Lipský veletrh - bohatá přehlídka novinek
Od soboty probíhá na lipském výstavišti největší středoevropský automobilový veletrh AMI Leipzig, na němž prezentují všechny přední automobilky své nejnovější novinky, které byly většinou poprvé k vidění zhruba před měsícem v Ženevě. Přesto je k vidění spousta dalších zajímavých vozidel.
Po loňském úspěchu (první dvě místa) v dálkovém maratonu Transsyberia připravilo Porsche limitovanou sérii 26 vozidel pro zájemce, kteří se chtějí zúčastnit letošního více než šest tisíc kilometrů dlouhého závodu z Moskvy přes Sibiř, poušť Gobi do Ulanbátaru. Speciální dvoumístná offroadová verze Cayenne S Transsyberia, vycházející z modelu Cayenne, S je vybavena mj. kratšími převody, zvýšenou ochranou podvozku, zesílenými příčnými rameny přední nápravy, terénními pneumatikami 255/55 R18 T a ochranným rámem. Zážehový vidlicový osmiválec 4.8 zůstal nezměněn, poskytuje výkon 385 k při 6200/min a točivý moment 500 N.m při 3500/min. Ve zvláště těžkém terénu zvyšuje trakci systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) v kombinaci se vzduchovým pérováním Porsche Active Suspension Management (PASM). Při aktivaci terénní redukce šestistupňové automatické převodovky umožní PDCC změnu do offroadového režimu a zároveň maximální křížení náprav.
Daihatsu si letos připomíná 100. výročí svého založení, neboť už v roce 1907 začala s vývojem a výrobou spalovacích motorů a také sestrojila plynem poháněný motor o výkonu 6 k. V roce 1930 začala s výrobou užitkových automobilů– tříkolkou HA, první osobní automobil – tříkolka Bee s dvouválcem vyjela o dvacet let později. Od té doby nesou vozy název Daihatsu, přičemž jde o složeninu ze dvou slov – Dai=první tři písmena slova Osaka a Hatsudoki, což znamená v japonštině závod na výrobu motorů. Výročí si Daihatsu připomnělo expozicí několika historických modelů a speciální edicí 100th Anniversary modelů Copen, Sirion a Terios.
Poprvé se v Lipsku prezentovala značka Isuzu, která představila především nový pikap D-Max. Zákazníky má oslovit především dynamickým designem, třemi karosářskými variantami – Single-Cab, Space-Cab nebo Double Cab, zatížením ložné plochy od 930 kg do 1140 kg a především dvěma pohonnými jednotkami.
Turbodiesel 2.5 disponuje výkonem 100 kW (136 k) při 3600/min a točivým momentem 280 N.m při 3400/min. Silnější třílitr se vyznačuje výkonem 120 kW (163 k) při 3600/min a 360 N.m při 1800-2800/min. Na sto kilometrů spotřebuje se standardně montovanou pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo na přání dodávaným čtyřstupňovým automatem 7,4 –8,1 litru nafty (2.5), resp. 8,4 – 9,0 litru (3.0).
Ze sériového vozu Lada 1119 byl odvozen sportovně laděný model 1119 GTI, určený mj. také pro automobilové závody ve skupinách N a A, tak po dalších drobných úpravách také v nově připravovaných skupinách R1 a R2. Zážehový čtyřválec 1.6 poskytuje výkon 92 kW (125 k) při 6500/min a 150 N.m při 3500/min. Díky tomu dokáže zrychlit za 9,5 sekundy. Změny se dotkly zlepšení jízdních vlastností i stability a zvýšení účinnost brzd.
Na stánku značky Toyota byla vystavena speciální sportovní verze modelu Auris, jenž letos startoval v populárním francouzském seriálu Andros Trophy. Na tomto voze se střídali Olivier Panis a Bertrand Balas, který obsadil celkovou druhou příčku. Absolutním vítězem se stal specialista těchto ledových závodů Alain prost se stejným vozem.
K dalším zajímavostem lipské automobilové výstavy, která trvá do neděle 22. dubna, se ještě vrátíme.
Jindřich Lasík, 16.4.2007
Daihatsu si letos připomíná 100. výročí svého založení, neboť už v roce 1907 začala s vývojem a výrobou spalovacích motorů a také sestrojila plynem poháněný motor o výkonu 6 k. V roce 1930 začala s výrobou užitkových automobilů– tříkolkou HA, první osobní automobil – tříkolka Bee s dvouválcem vyjela o dvacet let později. Od té doby nesou vozy název Daihatsu, přičemž jde o složeninu ze dvou slov – Dai=první tři písmena slova Osaka a Hatsudoki, což znamená v japonštině závod na výrobu motorů. Výročí si Daihatsu připomnělo expozicí několika historických modelů a speciální edicí 100th Anniversary modelů Copen, Sirion a Terios.
Poprvé se v Lipsku prezentovala značka Isuzu, která představila především nový pikap D-Max. Zákazníky má oslovit především dynamickým designem, třemi karosářskými variantami – Single-Cab, Space-Cab nebo Double Cab, zatížením ložné plochy od 930 kg do 1140 kg a především dvěma pohonnými jednotkami.
Turbodiesel 2.5 disponuje výkonem 100 kW (136 k) při 3600/min a točivým momentem 280 N.m při 3400/min. Silnější třílitr se vyznačuje výkonem 120 kW (163 k) při 3600/min a 360 N.m při 1800-2800/min. Na sto kilometrů spotřebuje se standardně montovanou pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo na přání dodávaným čtyřstupňovým automatem 7,4 –8,1 litru nafty (2.5), resp. 8,4 – 9,0 litru (3.0).
Ze sériového vozu Lada 1119 byl odvozen sportovně laděný model 1119 GTI, určený mj. také pro automobilové závody ve skupinách N a A, tak po dalších drobných úpravách také v nově připravovaných skupinách R1 a R2. Zážehový čtyřválec 1.6 poskytuje výkon 92 kW (125 k) při 6500/min a 150 N.m při 3500/min. Díky tomu dokáže zrychlit za 9,5 sekundy. Změny se dotkly zlepšení jízdních vlastností i stability a zvýšení účinnost brzd.
Na stánku značky Toyota byla vystavena speciální sportovní verze modelu Auris, jenž letos startoval v populárním francouzském seriálu Andros Trophy. Na tomto voze se střídali Olivier Panis a Bertrand Balas, který obsadil celkovou druhou příčku. Absolutním vítězem se stal specialista těchto ledových závodů Alain prost se stejným vozem.
K dalším zajímavostem lipské automobilové výstavy, která trvá do neděle 22. dubna, se ještě vrátíme.
Jindřich Lasík, 16.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout