Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus v Evropě prodal přes milion vozů

Prodeje značky Lexus v Evropě překonaly letos v září milník jednoho milionu vozidel. A to právě v době, kdy Lexus slaví 30 let od premiéry na evropských trzích. Lexus letos začal novou éry uvedením prvního elektromobilu UX 300e,.

V roce 1990, jen několik měsíců po celosvětové premiéře značky ve Spojených státech, vstoupil Lexus na evropské trhy s jediným modelem LS 400, pro nějž se tehdy rozhodlo 1158 zákazníků. Tento začátek signalizoval postupnou proměnu trhu s prémiovými vozy, kdy LS změnil měřítka představ o tom, co by luxusní vůz vlastně měl nabízet v otázkách jízdních schopností, hospodárnosti nebo moderních prvků výbavy.


Lexus současně představil nový přístup k péči o zákazníka a poskytování služeb, čímž okamžitě nastolil nové normy pro celý mezinárodní automobilový průmysl. Klíčovou a neodmyslitelnou součástí značky Lexus je od počátku špičková kvalita služeb v souladu s tradičními zásadami japonské pohostinnosti omotenashi – tedy péče o zákazníka se stejnou zdvořilostí a pozorností jako v případě váženého hosta ve vlastním domě.


Svou vlastní cestou
Lexus od počátku kráčel svojí vlastní cestou namísto slepého následování zavedených norem trhu, což se v neposlední řadě týká i vedoucího postavení ve vývoji hybridních elektrických pohonů s autonomním dobíjením.


V roce 2005 Lexus uvedl celosvětově první prémiový hybridní model RX 400h z kategorie SUV. Od té doby tuto technologii pohonu nepřetržitě vyvíjel. Z jednoho milionu doposud prodaných vozů Lexus na evropských trzích tvoří hybridy plných 45 procent. Hybridy jsou v současnosti zastoupeny napříč celou modelovou nabídkou Lexus, přičemž jejich prodeje neustále rostou. Aktuálně představují 96 procent celkových prodejů na trzích západní Evropy. Rovněž v Česku se podílejí na prodeji z více než 90 procent.

Lexus rovněž rychle reaguje na měnící se potřeby a preference zákazníků, což dokládá vývojem nových modelů v souladu s tržními trendy. Zde se jedná především o zaměření na modely SUV a crossovery, kterých Lexus v Evropě zatím prodal na 550 tisíc kusů. Dnes v modelové nabídce najdeme RX, který de facto stvořil segment prémiových SUV, stejně tak jako účelově navržené sedmimístné provedení RX L, středně velký model NX a kompaktní městský crossover UX, uvedený v roce 2019 a dnes již nejprodávanější model značky.

V Rusku a na dalších evropských trzích Lexus rovněž prodává velké SUV LX a robustní model GX. SUV v současnosti představují přes 80 % všech automobilů Lexus prodaných v Evropě.


Exkluzivní sportovní modely

Stranou pozornosti nezůstává ani požitek za volantem, o čemž svědčí řada sportovně zaměřených modelů s označením Lexus „F“, ať už se jedná o ručně montovaný ultra exkluzivní supersport LFA s motorem V10 nebo kupé RC F, které se dnes účastní mezinárodních soutěží v kategorii GT. Aura těchto speciálních modelů se přímo promítá i do standardních modelových řad v podobě sportovně stylizovaných a konstruovaných verzí F SPORT.


Lexus se vyvíjí i coby luxusní značka s přesahem mimo automobilový svět, kdy se prosazuje prvotřídní kvalitu v oblasti řemeslného zpracování, o což se starají mistři takumi, podporuje nadějné talenty světa designu prostřednictvím mezinárodní soutěže Lexus Design Award a pomáhá zákazníkům objevovat a vychutnávat si úžasné zážitky. Například prostřednictvím nejnovějšího modelu LC 500 Convertible, prvního kabrioletu s plátěnou stahovací střechou, který si mohou už vyzkoušet i čeští zákazníci.


ModelRok uvedeníProdej
RX2000289 284
NX2014155 366
IS1999202 210
CT201197 637
GS199374 998




Lexus 26.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar