Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Legendy tak trochu nahrazují autosalon

Ačkoliv termín sedmého ročníku motoristické slavnosti Legendy byl znám již od loňska, tak mezi příznivci se vedly diskuse, jestli budou nebo nebudou. Především vzhledem k současné situaci. A nakonec byly a zájem veřejnosti byl velký.

Zakladatel Legend pan Lubor Kos neúnavně několik měsíců jednal s jednotlivými vystavovateli, přemlouval a přesvědčoval. Po shlédnutí výstavy musíme před Luborem Kosem smeknout. Dát za současné situace a zvyšujícím se pronájmu za holešovické výstaviště, respektive staveniště, je opravdu heroický výkon. Musel se vyrovnat s mnoha problémy, už je to, že nejdražší supersporty musel umístit do malé sportovní haly, která byla mimo areál. Vystavené automobily značek McLaren, Lamborghini, Pagani, Maserati, Lotus nebo Jaguar nejsou k vidění každý den.



Expozici Ferrari našli návštěvníci v jednom z Křižíkových pavilonů. Sem byly umístěny automobily slavné značky od Ferrari 330 GT z roku 1966 až po současný jednomístné Ferrari Monza SP nebo Ferrari LaFerrari vyvinuté s firmou Lamborghini. Slavná italská značka slaví letos 75 let od svého založení. Vzhledem ke stísněnému prostoru museli být návštěvníci vpouštěni dovnitř po částech.



Když jsme tak procházeli mezi stovkami automobilů, tak jsme se s motoristickým novinářem Tomášem Hyanem shodli na tom, že Legendy vlastně suplují autosalon. Poprvé byly v české premiéře vystaveny totiž některé nejnovější modely. Škoda Auto ve svém velkém stánku vystavila Enyaq Coupé, ale také před několika dny představenou učňovskou Škodu Fabia Afriq (podrobná článek přineseme). Vedle novinek vystavila škodovka také několik veteránů, kterých bylo letos bohužel jako šafránu.



Opět nápaditý stánek připravilo Subaru s elektrickým modelem Solterra, vystaveným v předpremiéře. Zajímavá byla i přehlídka všech generací Foresteru. S další velkou expozicí se prezentoval Hyundai s nejnovějším modelem Staria nebo okruhovým speciálem Jáchyma Galáše pro seriál ITR. Nechyběly ani další sportovně laděné modely. Z dalších značek jmenujme Mercedes Benz, Alfu Romeo, Land Rover, Ford, MG atd.



Cestu na výstaviště si našel i Shock team Martina Macíka s nejnovějším závodním kamionem Iveco „Nicias“, sestrojeným pro holandský Project 2030. Buggyra vystavila jak dakarskou Tatru Ignacia Casaleho, tak okruhový tahač Adama Lacka a v malé hale také Ford Mustang pro Nascar.



Tradičně velkou přehlídku amerik připravila redakce časopisu Chrom a plameny. Po mnoha letech si mohli návštěvníci prohlédnout Tatru MTX V8 navrženou Václavem Králem a jeho synem Jirkou Tento automobil měl svoji premiéru na prvním obnoveném pražské autosalonu v roce 1991, právě v Holešovicích. Společnost mu dělal showcar Ferrrai SF 1000 pro rok 2020. S takovým monopostem startovali Sebastian Vettel a Charles Leclerc.



V dnešní době není vůbec jednoduché cokoliv pořádat, a proto patří dík a obdiv každému, kdo ještě chce dnes něco pořádat. Kdo navštívil Legendy, mohl být spokojen, i když „remcalové“ se najdou vždycky a všude.




JL 30.5.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar