Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mazda MX-5 v Guinnessově knize a na ledě

Do dnešních dnů vyrobila Mazda Motor Corporation 900 000 kusů sportovního roadsteru MX-5. Stalo se tak 21 let a 10 měsíců po zahájení výroby – Mazda MX-5 první generace začala sjíždět z výrobní linky v dubnu 1989.

V květnu 2000 se tento model s 531 890 prodanými kusy zapsal do Guinnessovy knihy rekordů jako „Nejprodávanější dvousedadlový automobil na světě“. Záznam byl aktualizován, když počet vyrobených vozů přesáhl sedm set tisíc a později i osm set tisíc. Současná Mazda MX-5 opět přepíše Guinnessovu knihu, protože počet vyrobených vozů dosáhl již čísla 900 000.
V 60. a 70. letech minulého století existovalo hodně lehkých sportovních vozů, které nabízely zážitek z jízdy, hravou ovladatelnost a potěšení z větru ve vlasech. V 80. letech se Mazda rozhodla navázat na tento odkaz novým roadsterem. S použitím nejmodernějších konstrukčních postupů uvedla na trh MX-5 a v únoru 1989 připomněla světu, že řízení automobilu může přinášet radost i v době stále se zpřísňujících bezpečnostních a kvalitativních standardů.
Od uvedení původní MX-5 prodělal model dvě kompletní modernizace a řadu dílčích vylepšení. V rámci svého environmentálního úsilí Mazda v loňském roce představila nové technologie SKYACTIV. Tento model vskutku dokonale ztělesňuje hlavní myšlenku na pozadí technologií SKYACTIV – vyrábět automobily, které je radost řídit. Mazda je odhodlána MX-5 i nadále vyvíjet.


Mazda MX-5 na ledě

Mazda zahajuje sezónu motoristického sportu na ledě. Po úspěšných závodech Mazda MX-5 Open Race v loňském roce, pozvala Mazda závodní nadšence do Švédka na MX-5 Ice Race. Celkem 20 upravených vozů Mazda MX-5, vybavených pro jízdu na ledě a na pneumatikách s hřeby, se zúčastní čtyřhodinového závodu na okruhu o zhruba pěti kilometrech. Vozy MX-5 budou řídit týmy z šestadvaceti zemí – Česká republika je v jednom týmu se Slovenskem a Chorvatskem. Čtyřdenní akce ve švédském Åre se skládá ze dvou tréninků, kvalifikace, která určí startovní pozice, a závodu, který je rozdělen na dvě části. Vyhrává tým, s největším počtem ujetých kol.


JL, 22.2.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar