Miroslav Lochman - vzpomínka na Kamei Golf
V minulých dnech oslavil půlkulaté narozeniny pan Miroslav Lochman, majitel firmy Milotec, jejíž elegantní a praktické doplňky znají především majitelé automobilů Škoda nejen u nás, ale takřka v celé Evropě.
Ale už méně se ví o jeho bývalé závodnické historii, na kterou zavzpomínal mimo jiné na frankfurtském autosalonu u závodní verze Volkswagenu Golf GTi. Tento automobil postavila v roce 1977 firma Kamei, v níž Miroslav Lochman tehdy pracoval, a tak byl tak říkající přímo u zrodu. S tímto automobilem se úspěšně zúčastňoval závodů na okruzích.
Jednalo se v té době o nejrychlejší Golf Německa. Zatímco sériová verze měla výkon nějakých 75 k, tak GT se vstřikováním 115 k, ale u závodní se vyšplhal až na úctyhodných 175 k ze zážehového čtyřválce objemu 1,6 litru. Připravila jej firma Müller Tuning. Ke zvýšení výkonu přispěly například kované písty, leštěné ojnice, ostrý vačková hřídel a dvojitý karburátor.
Není divu, že jen 720 kilogramů těžký automobil dokázal pak zrychlit z 0 na 100 km/ za necelých sedm sekund a jel rychlostí až 220 km/h.
Podvozek „Bilstein“ zlepšoval těžiště vozu i jízdní vlastnosti v zatáčkách, spoiler zase snižoval světlou výšku.
Miroslav Lochman s tímto vozem dokázal ve své objemové třídě porážet konkurenci stejně jako Bernd Renneisen. Vystavený VW Golf 1,6 GTI Kamei je ovšem již replikou, neboť originál skončil nenávratně kdo, ví kde.
K narozeninám přeje redakce hlavně zdraví, klid, pohodu a hodně dobrých nápadů.
JL 10.1.2016
Jednalo se v té době o nejrychlejší Golf Německa. Zatímco sériová verze měla výkon nějakých 75 k, tak GT se vstřikováním 115 k, ale u závodní se vyšplhal až na úctyhodných 175 k ze zážehového čtyřválce objemu 1,6 litru. Připravila jej firma Müller Tuning. Ke zvýšení výkonu přispěly například kované písty, leštěné ojnice, ostrý vačková hřídel a dvojitý karburátor.
Není divu, že jen 720 kilogramů těžký automobil dokázal pak zrychlit z 0 na 100 km/ za necelých sedm sekund a jel rychlostí až 220 km/h.
Podvozek „Bilstein“ zlepšoval těžiště vozu i jízdní vlastnosti v zatáčkách, spoiler zase snižoval světlou výšku.
Miroslav Lochman s tímto vozem dokázal ve své objemové třídě porážet konkurenci stejně jako Bernd Renneisen. Vystavený VW Golf 1,6 GTI Kamei je ovšem již replikou, neboť originál skončil nenávratně kdo, ví kde.
K narozeninám přeje redakce hlavně zdraví, klid, pohodu a hodně dobrých nápadů.
JL 10.1.2016
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout