, která byla dosud používána pro výrobu modelu Space Star. Průměrná denní výroba při jedné směně činí 130 vozů.
Roční produkce se rok od zahájení výroby plánuje na úrovni 30 000 vozů, a když k tomu připočteme výroby v japonském závodě Okazaki, bude celosvětová roční produkce modelu Outlander představovat 180 000 kusů. Výroba Outlanderu, kterou zajišťuje 600 zaměstnanců, je nejlepším využitím existujících výrobních kapacit, a pouhým doplněním zařízení tam, kde bylo potřeba (svařování karoserie, finální montáž, logistika) s cílem maximalizovat návratnost investic. Dalším příkladem je skutečnost, že vnější boční panely jsou lisovány v lisovně NedCaru.
Na počátku jsou jedinými evropskými komponenty dieselové motory PSA a VAG a zmiňované lisované boční panely. Do budoucna budou lokální komponenty asi přibývat, v závislosti od ekonomických možností.
Přesun výrobní kapacity do NedCaru se uskutečnil s cílem snížit přetlak u výrobní kapacity v Japonsku a zamezit tak prodejním ztrátám s ohledem na silný prodej v Evropě i jinde, a zároveň byl podpořen nový Lancer, která se dnes vyrábí v Japonsku.
Vyřešení kapacity, která je důležitá pro dobře fungující prodej, a přesun výroby přinese nejen Mitsubishi Motors Europe, ale i třiceti národním distributorům potřebnou a požadovanou kapacitu vozů Outlander.
Vozy Outlander jsou pro evropské trhy (kromě Ruska, Ukrajiny, Norska, Švýcarska, Izraele, Islandu, Makedonie a Chorvatska, kterým Mitsubishi z důvodu celní politiky dodává vozy přímo z Japonska) montovány v NedCaru z komponentů doručených z Japonska, a to na lince, která byla dosud používána pro výrobu modelu Space Star. Průměrná denní výroba při jedné směně činí 130 vozů.
Roční produkce se rok od zahájení výroby plánuje na úrovni 30 000 vozů, a když k tomu připočteme výroby v japonském závodě Okazaki, bude celosvětová roční produkce modelu Outlander představovat 180 000 kusů. Výroba Outlanderu, kterou zajišťuje 600 zaměstnanců, je nejlepším využitím existujících výrobních kapacit, a pouhým doplněním zařízení tam, kde bylo potřeba (svařování karoserie, finální montáž, logistika) s cílem maximalizovat návratnost investic. Dalším příkladem je skutečnost, že vnější boční panely jsou lisovány v lisovně NedCaru.
Na počátku jsou jedinými evropskými komponenty dieselové motory PSA a VAG a zmiňované lisované boční panely. Do budoucna budou lokální komponenty asi přibývat, v závislosti od ekonomických možností.
Přesun výrobní kapacity do NedCaru se uskutečnil s cílem snížit přetlak u výrobní kapacity v Japonsku a zamezit tak prodejním ztrátám s ohledem na silný prodej v Evropě i jinde, a zároveň byl podpořen nový Lancer, která se dnes vyrábí v Japonsku.
Vyřešení kapacity, která je důležitá pro dobře fungující prodej, a přesun výroby přinese nejen Mitsubishi Motors Europe, ale i třiceti národním distributorům potřebnou a požadovanou kapacitu vozů Outlander.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout