Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Land Rover Defender - konec legendy

Značka Land Rover oslavila 68 let a zároveň poslední den historie výroby jednoho z Defenderů, který byl vyroben ve výrobním závodě v Solihullu. Land Rover zároveň představil nový program Heritage Restoration, který bude využívat prostory stávající výrobní linky v Solihullu.

Tým inženýrů, včetně některých zaměstnanců specializovaných na Defender, bude dohlížet na renovaci několika modelů Land Rover Series, které pochází z celého světa. První vozy se dostanou do prodeje v červenci 2016.

Na oslavě Defenderu v Solihullu se objevilo více než 25 unikátních vozidel z historie Land Roveru, kolem kterých projel poslední vyrobený Defender. Tento vůz má originální část, která byla používána pro modely Soft Top od roku 1948 – hák na uchycení plachty. Vůz bude umístěn do sbírky Jaguar Land Roveru.

Zajímavou novinkou, kterou pro své fanoušky Jaguar Land Rover připravil, je online platforma ´Defender Journeys´, kam může každý nahrát své cesty a zážitky s modely Series nebo Defenderem. Jde o digitální album, kde chce značka Land Rover shromáždit nejrůznější dobrodružství, která si mohou všichni fanoušci prohlížet a sdílet.


Od roku 1948 do 2016


Od roku 1948 bylo v Solihullu vyrobeno více než dva miliony modelů Series a Defenderů. Vůz získal mnoho ocenění jako nejvšestrannější vozidlo na zemi a dovezl své majitele do míst, do kterých by je jiné vozidlo nedovezlo.

V roce 1948 se do výroby dostal model Series I. Poválečná Británie se potýkala s velkým nedostatkem oceli, ačkoliv země měla velké výrobní kapacity. Inspirace přišla od bratrů Spencera a Maurice Wilksových. Ti pomohli během třicátých let společnosti Rover dostat se zpět k zisku. Navrhli totiž Land Rover jako vůz s využitím pro zemědělství a farmaření.

Změny následovaly v roce 1958, kdy vůz Series II přinesl nový design a motory včetně vznětových, které se využívaly až do poloviny osmdesátých let minulého století. Do roku 1966 se prodalo více než půl milionu vozů, přičemž roční produkce dosáhla vrcholu v roce 1971 s 56 000 jednotkami. Během sedmdesátých let se prodávala řada Series III stejně dobře jako její předchůdce.

Vozidlo získalo v roce 1990 nové jméno – Defender. Předtím byl vůz označován pouze podle délky rozvoru a série. Od této doby byla také v portfoliu řada Range Rover a nově Discovery.

Půvab Land Roveru vycházel mimo jiné také z bezpočtu variant, které byly vytvořeny mimo základní platformu včetně různorodých hasičských vozů, armádních vozů Forward Control 101, sběračů třešní a dokonce obojživelného vozu schopného plout na vodě. Během bohaté historie bylo vozidlo využito jak zemědělci, slavnými objeviteli, tak vládci.



Jaguar Land Rover Heritage Restoration


Program Jaguar Land Rover Heritage Restoration umožní, aby Land Rover Series a Defender nadále zůstaly v Solihullu. Tým dvanácti odborníků, kdy deset z nich přichází ze současné výrobní linky Defenderu, povede projekt, který bude začínat s obnovou a prodejem modelů Land Rover Series. Tým má dohromady více než 172 let zkušeností ve výrobě Defenderu nebo modelů Land Roveru. Tony Martin, jeden ze zaměstnanců, kteří se přemístí do tohoto programu, bude následovat stopy svého dědečka a otce. Ve skutečnosti tak bude restaurovat vozidla, která jeho dědeček pomáhal vyrábět.

Defender Journeys – digitální album


Značka Land Rover spouští novou online platformu ´Defender Journeys´. Moderní online centrum umožňuje majitelům a fanouškům sdílet data o svých cestách s Land Rover Series nebo Defenderem. Cílem je vytvořit a uchovat online mapu těch nejlepších cest a vzpomínek na ikonu s pohonem všech kol pro budoucí generace.

Uzavření výrobní linky v Solihullu s sebou přináší také konec výstavy Land Rover Celebration Line, přestože ta zůstane i nadále naživu. Linka z roku 1948 přilákala více než 10 000 návštěvníků za posledních 12 měsíců a mapuje život Land Roveru Defenderu od svých počátků v roce 1948 do současnosti.

Fanoušci si mohou celou výrobu Defenderu (včetně linky z roku 1948) prohlédnout online prostřednictvím 360 ° prohlídky na http://defendertour.landrover.com.



Solihull a Land Rover Series/Defender


•Původní Land Rover Series I stál v roce 1948 450 liber. Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem o objemu 1.6 litru s výkonem 50 k.

•Od roku 1948 bylo v Solihullu vyrobeno přes 2 016 933 modelů Land Rover Series a Defender.


•Sestrojit Defender trvá více než 56 hodin.

•Nový Defender sjíždí z výrobní linky každé 4 minuty.

•Za pouhých 12 měsíců po otevření vidělo více než 10 000 majitelů a fanoušků repliku původní výrobní linky Defenderu z roku 1948.

•Mezi slavné vlastníky patří britská královna, Sir Winston Churchill nebo herec Steve McQueen.

•Program Land Rover Experience přinesl nový rozměr. Byl převzat v roce 1990 od předváděcího týmu vedeného Rogerem Crathornem a měl za úkol ukázat široké schopnosti vozů značky Land Rover po celém světě.

•Od roku 1948 mají modely Land Rover Series Soft Top a Defender dvě originální části a to hák na uchycení plachty a vzpěru podvozku.

•Každý Defender se skládá ze 7 000 částí. Výroba trvá více než 56 hodin manuální práce ve srovnání se 48 hodinami práce na LR Discovery Sport.

•Zaměstnanci mají svá vlastní jména pro jednotlivé části vozidla. Např. dveře jsou známy jako „prasečí uši“ a palubní deska jako „jehněčí kotleta“.

•V Solihullu se v současné době vyrábí Range Rover, Range Rover Sport, Discovery, Jaguar XE a Jaguar F- PACE.



Land Rover 1.2.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar