Legendy zvou na unikáty současnosti i minulosti
Už příští víkend, respektive v pátek 30. května se otevřou brány motoristické slavnosti Legendy. První informace jsme již přinesli v minulých dnech, dnes bychom vás rádi pozvali na několik unikátních exponátů, které byste si neměli nechat ujít
Mustang - Hellenor
Jedním z nich bude Český "Pekelný Mustang" z renomované pražské dílny Mean Machine Garage. Ta dokončuje svůj nejnovější projekt – Hellenor, brutální restomod Ford Mustang, který překonává všechny dosavadní hranice výkonu, designu a technologií. Tento exkluzivní automobil vychází z legendárního Fordu Mustang z roku 1967 a přetváří ho do podoby, která nemá v českém ani světovém měřítku obdoby.
„Pekelný Mustang“ je dílem českých odborníků, kteří do něj vložili nejen neuvěřitelný výkon, ale i inovativní technická řešení a precizní zpracování. Výsledek je automobil, který ohromí svou silou, designem i unikátními detaily. Srdcem je zakázkový sedmilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 1700 k.
Lamborghini Essenza SCV12
Dalším unikátem bude Lamborghini Essenza SCV12, okruhový hypersport, představený v roce 2020. Tento model je určen výhradně pro závodní tratě a není homologován pro běžný provoz. Atmosférický vidlicový dvanáctiválec 6,5 litru disponuje výkonem 830 k. Design vozu byl inspirován modely Diablo GT a Miura Jota, přičemž některé prvky byly převzaty ze závodního Huracánu. Vůz byl vyvinut bez omezení silniční homologace, což umožnilo maximální výkon a aerodynamickou efektivitu. Lamborghini se při vývoji zaměřilo na extrémní přítlak, který je vyšší než u vozů třídy GT3.Vyrobeno bylo pouze 40 kusů, což z něj činí extrémně vzácný model.
Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Touring Superleggera
Legendy nejsou jen o supersportovních automobilech, ale také o historických, jako je například vzácná Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Touring Superleggera jedná se o jeden z posledních modelů uvedených před druhou světovou válkou a vyráběný v letech 1939 až 1952. Po válce se výroba obnovila a vůz se stal symbolem elegance a technické dokonalosti. Lehké hliníková karoserie od Touring Superleggera byla navržena s důrazem na aerodynamiku a nízkou hmotnost, což zlepšovalo jízdní vlastnosti.
Tento model byl často využíván pro závody, včetně slavné Mille Miglia 1940, kde se objevil ve speciální verzi Tipo 256. Alfa Romeo byla v té době jedním z nejvýznamnějších výrobců sportovních vozů, a 6C 2500 Super Sport Touring Superleggera se stala ikonou své doby. Na celém světě se dochovaly pouze čtyři kusy. Vůz pohání řadový šestiválec objemu 2,4 litru a výkonu 120 k, což umožňovalo rychlost 170 km/h.
Ferrari 275 GTS
Zlet 1946 až 1966 pochází elegantní roadster Ferrari 275 GTS s vidlicovým dvanáctiválcem objemu 3,3 litru. Výkon: 260 k při 7000/min, Točivý moment: 294 Nm při 5500/min. errari 275 GTS bylo navrženo jako luxusní otevřená verze modelu 275 GTB. Na rozdíl od svého závodněji laděného sourozence byl GTS zaměřen na komfort a styl. Design od Pininfariny přinesl elegantní linie a klasické proporce, které dodnes patří mezi nejkrásnější v historii Ferrari. Bylo vyrobeno pouze 200 kusů, což z něj činí velmi vzácný sběratelský kousek.
Závodní speciály
K vidění budou také závodní speciál, například Ligier JSP325 - LMP3 týmu Bretton racing. Vidicový šestiválec Toyota BiTurbo 3,5 litru umožňuje výkon 470 kilogramů. Speciál pro Asijskou Le Mans série (v letech 2024/2025 celkově první místo).
V Pavilonu Radosti najdete rovněž Audi R8 GT3 Evo II, závodní vůz určený pro kategorii GT3. Zadní kola pohání atmosférický vidlicový desetiválec objemu 5,2 litr. Výkon až 430 kW (585 k) – závisí na Balance of Performance (BoP) a točivý moment dosahuje přes 550 Nm
Pátek 30.5
vstupenky pouze v předprodeji on-line - velmi omezené množství - otevřeno 12:00 až do 20.00 h
Sobota 31.5.
9:00 - 20:00 h
Neděle 1.6.
9:00 - 17:00 h
Program a rozsah je celé tři dny stejný!
Odkazy
https://www.autokaleidoskop.cz/Ruzne/Automobilova-slavnost-LEGENDY-koncem-kvetna/
https://www.autokaleidoskop.cz/Ruzne/Lubor-Kos-bavi-me-slozite-projekty,-proto-Legendy/
JL 21.5.2025
Jedním z nich bude Český "Pekelný Mustang" z renomované pražské dílny Mean Machine Garage. Ta dokončuje svůj nejnovější projekt – Hellenor, brutální restomod Ford Mustang, který překonává všechny dosavadní hranice výkonu, designu a technologií. Tento exkluzivní automobil vychází z legendárního Fordu Mustang z roku 1967 a přetváří ho do podoby, která nemá v českém ani světovém měřítku obdoby.
„Pekelný Mustang“ je dílem českých odborníků, kteří do něj vložili nejen neuvěřitelný výkon, ale i inovativní technická řešení a precizní zpracování. Výsledek je automobil, který ohromí svou silou, designem i unikátními detaily. Srdcem je zakázkový sedmilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 1700 k.
Lamborghini Essenza SCV12
Dalším unikátem bude Lamborghini Essenza SCV12, okruhový hypersport, představený v roce 2020. Tento model je určen výhradně pro závodní tratě a není homologován pro běžný provoz. Atmosférický vidlicový dvanáctiválec 6,5 litru disponuje výkonem 830 k. Design vozu byl inspirován modely Diablo GT a Miura Jota, přičemž některé prvky byly převzaty ze závodního Huracánu. Vůz byl vyvinut bez omezení silniční homologace, což umožnilo maximální výkon a aerodynamickou efektivitu. Lamborghini se při vývoji zaměřilo na extrémní přítlak, který je vyšší než u vozů třídy GT3.Vyrobeno bylo pouze 40 kusů, což z něj činí extrémně vzácný model.
Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Touring Superleggera
Legendy nejsou jen o supersportovních automobilech, ale také o historických, jako je například vzácná Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport Touring Superleggera jedná se o jeden z posledních modelů uvedených před druhou světovou válkou a vyráběný v letech 1939 až 1952. Po válce se výroba obnovila a vůz se stal symbolem elegance a technické dokonalosti. Lehké hliníková karoserie od Touring Superleggera byla navržena s důrazem na aerodynamiku a nízkou hmotnost, což zlepšovalo jízdní vlastnosti.
Tento model byl často využíván pro závody, včetně slavné Mille Miglia 1940, kde se objevil ve speciální verzi Tipo 256. Alfa Romeo byla v té době jedním z nejvýznamnějších výrobců sportovních vozů, a 6C 2500 Super Sport Touring Superleggera se stala ikonou své doby. Na celém světě se dochovaly pouze čtyři kusy. Vůz pohání řadový šestiválec objemu 2,4 litru a výkonu 120 k, což umožňovalo rychlost 170 km/h.
Ferrari 275 GTS
Zlet 1946 až 1966 pochází elegantní roadster Ferrari 275 GTS s vidlicovým dvanáctiválcem objemu 3,3 litru. Výkon: 260 k při 7000/min, Točivý moment: 294 Nm při 5500/min. errari 275 GTS bylo navrženo jako luxusní otevřená verze modelu 275 GTB. Na rozdíl od svého závodněji laděného sourozence byl GTS zaměřen na komfort a styl. Design od Pininfariny přinesl elegantní linie a klasické proporce, které dodnes patří mezi nejkrásnější v historii Ferrari. Bylo vyrobeno pouze 200 kusů, což z něj činí velmi vzácný sběratelský kousek.
Závodní speciály
K vidění budou také závodní speciál, například Ligier JSP325 - LMP3 týmu Bretton racing. Vidicový šestiválec Toyota BiTurbo 3,5 litru umožňuje výkon 470 kilogramů. Speciál pro Asijskou Le Mans série (v letech 2024/2025 celkově první místo).
V Pavilonu Radosti najdete rovněž Audi R8 GT3 Evo II, závodní vůz určený pro kategorii GT3. Zadní kola pohání atmosférický vidlicový desetiválec objemu 5,2 litr. Výkon až 430 kW (585 k) – závisí na Balance of Performance (BoP) a točivý moment dosahuje přes 550 Nm
Pátek 30.5
vstupenky pouze v předprodeji on-line - velmi omezené množství - otevřeno 12:00 až do 20.00 h
Sobota 31.5.
9:00 - 20:00 h
Neděle 1.6.
9:00 - 17:00 h
Program a rozsah je celé tři dny stejný!
Odkazy
https://www.autokaleidoskop.cz/Ruzne/Automobilova-slavnost-LEGENDY-koncem-kvetna/
https://www.autokaleidoskop.cz/Ruzne/Lubor-Kos-bavi-me-slozite-projekty,-proto-Legendy/
JL 21.5.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout