Martin Dejdar objížděl s Passatem stanice CNG
Volkswagen Passat EcoFuel a herec Martin Dejdar byli hlavními aktéry projektu, jehož cílem bylo zmapovat infrastrukturu plnicích stanic se stlačeným zemním plynem (CNG) v České republice. Výsledek k 6. říjnu činil 4560 ujetých kilometrů a všech 20 plnicích stanic, které jsou dnes v provozu.
Hlavním cílem celého projektu bylo zmapovat stav pokrytí České republiky plnicími stanicemi na CNG a o celém průběhu „expedice“ pravidelně informovat prostřednictvím www.stanicecng.cz . Během 4560 kilometrů se podařilo Martinu Dejdarovi navštívit a otestovat všech dvacet plnicích stanic v ČR, a to i s dalšími pozitivními poznatky o hospodárnosti vozu Passat TSI EcoFuel.
Díky nízkým emisím CO2, které u Passatu TSI EcoFuel činí pouhých 124 g/km se oproti verzi s klasickým benzinovým motorem podařilo uspořit celých 201 kg CO2 vypuštěných do vzduchu. Vzhledem k výhodné ceně CNG se podařilo ušetřit 5700 Kč na pohonných hmotách. To vše s vozem, který je se svým výkonem 150 k srovnatelný s modely s konvenčním pohonem.
Modely Volkswagen Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Kromě hospodárnosti a nízké úrovně emisí modelů EcoFuel přináší technicky unikátní motor TSI s dvoustupňovým přeplňováním také potěšení z dynamické jízdy. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena mobilita s dojezdem až 940 km s nízkými provozními náklady.
Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty TSI EcoFuel k bohaté výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel Plus, s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.
Limuzína Passat TSI EcoFuel se šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724 600 Kč, kombi Variant je za 764 100 Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž cena je stanovena na 773 900 Kč, resp. 813 300 Kč.
Na projektu se podílely IVW Group, Bonett, Pražská plynárenská, Unicode® Systems, Goodyear a Mio™
Prodej vozidel v celém světě klesá, do září u v osobních a lehkých užitkových vozidel téměř 14 %, naproti tomu prodej CNG vozidel stejné období oproti loňskému roku (leden až srpen) stoupl o 100 % !
K celé akci nám Martin Dejdar řekl: „S autem jsem byl spokojen, všechno fungovalo bez problémů a spotřeba hodně nízká, i když jsem neujel avizovaných devět set kilometrů na dvě nádrže. Ale to asi kvůli svižnější jízdě. Největším problémem jsou však lidé, ne všude mají CNG na čerpacích stanicích rádi a často moc ochotou neoplývali. Také umístění plnicích stranic a jejich označení, včetně příjezdů k ním, bývá hodně komplikované. Většinou jsou za vraty areálů plynárenských společností (právě tady se začaly v 80. a 90. letech stavět, protože to bylo nejjednodušší), a vrátný jako na potvoru zrovna není. Třeba v Ústí nad Labem jsem kolem ní projel šestkrát, než jsem ji našel. V Brně je zase vzdálená půl hodiny od dálnice. Je třeba, aby lidé více věděli o autech na zemní plyn, že si je mohou koupit. Ale na druhou stranu by bylo třeba určitě rozšířit počet stanic.“
Díky nízkým emisím CO2, které u Passatu TSI EcoFuel činí pouhých 124 g/km se oproti verzi s klasickým benzinovým motorem podařilo uspořit celých 201 kg CO2 vypuštěných do vzduchu. Vzhledem k výhodné ceně CNG se podařilo ušetřit 5700 Kč na pohonných hmotách. To vše s vozem, který je se svým výkonem 150 k srovnatelný s modely s konvenčním pohonem.
Modely Volkswagen Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Kromě hospodárnosti a nízké úrovně emisí modelů EcoFuel přináší technicky unikátní motor TSI s dvoustupňovým přeplňováním také potěšení z dynamické jízdy. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena mobilita s dojezdem až 940 km s nízkými provozními náklady.
Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty TSI EcoFuel k bohaté výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel Plus, s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.
Limuzína Passat TSI EcoFuel se šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724 600 Kč, kombi Variant je za 764 100 Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž cena je stanovena na 773 900 Kč, resp. 813 300 Kč.
Na projektu se podílely IVW Group, Bonett, Pražská plynárenská, Unicode® Systems, Goodyear a Mio™
Prodej vozidel v celém světě klesá, do září u v osobních a lehkých užitkových vozidel téměř 14 %, naproti tomu prodej CNG vozidel stejné období oproti loňskému roku (leden až srpen) stoupl o 100 % !
| Najeté kilometry | 4560 km |
| Zemní plyn (124 g CO/km) | 565 |
| Benzin (168 g CO/km) | 766 |
| Úspory emisí CO | 201 kg |
| Zemní plyn (0,99 Kč/km) | 4514 Kč |
| Benzin (2,24 Kč/km) | 10 214 Kč |
| Fin.úspora | 5700 Kč |
K celé akci nám Martin Dejdar řekl: „S autem jsem byl spokojen, všechno fungovalo bez problémů a spotřeba hodně nízká, i když jsem neujel avizovaných devět set kilometrů na dvě nádrže. Ale to asi kvůli svižnější jízdě. Největším problémem jsou však lidé, ne všude mají CNG na čerpacích stanicích rádi a často moc ochotou neoplývali. Také umístění plnicích stranic a jejich označení, včetně příjezdů k ním, bývá hodně komplikované. Většinou jsou za vraty areálů plynárenských společností (právě tady se začaly v 80. a 90. letech stavět, protože to bylo nejjednodušší), a vrátný jako na potvoru zrovna není. Třeba v Ústí nad Labem jsem kolem ní projel šestkrát, než jsem ji našel. V Brně je zase vzdálená půl hodiny od dálnice. Je třeba, aby lidé více věděli o autech na zemní plyn, že si je mohou koupit. Ale na druhou stranu by bylo třeba určitě rozšířit počet stanic.“
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












