Land Rover Discovery obstál na výbornou
Prakticky každý automobil, než přijde do výroby, je podroben nejrůznějším zkouškám, více či méně náročným. Jednu z nejtvrdších, jaké kdy podstoupil sériový automobil, absolvoval nový Land Rover Discovery, který na pěti kontinentech najezdil přes 6 milionů kilometrů.
![]() |
![]() |
Land Rover podrobuje všechny své modely zřejmě nejtvrdšímu offroadovému programu z
![]() |
![]() |
Pro
![]() |
![]() |
Podobné zkoušky zavedly Land Rover ještě do bývalého vojenského území v jižní Africe, kde se běžně ověřuje kvalita a trakce pancéřových vozidel. Na jihu černého kontinentu a také v Austrálii musel Disco prokázat
![]() |
V Dubaji, tradiční testovací oblasti Land Roveru, pracovali inženýři na schopnosti překonávat vysoké duny a také na správně fungující klimatizaci, která musí v interiéru zajistit příjemné prostředí, i když je venku + 50 ºC.
Naopak v severní Kanadě a ve Švédsku se zkoušeli jízdní vlastnosti na sněhu a ledu, a také správná funkce všech systémů při mrazu – 40 C.
„Náš program se od jiných lišil tím, že jsme strávili hodně času na okruzích určených pro klasické sportovní vozy než pro SUV“, vysvětluje Steve Haywood. Na Severní smyčce Nürburgringu, nejtěžším a nejnáročnější závodním okruhu zkoušeli testovací jezdci ovládání vozu a brzdění v kritických situacích, až na samé hranici fyzikálních zákonů. Pro další program byla vybrána dráha v Nardo v jižní Itálii, kde Discovery jezdily denně v plné rychlosti 20 hodin. Během dvou týdnů urazily takřka 50 tisíc kilometrů při maximální rychlosti.
Ve zkušebním území v anglickém Millbrooku a testovacím parku MIRA se zase zkoumalo naladění podvozku, aby se docílilo nejvhodnějšího kompromisu mezi dynamikou a komfortem.
Další testy dynamiky proběhly ve výborně vybaveném areálu firmy Ford v belgickém Lommelu, který vedle rychlostní dráhy s klopenou zatáčkou, nabízí mj. tratě podobné závodním okruhům a cesty s nejrůznějším povrchem včetně obávané belgické dlažby.
Hodně času strávil Discovery v městském provozu, hlavně pak v Tokiu, pověstném svoji hustotou provozu, vlhkostí a značným znečištěným ovzduším.Cílem bylo zjistit, jak se bude vůz chovat při stop-and-go provozu a jak účinná bude klimatizace.
Tisíce kilometrů najezdil také v žáru Death Valley, horách Colorada nebo v New Yorku, jehož mrakodrapy představují tvrdou zkoušku radiového signálu a navigace. Protože řada zákazníků využívá vůz k tahání přívěsů, byl vyslán ještě do rakouských průsmyků k otestování jízdy s 3,5 tunovým přívěsem, tedy maximálním přípustnou hmotností.
„Tak důkladně jako nový Discovery nebyl ještě zkoušen žádný jiný Land Rover. Pravděpodobně se zatím nic takového od jiných vozidel nepožadovalo. Všeobecně šlo o ojedinělý testovací program pro stejně tak ojedinělý automobil“, uzavírá náročný program Steve Haywood.
Jindřich Lasík, 15.11.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout