Maybach 57 Brabus - rekordní jízda 330,6 km/h
Nejrychlejší, nejexkluzivnější a nejluxusnější limuzína světa vytvořila na vysokorychlostním okruhu v italském Nardó nový světový rekord, který má hodnotu 330,6 km/h. S Maybachem 57 s motorem Brabus V12 S Biturbo o výkonu 730 k Brabus rozšířil svoji sbírku rekordů,
Tím zlepšili inženýři a zkušební jezdci firmy Brabus vlastní rekord z roku 2005, kdy dosáhl na stejné trati Maybach 57 s dvanáctiválcem Brabus SV12 Biturbo o výkonu 640 k maximální rychlosti 314 km/h.
Evoluční stupeň SV 12 S Biturbo 6.3 byl původně vyvinit pro čtyřdveřový Brabus Rocker, který vznikl na bázi modelové řady Mercedesu CLS. Ten vytvořil v říjnu 2006 maximální rychlost 365,7 km/h, dosud nepřekonaný světový rekord nejrychlejší sériově vyráběné limuzíny světa.
Zvýšení výkonu sériového přeplňovaného dvanáctiválce o původním výkonu 550 k na 730 k bylo provedeno tak, jak je u Brabusu zvykem. Pro tento účel vyvinuli inženýři firmy Brabus speciální klikový hřídel s delším zdvihem s přesně vyváženou ojnicí a pístem o větším průměru. Zároveň bylo zvětšeno vrtání válců, čímž vzrostl objem ze základních 5,5 litru na 6,3 litru a chod motoru byl optimalizován jemně opracovanými hlavami válců a speciálními vačkovými hřídeli. K tomu dvě větší turbodmychadla a účinnější mezichladič stlačeného vzduchu, stejně jako výfukové potrubí z nerezu a kovové katalyzátory.
Speciálně programová elektronika je vzájemně precizně sladěna se špičkovými komponenty a zaručuje splnění přísné normy výfukových plynů Euro IV. Současně se eliminuje rychlostní limit 250 km/h. Maximální točivý moment 1320 Nm je elektronicky omezen na 1100 N.m Enormní sílu motoru Brabus SV 12 S Biturbo přenáší zesílená pětistupňová automatická převodovka na zadní kola.
Největší rychlost 330,6 km/h klade také vysoké požadavky na obutí vozidla. Pro vůz byly vyvinuty kované monoblokové disky z lehkého kovu o velikosti 21“. Vyleštěná několikadílná kola mají vpředu velikost 9,0Jx21 s pneu 275/40 R21 a vzadu 10,5Jx21 s pneu 315/35 R21. Pro zvýšení aktivní bezpečnosti byl instalován modul vzduchového pérování Brabus, který snižuje podvozek zhruba o 15 mm, aniž by došlo k ovlivnění jízdního komfortu.
Vzhled vozu mohou vylepšit dva přídavné světlomety, které jsou provedeny jako denní světla a harmonicky integrovány do předního spoileru.
Exkluzivním světelným designem se mohou pochlubit boční a zadní partie. Dálkovým ovládáním lze aktivovat světla LED, integrovaná do karosérie, která osvětlují plochu pod vozidlem buď z boku nebo vzadu. Řidič se tak nemusí obávat, že vstoupí do díry nebo kaluže.
Pro všechny modely Maybach nabízí Brabus rovněž exkluzivní, na míru šitou, vnitřní výbavu a multimediální technologie. Majitel si může například vybrat z nejjemnějších materiálů kůže a alcantary v jakémkoliv barevném odstínu a designu.
Kromě toho jsou k dispozici další zajímavé doplňky pro sériové provedení. Do zadní stěny předních sedadel integrované monitory v provedení 16:9 mají velikost 15,2“ (sériově 9“). Přídavný měnič na 6 DVD dovršuje multimediální výbavu luxusní limuzíny. Stisknutím tlačítka se může Maybach proměnit v luxusní business vozidlo. Na obrazovkách se objeví plocha palubního počítače, vyvinutého výhradně pro automobil. Přes UMTS je propojen s internetem. Komfortní obsluhu zajišťuje ručně ovládaná bezdrátová klávesnice a optická myš. Pomocí USB 2.0, který je harmonicky zakomponován do středové konzoly, lze připojit externí přístroje jako tiskárnu nebo digitální kameru.
Miroslav Lochman, 17.12.2007
Evoluční stupeň SV 12 S Biturbo 6.3 byl původně vyvinit pro čtyřdveřový Brabus Rocker, který vznikl na bázi modelové řady Mercedesu CLS. Ten vytvořil v říjnu 2006 maximální rychlost 365,7 km/h, dosud nepřekonaný světový rekord nejrychlejší sériově vyráběné limuzíny světa.
Zvýšení výkonu sériového přeplňovaného dvanáctiválce o původním výkonu 550 k na 730 k bylo provedeno tak, jak je u Brabusu zvykem. Pro tento účel vyvinuli inženýři firmy Brabus speciální klikový hřídel s delším zdvihem s přesně vyváženou ojnicí a pístem o větším průměru. Zároveň bylo zvětšeno vrtání válců, čímž vzrostl objem ze základních 5,5 litru na 6,3 litru a chod motoru byl optimalizován jemně opracovanými hlavami válců a speciálními vačkovými hřídeli. K tomu dvě větší turbodmychadla a účinnější mezichladič stlačeného vzduchu, stejně jako výfukové potrubí z nerezu a kovové katalyzátory.
Speciálně programová elektronika je vzájemně precizně sladěna se špičkovými komponenty a zaručuje splnění přísné normy výfukových plynů Euro IV. Současně se eliminuje rychlostní limit 250 km/h. Maximální točivý moment 1320 Nm je elektronicky omezen na 1100 N.m Enormní sílu motoru Brabus SV 12 S Biturbo přenáší zesílená pětistupňová automatická převodovka na zadní kola.
Největší rychlost 330,6 km/h klade také vysoké požadavky na obutí vozidla. Pro vůz byly vyvinuty kované monoblokové disky z lehkého kovu o velikosti 21“. Vyleštěná několikadílná kola mají vpředu velikost 9,0Jx21 s pneu 275/40 R21 a vzadu 10,5Jx21 s pneu 315/35 R21. Pro zvýšení aktivní bezpečnosti byl instalován modul vzduchového pérování Brabus, který snižuje podvozek zhruba o 15 mm, aniž by došlo k ovlivnění jízdního komfortu.
Vzhled vozu mohou vylepšit dva přídavné světlomety, které jsou provedeny jako denní světla a harmonicky integrovány do předního spoileru.
Exkluzivním světelným designem se mohou pochlubit boční a zadní partie. Dálkovým ovládáním lze aktivovat světla LED, integrovaná do karosérie, která osvětlují plochu pod vozidlem buď z boku nebo vzadu. Řidič se tak nemusí obávat, že vstoupí do díry nebo kaluže.
Pro všechny modely Maybach nabízí Brabus rovněž exkluzivní, na míru šitou, vnitřní výbavu a multimediální technologie. Majitel si může například vybrat z nejjemnějších materiálů kůže a alcantary v jakémkoliv barevném odstínu a designu.
Kromě toho jsou k dispozici další zajímavé doplňky pro sériové provedení. Do zadní stěny předních sedadel integrované monitory v provedení 16:9 mají velikost 15,2“ (sériově 9“). Přídavný měnič na 6 DVD dovršuje multimediální výbavu luxusní limuzíny. Stisknutím tlačítka se může Maybach proměnit v luxusní business vozidlo. Na obrazovkách se objeví plocha palubního počítače, vyvinutého výhradně pro automobil. Přes UMTS je propojen s internetem. Komfortní obsluhu zajišťuje ručně ovládaná bezdrátová klávesnice a optická myš. Pomocí USB 2.0, který je harmonicky zakomponován do středové konzoly, lze připojit externí přístroje jako tiskárnu nebo digitální kameru.
Miroslav Lochman, 17.12.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













