Metrobus Phileas - velkokapacitní autobusy
V lednu 2008 začne dodávka padesáti autobusů Phileas pro Istanbul, kde budou provozovány pod názvem Metrobus na 35 kilometrů dlouhé trase z Topkapi v centru k letištnímu areálu. Cena vozů a úpravy infrastruktury si vyžádaly výdaje ve výši ca 63 milionů eur.
Metrobus Phileas je 26 metrů dlouhý, osazen paralelním hybridní pohonem, kde část výkonu je dodávána přímo dieselovým motorem druhé a zadní nápravě. Elektromotory jsou umístěny do převodů, které jsou v provozu, například během akcelerace. Zajišťují rekuperaci brzdné energie do baterií. Všechna kola jsou řiditelná, takže má Phileas velkou manévrovatelnost. Lehkou karosérii tvoří sendvičové polyesterové a hliníkové panely. Vůz je nízkopodlažní, modulární konstrukce umožňuje umístit široké dveře na libovolnou pozici po obou stranách. Verze pro Istanbul mají osm dveří, po čtyřech na každé straně.
Samostatné jízdní pruhy budou vytvořeny ve středu silnice s 15 zastávkami dosažitelnými z lávek pro pěší. První, dvacetikilometrový úsek, byl otevřen v září loňského roku.
Pozici vozidel určují magnety ve vozovce, které komunikují s elektronickým systémem vozů, jenž řídí rychlost vozů a jejich zastavení 5 cm od nástupní hrany. Každý vůz může přepravit 39 sedících a 161 stojících cestujících. Ve špičce bude odbaveno při frekvenci půldruhé minuty na osm tisíc lidí za hodinu v každém směru. Celý projekt zahrnující 50 Phileasů bude dokončen koncem roku 2008. Do té doby bude zajištěn provoz 35 patrovými autobusy z 50 kusové série na podvozku VDL Bus & Coach a postavenými v Maďarsku a postupně budou nahrazovány vozy Phileas.
Vozidlo Phileas spojuje prvky tramvaje či metra s flexibilitou a nízkými provozními náklady autobusu.
ML, 4.1.2008
Samostatné jízdní pruhy budou vytvořeny ve středu silnice s 15 zastávkami dosažitelnými z lávek pro pěší. První, dvacetikilometrový úsek, byl otevřen v září loňského roku.
Pozici vozidel určují magnety ve vozovce, které komunikují s elektronickým systémem vozů, jenž řídí rychlost vozů a jejich zastavení 5 cm od nástupní hrany. Každý vůz může přepravit 39 sedících a 161 stojících cestujících. Ve špičce bude odbaveno při frekvenci půldruhé minuty na osm tisíc lidí za hodinu v každém směru. Celý projekt zahrnující 50 Phileasů bude dokončen koncem roku 2008. Do té doby bude zajištěn provoz 35 patrovými autobusy z 50 kusové série na podvozku VDL Bus & Coach a postavenými v Maďarsku a postupně budou nahrazovány vozy Phileas.
Vozidlo Phileas spojuje prvky tramvaje či metra s flexibilitou a nízkými provozními náklady autobusu.
ML, 4.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









