Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Legendy za miliardu korun

Máme za sebou šestý ročník motoristické slavnosti Legendy, která se tentokrát nesla ve znamení Made in USA, tedy automobilů historických i současných amerických značek. Ale Legendy lákaly i na automobily vystavené v Pavilonu rychlosti a pavilonu Elegance.

Hned u vchodu byla velkolepé přehlídka několika předválečných automobilů, ale hlavně pak automobilů z 50. a 60.let. Další, řekli bychom skvosty, byly v Pavilonu elegance. Po levé straně byly k vidění Fordy Mustang všech generací, nejvíce byla zastoupena první. Ameriky zapůjčily na výstavu jak soukromí majitelé, taky byly přivezeny z muzeí v Nové Bystřici nebo Lužné u Rakovníka. Před vchodem do Průmyslového paláce doplnily „první“ expozici“ americké tahače Kennworth, Freightliner, Mack nebo Peterbilt


Pavilon rychlosti ve střední části Průmyslového paláce byl vyhrazen sportovním automobilům a třem ryze závodním. Především loňskému monopostu F1 Toro Rosso a dále dvěma historikům – Lancii Stratos a Fiatu 131 Abarth, s nímž startoval Markku Alen. Zajímavé bylo i srovnání současného a minulého Fordu GT.


V Pavilonu elegance jednoznačně přitahovaly pozornost tři supersporty Bugatti – Veyron, Chiron a Chiron Sport. Výkon osmilitrového zážehového šestnáctiválce přeplňovaného čtyřmi turbodmychadly dosahuje výkonu 1500 k a jeho rychlost je elektronicky omezena na 420 km/h. Základní verze stojí přes 67 miliónů korun. Čtvrtým do party bylo Bugatti 13 Brescia z roku 1921 pana Jakuba Staucha, který s ním startuje v mnoha veteránských soutěžích, včetně 1000 mil československých. Škoda, že u příležitosti 110 let Bugatti se neprezentovalo více historických automobilů, A že jich v ČR máme pěknou řadu.


Z českých automobilů se návštěvníci kochali především krásou Tatry 87, kterou mohli porovnávat s typem 17. Ten se narodil v roce 1927, tedy o dvacet let dříve.


Samostatné expozice měly letos značky Mercedes-Benz, Toyota, Subaru, Ford, Jaguar a Land Rover. Rozhodně jsme postrádali značku Škoda, a že by měla co vystavovat jak ze současnosti, tak minulosti. Citroën připomenul 100.výročí „smíšenou“ expozicí současných modelů s historickými a musíme říct, že společně se Subaru, které také představilo podobný mix, patřily obě prezentace mezi ty nej na Legendách. Subaru dokonce připravili mini testovací trať s několika překážkami. A zájem o svezení byl mezi návštěvníky velký. K tomu se mohli také vyfotografovat s maskotem – prasátkem.


Vzhledem k rozjeté automobilové závodní sezoně, o víkende se konalo hned několik velkých podniků, byla tentokrát účast slabší. Proto také pořadatelé upustili od exhibičního okruhu a nahradili jej spanilou jízdou Grand Tour, která se uskutečnila několikrát denně po celém areálu. Nechyběl Petr Žáček, jeho Audi Sport Quattro budilo pochopitelně asi největší pozornost. V současné době startuje s tímto modelem v České trofeji v závodech do vrchu.


Podle toho, co jsme viděli v pátek odpoledne, kdy byly Legendy přístupné od 14 hodin a potom i v neděli, a slyšeli o sobotní návštěvnosti, potom si myslíme, že lidí všech věkových kategorií přišlo opravdu hodně. Možná k tomu pomohl i předprodej vstupenek za zlevněné vstupné. Nejlevnější byly dokonce už za 250 Kč, což je v porovnání s jinými akcemi cena velice přijatelná. K vidění byla tisícovka exponátů v hodnotě přes miliardu korun. Na místě stála 490 Kč.


K Legendám se ještě vrátíme.




JL 20.5.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar