Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Martin Macík s traktorem na klatovském okruhu

Martin Macík z týmu Big Shock Racing se pilně připravuje na Rallye Dakar 2020. Rána tráví v posilovně, ve svém závodním kamionu začíná trénovat na offroadové trati Sedlčanské kotliny a v poslední době zařadil do programu také projížďky v traktoru.

Po mnoha dotazech, zda informace týmu Big Shock Racing vydaná 1. dubna, že se Martin Macík objeví na Rallye Šumava, není aprílovým žertem, jezdec seriózně potvrdil, že pojede opravdu část solutěže v traktoru Valtra. Jeho slova dokládají i pořadatelé populárního závodu.

„Je to tak, můžeme potvrdit, že Martin Macík od nás dostal souhlas vyjet do 54. ročníku Rallye Šumava Klatovy na traktoru. Jeho jízda určitě bude pro diváky zajímavým zpestřením. Sami jsme zvědaví na jeho výsledný čas,“ říká Ing. Pavel Štípek, zástupce ředitele 54. Rallye Šumava Klatovy.

Macík bude startovat v rychlostní zkoušce Klatovský OKRUH. Ta je mezi jezdci velice oblíbená a zažila už spoustu napínavých okamžiků, okruh vznikl v roce 1969, letos tak oslaví jubilejních 50 let. Martinův traktorový spurt bude další událostí a diváci ho tu budou moci sledovat v pátek 26. dubna ve dvou časových sledech, od 14 a 19 hodin. Dakarský pilot Macík osedlá traktor Valtra vybavený pneumatikami NOKIAN a porovná svůj čas s ostatními vozy.

„Ať řídíš jakékoliv auto, sbíráš zkušenosti. Každá jízda ti něco dá. V traktoru je to zábava, navíc procvičíš koncentraci a řidičský postřeh. Jezdím v traktoru Valtra, ten je s rychlostí 130,136 km/h dokonce zapsán v Guinessově knize rekordů. Jedu samozřejmě závodit, jinak to neumím, ale zároveň chceme fanoušky trochu pobavit. Navigovat mě zřejmě bude Brabčák, potřebuje trénovat, aby na Dakaru nebloudil. Kdo nás zná, je mu jasné, že nemáme v plánu dojet poslední. Na Dakaru máme v kamionech povolenou maximální rychlost 140 km za hodinu, Valtra dokáže jet skoro stejně, WRC auta dávají 200 km/h. Takže to bude celkem vyrovnané. Vrhám se na trénink, abych zajel co nejlépe. Uvidíme, za kolik to dám. Držte palce,“ vzkazuje Macík, který si jako kopilota vybral Jana Brabce, dakarského motocyklistu a bývalého motokrosaře. Jejich vozidlo ponese číslo 1951, což je rok zahájení výroby prvních finských traktorů, z nichž se časem vyvinuly stroje Valtra.



PR 4.4.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar