Lancia Delta obdržela pět hvězdiček
Nejnovější model značky Lancia získal v prestižním testu Euro NCAP pět hvězdiček a zařadil se tak k nejbezpečnějším autům. Toto ocenění potvrdilo zvláštní péči, jakou věnuje Fiat Group Automobiles všem aspektům ochrany cestujících.
K dosažení výsledku bylo zapotřebí, aby designéři studovali všechny možné typy nehod: čelní a boční střet, přetočení a náraz zezadu. Také bylo třeba vzít v úvahu možné rychlosti při střetu, překážky a ochranu cestujících, kteří jsou po fyzické stránce velmi rozmanití. Celkem inženýři strávili nad propočty 15 000 hodin a bylo provedeno 80 crash testů, 150 simulací na „HyGe slide“ a 100 testů jednotlivých součástek. Tato čísla dokládají odhodlání společnosti učinit z Lancie Delta maximálně bezpečné auto.
Vysokou míru bezpečnosti zajišťují sofistikované prvky, které jsou součástí výbavy nového modelu. Do standardní výbavy patří 6 airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly, 5 hlavových opěrek nebo systém prevence požáru FPS či úchyty Isofix na zadních sedadlech. Další bezpečnostní prvky se týkají úpravy sedadel a dveří, které byly konstruovány s ohledem na jejich chování při nehodě.
Kromě toho zaručují nejsofistikovanější elektronické prvky neustálou kontrolu nad vozidlem, umožňují nebezpečné situace předvídat a reagovat na ně bez ohledu na eventuální chyby řidiče a řešit kritické situace bez větších potíží. Delta disponuje jedním z nejpokročilejších systémů ABS. Jízdní vlastnosti zdokonaluje spolehlivý brzdový systém EBD, rozdělující brzdnou sílu mezi všechna čtyři kola v závislosti na momentálních podmínkách, a v neposlední řadě ESP, který zasahuje v situacích, kdy je v ohrožení stabilita vozu a pomáhá udržet plnou kontrolu nad vozidlem. „Absolute Handling System“ v nové Lancii Delta je velmi vyspělý a přináší některé důležité novinky, jako například LTF (Linearization Torque Feedback) a TTC (Torque Transfer Control), které vždy zasahují „diskrétně“, v součinnosti s DST, aktivním elektronickým prvkem, který provádí korekce automaticky a zároveň kontroluje přetáčivost na povrchu s nízkou přilnavostí. Tím systém DST zvyšuje jednak bezpečnost vozu, jednak jeho ovladatelnost.
Lancia Delta disponuje nejvyspělejšími prvky aktivní i pasivní bezpečnosti a úroveň celkové ochrany činí z tohoto modelu jeden z nejbezpečnějších vozů na světě.
JL, 26.9.2008
Vysokou míru bezpečnosti zajišťují sofistikované prvky, které jsou součástí výbavy nového modelu. Do standardní výbavy patří 6 airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly, 5 hlavových opěrek nebo systém prevence požáru FPS či úchyty Isofix na zadních sedadlech. Další bezpečnostní prvky se týkají úpravy sedadel a dveří, které byly konstruovány s ohledem na jejich chování při nehodě.
Kromě toho zaručují nejsofistikovanější elektronické prvky neustálou kontrolu nad vozidlem, umožňují nebezpečné situace předvídat a reagovat na ně bez ohledu na eventuální chyby řidiče a řešit kritické situace bez větších potíží. Delta disponuje jedním z nejpokročilejších systémů ABS. Jízdní vlastnosti zdokonaluje spolehlivý brzdový systém EBD, rozdělující brzdnou sílu mezi všechna čtyři kola v závislosti na momentálních podmínkách, a v neposlední řadě ESP, který zasahuje v situacích, kdy je v ohrožení stabilita vozu a pomáhá udržet plnou kontrolu nad vozidlem. „Absolute Handling System“ v nové Lancii Delta je velmi vyspělý a přináší některé důležité novinky, jako například LTF (Linearization Torque Feedback) a TTC (Torque Transfer Control), které vždy zasahují „diskrétně“, v součinnosti s DST, aktivním elektronickým prvkem, který provádí korekce automaticky a zároveň kontroluje přetáčivost na povrchu s nízkou přilnavostí. Tím systém DST zvyšuje jednak bezpečnost vozu, jednak jeho ovladatelnost.
Lancia Delta disponuje nejvyspělejšími prvky aktivní i pasivní bezpečnosti a úroveň celkové ochrany činí z tohoto modelu jeden z nejbezpečnějších vozů na světě.
JL, 26.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











