Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

LEGENDY aneb autosalon pod širým nebem

O hlavních exponátech letošní slavnosti Legendy jsme již informovali v předstihu a při procházce po bohnickém parku jsme si připadali jako na autosalonu pod širým nebem. Řada automobilek využila výstavy k prezentaci svých novinek a modelů.

I přes vstupné 500 Kč, v předprodejích bylo levnější, proudily po celou sobotu i neděli do Bohnic davy návštěvníků, aby tady strávily den. Určitě se pořadatelům podařil výborný tah, když děti do 150 centimetrů mohly na výstavu zdarma. Na návštěvnosti se podepsalo i krásné počasí, v neděli až příliš teplé, ale ve stínu stromů přeci jen snesitelné.

Hlavní pozornost poutaly na „náměstí“ před kostelem na sebe supersporty Pagani Huayra nebo o kus dál Lamborghini Centenairo s výkonem 770 k ve společnosti modelu Miura ze 70. let, dále expozice 50 let AMG, ale i na jiných místech jste mohli objevit leccos zajímavého.

Když se řekne Legendy, tak si každý představí hned převážně historické automobily zvučných jmen, ale na slavnosti Legendy je to trochu jinak. Veterány samozřejmě nechybějí, letos jste mohly vidět hned na několika místech. Jednu expozici připravil Veteran Vintage Club (7. října pořádá Pražskou noblesu na Praze 4), jinou Mercedes Benz Klub, velice pěknou přivezl renovátor Jirka Nachtigall se synem Ondrou.

Mimo jiné pravidelný účastník mnoha veteránských akcí s překrásným Chevroletem Impala, který od roku 1968 používalo rakouské velvyslanectví. O deset let později byl objeven zarostlý v kopřivách a zachráněn. Ale na Legendy přivezl také v hodině dvanácté dodělaný krásný Renault KZ 1 z roku 1926. Vůz byl těsně před povodněmi v roce 2002 převezen z garáže, kterou vzápětí zaplavila dvanáctimetrová vlna. Z objemu 2,2 litru dosahuje výkonu 30 k a na legendy přijel po vlastních kolech.

Velice pěkná byla také přehlídka historických „defíků“ Land Rover převážně první série. Bylo až s podivem, kolik různých variant je mezi českými sběrateli.

V minulých letech bylo hlavní podium hned u vchodu, letos přesně na opačném konci, což nepovažujeme právě za šťastné řešení. Ne všichni návštěvníci k tomuto místu dorazili. Rádi bychom také viděli veterány na jednom místě, tentokrát byly roztroušeny po celém parku, a některé unikáty se tak trochu ztrácely.

Letos se týden před Legendami konala na zámku Loučeň Concours d Elegance, ale protože se pořádá jednou za dva roky, tak bychom se přimlouvali přivézt do Bohnic některé krasavce, jako jsou Duesenberg, Hispano Suiza, Bugatti, Pierce Arrow a další dnes již dávno zaniklé značky slavných jmen. Naopak hodnotíme dostatek orientačních plánků i bohaté občerstvení.
Bohužel ani demonstrační jízdy na uzavřené trati nebyli až na Martina Macíka nebo Jana Černého vidět žádná další zvučná jména našeho automobilového sportu. Ale chápeme, že není jednoduché je na Legendy dostat.

Legendy nabídly pestrou směsi automobilů i motocyklů nejrůznějších kategorií, a také dost zábavy pro každého. A právě to je smyslem motoristické slavnosti.



JL 15.6.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar