Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Martin Dejdar objížděl s Passatem stanice CNG

Volkswagen Passat EcoFuel a herec Martin Dejdar byli hlavními aktéry projektu, jehož cílem bylo zmapovat infrastrukturu plnicích stanic se stlačeným zemním plynem (CNG) v České republice. Výsledek k 6. říjnu činil 4560 ujetých kilometrů a všech 20 plnicích stanic, které jsou dnes v provozu.

Hlavním cílem celého projektu bylo zmapovat stav pokrytí České republiky plnicími stanicemi na CNG a o celém průběhu „expedice“ pravidelně informovat prostřednictvím www.stanicecng.cz . Během 4560 kilometrů se podařilo Martinu Dejdarovi navštívit a otestovat všech dvacet plnicích stanic v ČR, a to i s dalšími pozitivními poznatky o hospodárnosti vozu Passat TSI EcoFuel.
Díky nízkým emisím CO2, které u Passatu TSI EcoFuel činí pouhých 124 g/km se oproti verzi s klasickým benzinovým motorem podařilo uspořit celých 201 kg CO2 vypuštěných do vzduchu. Vzhledem k výhodné ceně CNG se podařilo ušetřit 5700 Kč na pohonných hmotách. To vše s vozem, který je se svým výkonem 150 k srovnatelný s modely s konvenčním pohonem.
Modely Volkswagen Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Kromě hospodárnosti a nízké úrovně emisí modelů EcoFuel přináší technicky unikátní motor TSI s dvoustupňovým přeplňováním také potěšení z dynamické jízdy. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena mobilita s dojezdem až 940 km s nízkými provozními náklady.
Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty TSI EcoFuel k bohaté výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel Plus, s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.
Limuzína Passat TSI EcoFuel se šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724 600 Kč, kombi Variant je za 764 100 Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž cena je stanovena na 773 900 Kč, resp. 813 300 Kč.
Na projektu se podílely IVW Group, Bonett, Pražská plynárenská, Unicode® Systems, Goodyear a Mio™
Prodej vozidel v celém světě klesá, do září u v osobních a lehkých užitkových vozidel téměř 14 %, naproti tomu prodej CNG vozidel stejné období oproti loňskému roku (leden až srpen) stoupl o 100 % !

Najeté kilometry4560 km
Zemní plyn (124 g CO/km)565
Benzin (168 g CO/km)766
Úspory emisí CO201 kg
Zemní plyn (0,99 Kč/km)4514 Kč
Benzin (2,24 Kč/km)10 214 Kč
Fin.úspora5700 Kč



K celé akci nám Martin Dejdar řekl: „S autem jsem byl spokojen, všechno fungovalo bez problémů a spotřeba hodně nízká, i když jsem neujel avizovaných devět set kilometrů na dvě nádrže. Ale to asi kvůli svižnější jízdě. Největším problémem jsou však lidé, ne všude mají CNG na čerpacích stanicích rádi a často moc ochotou neoplývali. Také umístění plnicích stranic a jejich označení, včetně příjezdů k ním, bývá hodně komplikované. Většinou jsou za vraty areálů plynárenských společností (právě tady se začaly v 80. a 90. letech stavět, protože to bylo nejjednodušší), a vrátný jako na potvoru zrovna není. Třeba v Ústí nad Labem jsem kolem ní projel šestkrát, než jsem ji našel. V Brně je zase vzdálená půl hodiny od dálnice. Je třeba, aby lidé více věděli o autech na zemní plyn, že si je mohou koupit. Ale na druhou stranu by bylo třeba určitě rozšířit počet stanic.“



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar