Mercedes Benz Guard - hvězdy s tvrdým krunýřem
Mercedes-Benz má nejširší nabídku pancéřovaných vozidel přímo od výrobce tvořenou sedmi modely Guard. Výrobní program zahrnuje vozidla třídy S, E a G. Nejstarší výrobce automobilů tak pokračuje v tradiční výrobě pancéřovaných vozidel.
Daimler-Benz začal v roce 1928 jako první montovat do svých limuzín speciální ochranné prvky přímo během výroby. Aktuální verze Guard se od standardních modelů odlišují především inteligentním souborem ochranných prvků ze speciální oceli a aramidu, které jsou zvenku neviditelné a navrženy na míru příslušného typu vozu. Tyto prvky nejsou dodatečně montovány do již hotového vozidla, nýbrž integrovány přímo do karoserie v rámci výrobního procesu. Struktura karoserie a podvozek tak mohou být hned od začátku přizpůsobeny vyšší hmotnosti ochranných prvků.
Modely Guard jsou k dispozici ve třídě S, E a G, vlajkovou lodí je Guard S 600 Pullman, reprezentativní státní limuzína s opulentní nabídkou místa a luxusním interiérem.
Mercedes-Benz S-Guard
Jde o pancéřované provedení modelu S 600 (standardně s dlouhým rozvorem). Velkorysý prostorový koncept zůstává i v provedeních Guard zachován v prakticky nezmenšené míře. S 600 Guard disponuje samozřejmě také veškerými technickými inovacemi, které činí z MB třídy S nejprodávanější luxusní sedany na světě. Je poháněn dvanáctiválcovým motorem přeplňovaným dvěma turbodmychadly a vyladěným na výkon 380 kW (517 k). Nabízí nejvyšší úroveň ochrany odpovídající třídě balistické odolnosti VR6/VR7.
Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard
Navazuje na tradici státnických limuzín a své cestující hýčká velkorysými prostorovými parametry a maximálním komfortem. Ještě větší prostor v interiéru vznikl prodloužením rozvoru dlouhé verze pancéřované třídy S o dalších 115 cm na 4315 mm. Státnická limuzína má navíc nad zadními sedadly zvýšenou střechu, usnadňující nastupování a ponechává ještě více prostoru pro hlavu. V zadní části vozu je místo pro čtyři cestující, na které čekají za dělicí stěnou pohodlná sedadla v tradičním uspořádání limuzín Pullman, tedy proti sobě. Na palubě jsou všechna důležitá komunikační a zábavní zařízení. Jeho pohon obstarává také dvanáctiválcový motor 5513 cm³, jemuž dvě turbodmychadla pomáhají k výkonu 380 kW (517 k) a točivému momentu 830 N.m. Je vybaven nejvyšším stupněm ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7.
Mercedes-Benz E-Guard
Modely se dodávají se třemi variantami motoru. Vznětový šestiválec v modelu E 350 CDI BlueEFFICIENCY Guard dosahuje výkonu 195 kW (265 k) a točivého momentu 620 N.m. Zážehový motor V6 v modelu E 350 Guard je vyladěn na 200 kW (272 k). Z hlediska výkonu stojí na vrcholu motor V8 modelu E 500 Guard s objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW (388 k).Všechny modely jsou vybaveny vysokou úrovní ochrany podle třídy balistické odolnosti VR4. Nabízejí svým uživatelům a cestujícím nenápadnost při stejně velkorysých prostorových možnostech a vysoké úrovni jízdního komfortu, jakou disponují jejich sériově vyráběné protějšky.
Mercedes-Benz G 500 Guard
Model G 500 Guard je dodáván s motorem V8 5,5 litru a nejvyšší úrovní ochrany podle tříd balistické odolnosti VR6 nebo VR7.
Integrovaná ochrana
Specialisté s dlouholetými zkušenostmi v oboru pancéřové ochrany vybavují modely Guard komplexním systémem integrované ochrany. To znamená, že se ochranné prvky pro dveře, zadní stěnu, boční díly, strop a dělicí stěnu mezi interiérem a motorovým prostorem nemontují dodatečně do již hotového vozidla, nýbrž jsou integrovány od začátku v rámci výrobního procesu do karoserie. Do bezpečnostního konceptu jsou zahrnuty i střešní sloupky, zámky dveří, spáry mezi dveřmi, upevnění vnějších zpětných zrcátek atd. Vzniká tak komplexní ochrana na vysoké a nejvyšší úrovni v kvalitě výroby.
Integrovaná konstrukce navíc umožňuje hned od začátku zakomponovat do struktury karoserie veškeré výztuhy vynucené vyšší hmotností ochranných prvků. Ani excelentní jízdní komfort a suverénní jízdní vlastnosti nijak nezaostávají za sériovými modely. Velkorysé dimenzování podvozkových komponentů a brzd je zárukou toho, že se modely Guard vyznačují téměř identickými jízdními vlastnostmi jako sériové modely.
Modely Guard v různých třídách balistické odolnosti podle přísných evropských norem:
·Vozidla s vysokou úrovní ochrany, odpovídající třídě balistické odolnosti VR4, odolají střelbě z velkorážových revolverů a nabízejí účinnou ochranu zejména před rostoucí drogovou kriminalitou a stále větší připraveností k násilí ze strany zlodějů.
·Automobily s nejvyšší úrovní ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7 představují účinnou odpověď na ohrožení teroristickými útoky. Jejich pancéřování je koncipováno proti nábojům z vojenských ručních zbraní, které létají téměř dvakrát rychleji než náboje z revolveru. Navíc odolávají střepinám ručních granátů a náloží.
80 let pancéřovaných vozů
Daimler-Benz začal jako první společnost již u typu Nürburg 460 z roku 1928 vybavovat své limuzíny speciálními ochrannými prvky, které chránily posádku před následky ostřelování a pumových atentátů. Následovalo více než osm desetiletí nákladného výzkumu materiálů a důsledného vývoje, v nichž Mercedes-Benz zaujímal v oblasti speciální ochrany výjimečné postavení.
Po pancéřovaném vozu Mercedes-Benz Nürburg 460 následovaly ve 30. a 40. letech pancéřované varianty „Velkého Mercedesu“, typu 770, a dále typy 500 a 540 K. V září 1963 představil MB exkluzivní reprezentační vozidlo pro nejvyšší nároky – typ 600. Již po jeho prezentaci projevila spolková vláda přání zařadit do vozového parku pancéřované provedení pro státní návštěvy. Tím začala pro stuttgartské inženýry nová éra konstrukce a výroby pancéřovaných vozů, v níž se museli vydat novými cestami, kvůli odlišné konstrukci běžných samonosných karoserií. Vzhledem k tomu, že tehdy nedokázal žádný jiný německý výrobce automobilů dodávat pancéřovaná vozidla přímo z výroby a limuzíny Mercedes-Benz byly vysoce ceněny mnoha vládami po celém světě, vyvinula se úzká spolupráce mezi německými úřady a společností Daimler-Benz.
Když v roce 1970 vznikla po přepadech diplomatů v Latinské Americe poptávka po pancéřovaných vozidlech, nabídl Daimler-Benz vhodnou odpověď s pancéřovanými vozy typu 280 SEL 3.5. Poptávka vzrostla ještě víc s teroristickými aktivitami RAF v 70. letech. MB proto vyráběl pancéřované varianty osmiválcových modelů 350 SE, 350 SEL, 450 SE a 450 SEL a dodával je vybraným zákazníkům.
JL,29.12.2011
Modely Guard jsou k dispozici ve třídě S, E a G, vlajkovou lodí je Guard S 600 Pullman, reprezentativní státní limuzína s opulentní nabídkou místa a luxusním interiérem.
Mercedes-Benz S-Guard
Jde o pancéřované provedení modelu S 600 (standardně s dlouhým rozvorem). Velkorysý prostorový koncept zůstává i v provedeních Guard zachován v prakticky nezmenšené míře. S 600 Guard disponuje samozřejmě také veškerými technickými inovacemi, které činí z MB třídy S nejprodávanější luxusní sedany na světě. Je poháněn dvanáctiválcovým motorem přeplňovaným dvěma turbodmychadly a vyladěným na výkon 380 kW (517 k). Nabízí nejvyšší úroveň ochrany odpovídající třídě balistické odolnosti VR6/VR7.
Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard
Navazuje na tradici státnických limuzín a své cestující hýčká velkorysými prostorovými parametry a maximálním komfortem. Ještě větší prostor v interiéru vznikl prodloužením rozvoru dlouhé verze pancéřované třídy S o dalších 115 cm na 4315 mm. Státnická limuzína má navíc nad zadními sedadly zvýšenou střechu, usnadňující nastupování a ponechává ještě více prostoru pro hlavu. V zadní části vozu je místo pro čtyři cestující, na které čekají za dělicí stěnou pohodlná sedadla v tradičním uspořádání limuzín Pullman, tedy proti sobě. Na palubě jsou všechna důležitá komunikační a zábavní zařízení. Jeho pohon obstarává také dvanáctiválcový motor 5513 cm³, jemuž dvě turbodmychadla pomáhají k výkonu 380 kW (517 k) a točivému momentu 830 N.m. Je vybaven nejvyšším stupněm ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7.
Mercedes-Benz E-Guard
Modely se dodávají se třemi variantami motoru. Vznětový šestiválec v modelu E 350 CDI BlueEFFICIENCY Guard dosahuje výkonu 195 kW (265 k) a točivého momentu 620 N.m. Zážehový motor V6 v modelu E 350 Guard je vyladěn na 200 kW (272 k). Z hlediska výkonu stojí na vrcholu motor V8 modelu E 500 Guard s objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW (388 k).Všechny modely jsou vybaveny vysokou úrovní ochrany podle třídy balistické odolnosti VR4. Nabízejí svým uživatelům a cestujícím nenápadnost při stejně velkorysých prostorových možnostech a vysoké úrovni jízdního komfortu, jakou disponují jejich sériově vyráběné protějšky.
Mercedes-Benz G 500 Guard
Model G 500 Guard je dodáván s motorem V8 5,5 litru a nejvyšší úrovní ochrany podle tříd balistické odolnosti VR6 nebo VR7.
Integrovaná ochrana
Specialisté s dlouholetými zkušenostmi v oboru pancéřové ochrany vybavují modely Guard komplexním systémem integrované ochrany. To znamená, že se ochranné prvky pro dveře, zadní stěnu, boční díly, strop a dělicí stěnu mezi interiérem a motorovým prostorem nemontují dodatečně do již hotového vozidla, nýbrž jsou integrovány od začátku v rámci výrobního procesu do karoserie. Do bezpečnostního konceptu jsou zahrnuty i střešní sloupky, zámky dveří, spáry mezi dveřmi, upevnění vnějších zpětných zrcátek atd. Vzniká tak komplexní ochrana na vysoké a nejvyšší úrovni v kvalitě výroby.
Integrovaná konstrukce navíc umožňuje hned od začátku zakomponovat do struktury karoserie veškeré výztuhy vynucené vyšší hmotností ochranných prvků. Ani excelentní jízdní komfort a suverénní jízdní vlastnosti nijak nezaostávají za sériovými modely. Velkorysé dimenzování podvozkových komponentů a brzd je zárukou toho, že se modely Guard vyznačují téměř identickými jízdními vlastnostmi jako sériové modely.
Modely Guard v různých třídách balistické odolnosti podle přísných evropských norem:
·Vozidla s vysokou úrovní ochrany, odpovídající třídě balistické odolnosti VR4, odolají střelbě z velkorážových revolverů a nabízejí účinnou ochranu zejména před rostoucí drogovou kriminalitou a stále větší připraveností k násilí ze strany zlodějů.
·Automobily s nejvyšší úrovní ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7 představují účinnou odpověď na ohrožení teroristickými útoky. Jejich pancéřování je koncipováno proti nábojům z vojenských ručních zbraní, které létají téměř dvakrát rychleji než náboje z revolveru. Navíc odolávají střepinám ručních granátů a náloží.
80 let pancéřovaných vozů
Daimler-Benz začal jako první společnost již u typu Nürburg 460 z roku 1928 vybavovat své limuzíny speciálními ochrannými prvky, které chránily posádku před následky ostřelování a pumových atentátů. Následovalo více než osm desetiletí nákladného výzkumu materiálů a důsledného vývoje, v nichž Mercedes-Benz zaujímal v oblasti speciální ochrany výjimečné postavení.
Po pancéřovaném vozu Mercedes-Benz Nürburg 460 následovaly ve 30. a 40. letech pancéřované varianty „Velkého Mercedesu“, typu 770, a dále typy 500 a 540 K. V září 1963 představil MB exkluzivní reprezentační vozidlo pro nejvyšší nároky – typ 600. Již po jeho prezentaci projevila spolková vláda přání zařadit do vozového parku pancéřované provedení pro státní návštěvy. Tím začala pro stuttgartské inženýry nová éra konstrukce a výroby pancéřovaných vozů, v níž se museli vydat novými cestami, kvůli odlišné konstrukci běžných samonosných karoserií. Vzhledem k tomu, že tehdy nedokázal žádný jiný německý výrobce automobilů dodávat pancéřovaná vozidla přímo z výroby a limuzíny Mercedes-Benz byly vysoce ceněny mnoha vládami po celém světě, vyvinula se úzká spolupráce mezi německými úřady a společností Daimler-Benz.
Když v roce 1970 vznikla po přepadech diplomatů v Latinské Americe poptávka po pancéřovaných vozidlech, nabídl Daimler-Benz vhodnou odpověď s pancéřovanými vozy typu 280 SEL 3.5. Poptávka vzrostla ještě víc s teroristickými aktivitami RAF v 70. letech. MB proto vyráběl pancéřované varianty osmiválcových modelů 350 SE, 350 SEL, 450 SE a 450 SEL a dodával je vybraným zákazníkům.
JL,29.12.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout